Liczba graczy: 2-12 Rekwizyty: 2 kości, żetony i ogranicznik (ewentualnie)
Gracze gromadzą się przy stole. Można na brzegach położyć książki jako ogranicznik dla wyrzucanych kości. Musicie umówić się jaka będzie maksymalna stawka w grze. Pierwszy gracz deklaruje o jaką stawkę będzie grać – kładzie odpowiednią liczbę żetonów i ogłasza przykładowo „rzucam za 3”. Oznacza to, że postawił3 żetony. Teraz pozostali gracze mogą również postawić – dołożyć swoje żetony do puli.
Można obstawić tyle samo co pierwszy gracz lub mniej. Jeśli pozostali gracze postawili więcej niż pierwszy gracz, różnica między stawkami zostaje zdjęta ze stołu przed rzutem – nie wolno stawiać więcej niż pierwszy gracz. Stawek nie zapisuje się, nie ma też obowiązku obstawiania za każdym razem. Gdy wszyscy już obstawią, pierwszy gracz potrząsa kośćmi i rzuca.
Zasady gry: nie wolno dotykać kości dopóki wszyscy gracze nie zapoznają się z wynikiem rzutu. Jeśli kość zatrzyma się w taki sposób, że nie jest pewne jaki jest wynik – rzut uznaje się za nieważny.
Jeśli za pierwszym razem wypadnie 7 lub 11 – rzucający wygrywa, jeśli 2,3 lub 12 – przegrywa, a jeśli 4,5,6,7,8,9 lub 10 – musi rzucać jeszcze raz i uzyskać ten sam wynik. Jeśli zamiast tego wyrzuci 7 – przegrywa i musi przekazać kości innemu graczowi. Kości można oddać innemu graczowi w dowolnym momencie gry.
Zwycięstwo: w wypadku wygranej, gracz zbiera wszystkie żetony z puli. W przypadku przegranej gracze, którzy obstawili przeciw osobie przegranej, otrzymują sumę dwukrotnie wyższą od postawionej (ich stawka + stawka pierwszego gracza). Jeśli pierwszy gracz postawił na przykład 3 żetony, drugi – 1 żeton, trzeci – 2 żetony to drugi gracz wygrał 2 żetony, a trzeci – 4.
Gracze mogą także obstawiać, czy pierwszy gracz wygra czy przegra. Jeśli np. okaże się, że musi on drugi raz wyrzucić daną liczbę oczek, może przed rzutem zakładać się z innymi graczami o wynik rzutu. Załóżmy, że pierwszy gracz musi wyrzucić 5 lecz wyrzuca 11. Nie ma to żadnego znaczenia dla stawek w puli – co innego gdyby wyrzucił 5 lub 7 – ale pozwala mu wygrać zakład, ponieważ za pierwszym razem – bo za taki uznawany jest ten rzut – wyrzucił 11.
Wskazówki dotyczące strategii: wiele zależy w tej grze od szczęścia, ale można zwiększyć prawdopodobieństwo uzyskania danego wyniku. Przy użyciu dwóch kostek istnieje możliwość 36 możliwych kombinacji, a najczęściej spotykaną jest 7, ponieważ istnieje aż 6 możliwości uzyskania takiej sumy: 1-6, 6-1, 2-5, 5-2, 3-4 i 4-3.
Sprawia to, że rzucający ma stosunkowo spore szanse powodzenia przy pierwszym rzucie, ale raczej niewielkie jeśli musi powtórnie wyrzucić tę samą liczbę. Najmniej prawdopodobne wyniki to 2 i 12, ponieważ można je uzyskać tylko dzięki jednej kombinacji – odpowiednio 1-1 i 6-6. Istnieją po dwie kombinacje dające 3 i 11,po trzy dające 4 i 10 oraz po pięć dla 6 i 8. Przy obstawianiu warto pamiętać o szansach wygranej: 2:1 dla 4 i 10; 3:2 dla 5 i 9 oraz 6:5 dla 6:8.