Czy wiesz jak grać w Craps?
Oszust to popularna gra hazardowa w kasynach na całym świecie. Proste zasady i szybkość gry w połączeniu z prostotą stosowanych rekwizytów, czynią z Oszusta ulubioną grę hazardzistów i lubiących emocje. Pokażę Wam jak zagrać w nią w domu w gronie przyjaciół.

- dodzia86
Liczba graczy: 2-12 Rekwizyty: 2 kości, żetony i ogranicznik (ewentualnie)Gracze gromadzą się przy stole. Można na brzegach położyć książki jako ogranicznik dla wyrzucanych kości. Musicie umówić się jaka będzie maksymalna stawka w grze. Pierwszy gracz deklaruje o jaką stawkę będzie grać – kładzie odpowiednią liczbę żetonów i ogłasza przykładowo „rzucam za 3”. Oznacza to, że postawił3 żetony. Teraz pozostali gracze mogą również postawić – dołożyć swoje żetony do puli.Można obstawić tyle samo co pierwszy gracz lub mniej. Jeśli pozostali gracze postawili więcej niż pierwszy gracz, różnica między stawkami zostaje zdjęta ze stołu przed rzutem – nie wolno stawiać więcej niż pierwszy gracz. Stawek nie zapisuje się, nie ma też obowiązku obstawiania za każdym razem. Gdy wszyscy już obstawią, pierwszy gracz potrząsa kośćmi i rzuca.Zasady gry: nie wolno dotykać kości dopóki wszyscy gracze nie zapoznają się z wynikiem rzutu. Jeśli kość zatrzyma się w taki sposób, że nie jest pewne jaki jest wynik – rzut uznaje się za nieważny.Jeśli za pierwszym razem wypadnie 7 lub 11 – rzucający wygrywa, jeśli 2,3 lub 12 – przegrywa, a jeśli 4,5,6,7,8,9 lub 10 – musi rzucać jeszcze raz i uzyskać ten sam wynik. Jeśli zamiast tego wyrzuci 7 – przegrywa i musi przekazać kości innemu graczowi. Kości można oddać innemu graczowi w dowolnym momencie gry.Zwycięstwo: w wypadku wygranej, gracz zbiera wszystkie żetony z puli. W przypadku przegranej gracze, którzy obstawili przeciw osobie przegranej, otrzymują sumę dwukrotnie wyższą od postawionej (ich stawka + stawka pierwszego gracza). Jeśli pierwszy gracz postawił na przykład 3 żetony, drugi – 1 żeton, trzeci – 2 żetony to drugi gracz wygrał 2 żetony, a trzeci – 4.Gracze mogą także obstawiać, czy pierwszy gracz wygra czy przegra. Jeśli np. okaże się, że musi on drugi raz wyrzucić daną liczbę oczek, może przed rzutem zakładać się z innymi graczami o wynik rzutu. Załóżmy, że pierwszy gracz musi wyrzucić 5 lecz wyrzuca 11. Nie ma to żadnego znaczenia dla stawek w puli – co innego gdyby wyrzucił 5 lub 7 – ale pozwala mu wygrać zakład, ponieważ za pierwszym razem – bo za taki uznawany jest ten rzut – wyrzucił 11.Wskazówki dotyczące strategii: wiele zależy w tej grze od szczęścia, ale można zwiększyć prawdopodobieństwo uzyskania danego wyniku. Przy użyciu dwóch kostek istnieje możliwość 36 możliwych kombinacji, a najczęściej spotykaną jest 7, ponieważ istnieje aż 6 możliwości uzyskania takiej sumy: 1-6, 6-1, 2-5, 5-2, 3-4 i 4-3.Sprawia to, że rzucający ma stosunkowo spore szanse powodzenia przy pierwszym rzucie, ale raczej niewielkie jeśli musi powtórnie wyrzucić tę samą liczbę. Najmniej prawdopodobne wyniki to 2 i 12, ponieważ można je uzyskać tylko dzięki jednej kombinacji – odpowiednio 1-1 i 6-6. Istnieją po dwie kombinacje dające 3 i 11,po trzy dające 4 i 10 oraz po pięć dla 6 i 8. Przy obstawianiu warto pamiętać o szansach wygranej: 2:1 dla 4 i 10; 3:2 dla 5 i 9 oraz 6:5 dla 6:8.