Szczupła kobieta siedzi przy basenie i je arbuza - owoc, który pozwala usunąć nadmiar wody z organizmu. fot. Adobe Stock

Poznaj 3 niezawodne sposoby na problemy z zatrzymywaniem wody

Czujesz się ociężała? Dzięki naszym sposobom odzyskasz lekkość i dobre samopoczucie. Wystarczy, że zastosujesz się do tych kilku zasad.
Agata Bernaciak / 16.07.2019 11:54
Szczupła kobieta siedzi przy basenie i je arbuza - owoc, który pozwala usunąć nadmiar wody z organizmu. fot. Adobe Stock

Spis treści

  1. Przyczyny zatrzymywania wody w organizmie
  2. Jak pozbyć się nadmiaru wody?

Często czujesz się ociężała i opuchnięta? To objawy nadmiaru wody w organizmie, problemu, który dotyka wiele kobiet. Zobacz, jak sobie z tym poradzić.

Przyczyny zatrzymywania wody w organizmie

Zatrzymywanie wody może być związane z twoimi nawyki lub wiązać się z niektórymi schorzeniami. Zobacz, co może być przyczyną:

  • wypijanie za małej ilości płynów,
  • duża ilość soli w diecie,
  • stan tuż przed miesiączką,
  • niska aktywność fizyczna
  • upał,
  • ciąża,
  • żylaki,
  • choroby nerek,
  • zaburzenia hormonalne (np. niedoczynność tarczycy, PCO).

Jeśli masz wątpliwości, co jest przyczyną opuchnięcia w twoim przypadku koniecznie skonsultuj się z lekarzem, by wykluczyć poważne choroby. Jednak w dużej mierze nadmiar wody z organizmu można się pozbyć stosując kilka prostych trików!

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Usunięcie nadmiaru wody wymaga czasu i konsekwencji, ale to się opłaca! Pierwsze efekty przychodzą już po 7-10 dniach stosowania kuracji.

Nawadniaj się (także przy pomocy diety)

To punkt, którego nie możesz przeoczyć. Każdego dnia wykreślaj ze swojego jadłospisu jeden wysoko przetworzony produkt i w jego miejsce wprowadzaj zdrową przekąskę. Ogranicz sól! Sód, czyli jej główny składnik, odpowiedzialny jest intensywne za zatrzymywanie wody w organizmie. Postaraj się również zminimalizować ilość nabiału w diecie. Co w takim razie jeść? Przede wszystkim stawiaj na owoce i warzywa, które zawierają dużo wody. Nie zapominaj o zupach i koktajlach, które są dodatkowych źródłem nawodnienia. Na II śniadanie możesz także pić sok wielowarzywny. Zwróć uwagę, by miał jak najmniej soli!

Stosuj zioła odwadniające

Zioła są skuteczne, ale musisz pamiętać o dwóch zasadach. Po pierwsze trzeba wypijać je regularnie, ok. 2-3 szklanek dziennie, a po drugie powinny zawierać co najmniej dwa z wymienionych składników:

  • korzeń mniszka lekarskiego,
  • pokrzywa,
  • skrzyp polny,
  • korzeń pietruszki,
  • yerba mate,
  • krwawnik,
  • karczoch.

Napar z pokrzywy
fot. Adobe Stock

Postaw na masaże

Nałóż wieczorem na nogi krem lub balsam kolistymi ruchami, zgodnie ze wskazówkami zegara, delikatnie uciskając skórę. Masaż zacznij od stóp i kieruj się ku górze. Zabiegi wykonywane 2-3 razy w tygodniu po 15 minut usprawnią krążenie limfy i przyspieszą usunięcie nagromadzonego płynu. Poza tym pamiętaj, by więcej się ruszać. Postaw na aktywność minimum 3 razy w tygodniu po 60 minut. Trening jest szczególnie ważny, gdy pracujesz w pozycji siedzącej przy biurku!

Tekst na podstawie porad psychodietetyka, eksperta Noble Health Agnieszki Owczarek


Dowiedz się więcej o prawidłowym nawodnieniu:
3 przepisy na domowe izotoniki. Kiedy warto sięgać po napoje izotoniczne?
13 sygnałów odwodnienia organizmu + 7 trików, by pić więcej wody jesienią i zimą
Jesteś na diecie odchudzającej? Zobacz co pić, by schudnąć szybko i skutecznie