Schudnij i utrzymaj wagę! Jadłospis przy diecie niskotłuszczowej

Dieta niskotłuszczowa to doskonała alternatywa dla walczących z nadwagą, jak i dla osób z wysokim cholesterolem. Poznaj jej zasady!

Dieta niskotłuszczowa - zasady i jadłospis
fot. Fotolia

Zasady diety niskotłuszczowej

Jeśli zamierzasz przejść na dietę niskotłuszczową, podjęłaś dobrą decyzję! To właśnie ten rodzaj walki z nadprogramowymi kilogramami jest najskuteczniejszy! Zasady są proste: jesz 5 posiłków dziennie, mniej więcej co 3 godziny. Na talerzu powinny gościć warzywa i owoce, węglowodany złożone, sporo chudego nabiału i mięso z jak najniższą wartością tłuszczu.

Z czego zrezygnować na diecie niskotłuszczowej?

Na diecie niskotłuszczowej powinnaś zrezygnować nie tylko z niektórych produktów spożywczych, ale i szeregu dotychczasowych przyzwyczajeń. Oto lista tych, które powinny odejść do lamusa:
  1. smażenie na patelni
  2. dodawanie zasmażki do zup i gotowanych warzyw
  3. wyłączenie z menu fast-foodów, masła, margaryny, smalcu - jedynym dopuszczalnym tłuszczem jest ten pochodzący z morskich ryb oraz oliwa z oliwek lub olej rzepakowy
  4. smażenie w głębokim tłuszczu
  5. ograniczenie do minimum soli

Jadłospis przy diecie niskotłuszczowej

Śniadanie: Kanapki z razowego chleba: jedną cienką kromkę razowego chleba posmaruj cieniutko łyżeczką dżemu o obniżonej zawartości cukru, a drugą posmaruj pastą z 4 łyżek chudego sera, kilku łyżek chudego mleka, szczypiorku i startego świeżego ogórka. Możesz także zjeść kawałek pomidora.
Porcja = ok. 200 kcal

Obiad: Krokiety z kapustą i pieczarkami: z 1/4 szklanki mąki, 1/4 szklanki chudego mleka i odrobiny wody przygotuj ciasto naleśnikowe. Usmaż je bez tłuszczu na patelni teflonowej. Ugotuj 20 dag kapusty kiszonej, połącz ze startymi i podduszonymi bez tłuszczu 3 pieczarkami oraz zeszkloną na łyżeczce oleju posiekaną małą cebulą. Przypraw solą i ziołami. Nałóż na naleśniki farsz, złóż jak paszteciki. Przed jedzeniem podgrzej w piekarniku, zawijając w folię aluminiową.
Porcja = ok. 350 kcal

Podwieczorek: Koktajl mleczno-owocowy: szklankę chudego mleka 0,5% zmiksuj ze szklanką malin, wiśni lub truskawek (mogą być rozmrożone) i łyżeczką lekko uprażonych na suchej patelni płatków owsianych. Wypij od razu po przygotowaniu.
Porcja = ok 150 kcal

Kolacja: Sałatka z jajkami: 2 jaja na twardo pokrój na cząstki. Kromkę chleba pokrój w kostkę. Sałatę porwij na kawałki. Połącz składniki, dodaj kilka oliwek, przypraw, polej 2 łyżkami jogurtu.
Porcja = ok. 300 kcal

Dowiedz się więcej na temat diet odchudzających:


napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w dwutygodniku "Pani Domu"

publikacja:
Oceń artykuł 6 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
sławka2014.07.11 02:47
ja ostatnio przerzuciłam się na catering dietetyczny. aktualnie korzystam z firmy The Break. Pewnie zaraz mnie oskarżycie o rozrzutność, le to wcale nie jest takie drogie. I co ważne, oni dbają o dobó właściwych kalorii za mnie
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz