Masz dosyć przestrzegania diety i chodzenia na siłownię? Zobacz, jak w prosty sposób utrzymać wagę w ryzach

Jedz mniej i ćwicz więcej. Słyszałaś to już milion razy! W rzeczywistości nie musi to tak wyglądać.

Karolina Kalinowska / 6 miesięcy temu
Masz dosyć przestrzegania diety i chodzenia na siłownię? Zobacz, jak w prosty sposób utrzymać wagę w ryzach fot. Fotolia.pl

Nie zawsze masz czas (i ochotę), aby trzymać się reżimu związanego z odchudzaniem? Nie martw się! Jest kilka sposobów na utrzymanie wagi w ryzach i pozbycie się kilku kilogramów bez spędzania wielu godzin na siłowni.

Zakupowe zwyczaje, dzięki którym będzie ci łatwiej schudnąć

1. Długo żuj i dokładnie gryź

Sygnał sytości dociera do mózgu dopiero po ok. 20 minutach i dopiero po upływie tego czasu poczujesz się najedzona. Dlatego, jeżeli po zjedzeniu obiadu czujesz, że masz ochotę na dokładkę, to odczekaj chwilę.

Najbardziej satysfakcjonujących jest kilka pierwszych kęsów posiłku i je zazwyczaj jemy wolno. Jednak później nie jest już tak kolorowo. Jeżeli masz problem z wolnym jedzeniem, to postaraj się między kęsami popijać małymi łykami wodę.

2. Noś obcisłe spodnie

Każda z nas ma w szafie chociaż jedną parę przylegających spodni. Nie rzucaj ich na dno szafy, tylko włącz do swojej codziennej garderoby. Dzięki temu będziesz miała sytuację pod kontrolą i szybko zorientujesz się, że czas najwyższy odstawić na jakiś czas słodycze i jeść więcej warzyw. Koniec z kupowaniem ubrań w większym rozmiarze.

 

Jak chudnąć bez diety? 8 banalnych sposobów, aby zaoszczędzić 500 kalorii dziennie

3. Jedz na mniejszych talerzach

Duże talerze zamień na mniejsze. Dietetycy są zgodni, że im mamy większe naczynie, tym więcej jemy. Warto również zmienić proporcje posiłków. Od dzisiaj większość obiadu lub kolacji powinny stanowić zdrowe warzywa, które zawierają dużo błonnika i są niskokaloryczne.

4. Pij więcej wody

Według badań opublikowanych w Journal of Human Nutrition and Dietetics ludzie, którzy pili 3 dodatkowe szklanki wody dziennie, jedli średnio o 205 kalorii mniej niż osoby, które piły standardową ilość płynów. W konsekwencji dostarczali do organizmu mniej cukru, tłuszczu, sodu i cholesterolu.

Dobre dla ciała i kieszeni! 10 superfoods, na które nie wydasz fortuny

5.Oglądaj się w lustrze

Wbrew pozorom patrzenie na siebie w lustrze jest bardzo potrzebne. Dzięki temu zauważysz najmniejsze zmiany w swoim ciele i będziesz mogła szybko zareagować. Łatwiej jest zrzucić 2 kilogramy niż 20 kilogramów.

6. Wyłącz telewizor

Kolacja i film to przepis na udany wieczór.  Jednak taki duet może powodować przejadanie się. Z raportu opublikowanym w American Journal of Clinical Nutrition jednoznacznie wynika, że osoby spożywające posiłki przed telewizorem jedzą o 10% więcej, niż ludzie, którzy na ten czas rezygnują z ulubionego serialu.

Włącz ten składnik do diety i zacznij chudnąć!

7. Przykręć kaloryfery

Chcesz utrzymać wagę w ryzach? Niech temperatura w twoim domu oscyluje w granicach 17 -19 stopni Celsjusza. Liczne badania potwierdzają (również te opublikowane w Journal of Clinical Investigation), że ludzie, którzy przez 2 godziny dziennie, przez 6 tygodni przebywali w pomieszczeniach, gdzie temperatura nie przekraczała 19 stopni Celsjusza, spalili więcej energii niż ci, którzy spędzali czas w cieplejszych pomieszczeniach.

Według najnowszych badań, gdy przebywamy w niższych temperaturach, metabolizm może wzrosnąć nawet o 30%.

8. Światło ma znaczenie

W badaniach przeprowadzonych na Cornell University naukowcy odkryli, że osoby, które spożywały posiłki w pomieszczeniach z miękkim i ciepłym oświetleniem, jadły średnio o 175 kalorii mniej, niż osoby, które jadły w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Romantyczna kolacja przy świecach to zawsze dobry pomysł - szczególnie dla twojej figury!

Unikaj ich! Po zjedzeniu tych produktów, będziesz... jeszcze bardziej głodna

9. Jedz duże śniadania

Badania udowadniają, że śniadania mogą przyczynić się do utraty wagi i zmniejszenia obwodu w talii. Duże śniadania są znacznie lepsze niż duże kolacje. Dlatego już dzień wcześniej postaraj się zaplanować, co będziesz jadła następnego dnia. Dzięki temu unikniesz podjadania w ciągu dnia.

10. Jedz w oknie 12-godzinnym

Badania opublikowane w czasopiśmie  Cell Metabolism wykazały, że jedzenie w 12-godzinnym przedziale czasowym (np. od 7 do 19) miało korzystny wpływ na utratę masy ciał, a także poziom cholesterolu i cukru we krwi.

To one są wszystkiemu winne! Poznaj 5 produktów, przez które czujesz się ociężała

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)