Jak schudnąć z ud? fot. Adobe Stock

Jak szybko schudnąć z ud - 5 sprawdzonych sposobów

Zbyt duży obwód ud to problem, z którym zmaga się wiele kobiet. Podpowiadamy, jak schudnąć z ud - po miesiącu w obwodzie będzie już kilka centymetrów mniej!
Karolina Kalinowska / 03.09.2019 12:12
Jak schudnąć z ud? fot. Adobe Stock

Masywne uda to zaraz po brzuchu najbardziej problematyczne miejsce do odchudzania. Na szczęście jednak wystarczy kilka drobnych zmian w codziennych przyzwyczajeniach, aby pozbyć się tego kłopotu raz na zawsze!

Na skróty:

  1. Zmiana diety
  2. Aktywność fizyczna
  3. Unikanie siedzenia
  4. Systematyczność
  5. Cierpliwość

Bądźmy szczere: nie ma magicznych sposobów na to, by schudnąć szybko i trwale. Wałeczków nie dorobiłaś się w ciągu jednej nocy, nie pozbędziesz się ich więc w kilka dni. Odchudzanie, szczególnie konkretnych partii ciała, to długotrwały proces, wymagający cierpliwości i systematyczności. Oto 5 wskazówek, które przybliżą cię do celu - nie tylko w kwestii odchudzania ud! 

Zmiana diety to podstawa!

Walka o smukłe uda powinna rozpocząć się w kuchni. Zapomnij o podjadaniu między posiłkami, wyeliminuj z diety słodycze, napoje gazowane i słone przekąski. 

Zacznij jeść produkty bogate w białko (chude mięso, warzywa strączkowe). Tradycyjny chleb zamień na pełnoziarnisty, makaron pszenny na razowy, a czerwone mięso na indyka. Bardzo ważne jest, abyś jadła 5 małych posiłków dziennie co 3 godziny. Nie zapominaj również o prawidłowym nawodnieniu - wypijaj min. 2 litry wody dziennie.

8 pomysłów na pyszne i dietetyczne śniadania

Codzienna aktywność fizyczna

Niestety bez tego się nie obejdzie. Wystarczą nawet proste ćwiczenia, takie jak:

  • przysiady (istnieje wiele rodzajów tego skutecznego ćwiczenia)
  • nożyce
  • wykroki
  • skakanie na skakance.

Te ćwiczenia powinny na stałe zagościć w twoim planie dnia. Możesz dołączyć do tego energiczne spacery, jazdę na rowerze i bieganie. Te ostatnie pozwolą spalić tłuszcz i poprawić wygląd nóg i zapobiegną jednocześnie ich zbytniemu rozrostowi.

Pierwsze rezultaty zauważysz po 30 dniach regularnych treningówPodczas wykonywania ćwiczeń pamiętaj o prawidłowej technice. Wykonuj je w stałym tempie, bez forsowania się.

Jak schudnąć z ud - skakanie na skakancefot. Adobe Stock

Unikaj wielogodzinnego siedzenia!

Siedzący tryb życia to największa zmora współczesnych czasów. Dlatego, jeżeli spędzasz wiele godzin dziennie przed komputerem, staraj się min. raz na godzinę wstać od biurka i zrobić sobie krótką przerwę. Możesz w tym czasie wykonać kilka skłonów lub przysiadów. Dzięki temu pobudzisz krążenie. Pamiętaj, że siedzenie całymi dniami sprzyja powstawaniu cellulitu.

Po czwarte - systematyczność

Systematyczność to magiczne słowo, które pozwoli ci osiągnąć zadowalające efekty. Dlatego nie odpuszczaj ćwiczeń i zdrowo się odżywiaj. Rezygnacja chociażby z jednego treningu opóźni proces odchudzania. Bo gdy odpuścisz raz, łatwiej ci będzie zrezygnować po raz kolejny, a po dwóch tygodniach zorientujesz się, że wróciłaś do dawnych nawyków i przyzwyczajeń!

Cierpliwość w podwójnej dawce

Odchudzanie to długi proces, który wymaga cierpliwości... Efekty diety i ćwiczeń będą widoczne dopiero po kilku tygodniach. Jednak zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna to jedyna dobra droga do uzyskania trwałych i zadowalających efektów.

Niezależnie od formy aktywności, na jaką się zdecydujesz, wygodę ruchu zawsze zapewnią ci buty na fitness!

Zobacz więcej na temat efektywnego odchudzania!
Kontroluj ilość spożywanego jedzenia! Oto 10 sposobów na oszukanie wilczego apetytu!
Chcesz schudnąć z brzucha? Podstawa to odpowiednia dieta!