Dieta truskawkowa jest idealna na lato. W upały stosuje się ją wręcz z wielką przyjemnością, w dodatku jest prosta i smaczna
Dieta truskawkowa jest idealna na lato. W upały stosuje się ją wręcz z wielką przyjemnością, w dodatku jest prosta i smaczna2 tygodnie temu
Dieta truskawkowa polega na włączaniu truskawek do większości posiłków w menu. Można jeść je pod wieloma postaciami: na surowo, w koktajlach, sałatkach. Posiłki muszą być niskokaloryczne i jadane regularnie. Taki sposób żywienia w wielu przypadkach można kontynuować przez kilka dni. Później konieczny jest powrót do zdrowego żywienia. Czytaj więcej
Produkty bogate w wapń to nie tylko nabiał. Nawet niektóra zielenina zawiera więcej wapnia niż mleko
Produkty bogate w wapń to nie tylko nabiał. Nawet niektóra zielenina zawiera więcej wapnia niż mlekomiesiąc temu
Produktami bogatymi w wapń są: mleko, jogurty, kefiry, maślanki, sery i twarożki. Oprócz nabiału dużo wapnia dostarczają ryby konserwowe jedzone razem ze szkieletem – szprotki, sardynki. Produkty roślinne bogate w wapń to: orzechy, migdały, sezam, mak, warzywa strączkowe (w tym soja) i zielonolistne (kapusta, szpinak, brukselka) oraz tofu wzbogacone w wapń. Czytaj więcej
Dieta na płaski brzuch ma 2 wersje. Który rodzaj diety na płaski brzuch będzie dla ciebie najlepszy?
Dieta na płaski brzuch ma 2 wersje. Który rodzaj diety na płaski brzuch będzie dla ciebie najlepszy?2 miesiące temu
Dieta na płaski brzuch może mieć cel krótkoterminowy, czyli zlikwidowanie wzdęć i obrzęków oraz długoterminowy — zredukowanie tkanki tłuszczowej na brzuchu i nie tylko na nim. Te dwa cele wymagają nieco innej diety. Pierwszy — diety pozbawionej dużej ilości błonnika i lekkostrawnej. Drugi — deficytu kalorycznego oraz sporych ilości błonnika, który wspomaga płaski brzuch na kilka sposobów. W obu przypadkach ważne jest natomiast wypijanie odpowiedniej ilości wody i ograniczenie ilości soli w diecie. Czytaj więcej
Skorzonera to mało znane, ale wartościowe warzywo. Zobacz, jak przygotować "zimowe szparagi" na 3 sposoby
Skorzonera to mało znane, ale wartościowe warzywo. Zobacz, jak przygotować "zimowe szparagi" na 3 sposoby2 miesiące temu
Skorzonera to warzywo korzeniowe o ciemnej skórce i białym miąższu. „Zimowe szparagi” zawierają inulinę. To rodzaj błonnika, który zamienia się we fruktozę, a nie glukozę. To też substancja, która wspiera trawienie i utrzymanie stałego poziomu cukru we krwi. Gotuj skorzonerę przez ok. 30 minut w osolonej wodzie albo zrób z niej placuszki, czy rodzaj wegańskiego gulaszu. Świetnie smakuje też z mięsem, przyprawiona cebulą lub czosnkiem. Czytaj więcej
Niedobór elektrolitów może powodować bóle głowy i zaburzenia koncentracji. Ale to nie wszystkie objawy zaburzeń elektrolitowych
Niedobór elektrolitów może powodować bóle głowy i zaburzenia koncentracji. Ale to nie wszystkie objawy zaburzeń elektrolitowych2 miesiące temu
Zwykle pierwszymi objawami niedoboru elektrolitów jest pragnienie i suchość w ustach, a także pogorszone samopoczucie i ból głowy. Elektrolity to roztwory jonów wapnia, magnezu, potasu, sodu, ale elektrolitami są też jony fosforanowe i chlorkowe. Ich niedobory mogą prowadzić zarówno do niegroźnych obrzęków czy pogorszenia samopoczucia, jak i do poważnych kłopotów z sercem czy nerkami. Pogłębiające się zaburzenia elektrolitowe mogą prowadzić do poważnych komplikacji, a nawet śmierci. Czytaj więcej
Dieta 5:2, czyli dieta Mosley'a skutecznie pomaga chudnąć. Jest jednak jeden haczyk
Dieta 5:2, czyli dieta Mosley'a skutecznie pomaga chudnąć. Jest jednak jeden haczyk2 miesiące temu
Dieta 5:2, nazywana tez dietą Mosleya, to prosty plan żywieniowy. Zakłada jedzenie przez 5 dni w tygodniu wszystkiego, co się chce, a przez 2 dni stosowanie jadłospisu o kaloryczności 500-600 kcal. Autor diety schudł na niej 8 kg w 3 miesiące, jednak nie sposób przewidzieć, ile na niej schudnie inny człowiek. Wiele bowiem zależy od tego, ile kalorii zje w czasie 5 dni, kiedy ograniczenia nie obowiązują. Diet 5:2 nie kształtuje też prawidłowych nawyków żywieniowych i może skończyć się efektem jojo po jej zaprzestaniu. Czytaj więcej
Szukasz ćwiczeń na schudnięcie? Oto wszystko, co musisz wiedzieć, aby ćwiczenia pomogły ci schudnąć
Szukasz ćwiczeń na schudnięcie? Oto wszystko, co musisz wiedzieć, aby ćwiczenia pomogły ci schudnąć2 miesiące temu
Ćwiczenia na schudnięcie trzeba wykonywać regularnie 4-6 razy w tygodniu przez dłuższy czas. Tylko wtedy wspomogą dietę i dadzą dobre rezultaty. Najlepiej zastosować ćwiczenia siłowe i cardio, choć można wybrać tylko jeden z tych typów ćwiczeń. Zasady są jednak zawsze takie same, niezależnie od tego, czy ćwiczysz na siłowni czy w domu. Im większe tempo ćwiczeń i im więcej mięśni bierze w nich udział, tym lepiej, bo spalanie kalorii jest większe. Czytaj więcej
Dlaczego aerobik, choć nie spala najlepiej kalorii, może skutecznie odchudzać? Odkryj na nowo tajemnice aerobiku
Dlaczego aerobik, choć nie spala najlepiej kalorii, może skutecznie odchudzać? Odkryj na nowo tajemnice aerobiku2 miesiące temu
Aerobik to grupowe zajęcia fitness prowadzone przy muzyce. Najczęściej polegają na nauce i wykonywaniu specjalnie ułożonej choreografii, ale mogą też obejmować ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Wiele bowiem zależy od rodzaju zajęć, a jest ich kilka. Aerobik nie jest nowa forma ruchu, lecz nie znaczy to, że nie jest skuteczny. Jest dokładnie odwrotnie. Najczęściej okazuje się, że to forma treningu, który sprawia najwięcej przyjemności. A regularny w nim udział to podstawa efektów: prawidłowej masy ciała, fajnej sylwetki i dobrego samopoczucia. Czytaj więcej
Żurawina to owoc o wyjątkowych właściwościach. Sprawdź, dlaczego warto sięgać po żurawinę
Żurawina to owoc o wyjątkowych właściwościach. Sprawdź, dlaczego warto sięgać po żurawinę4 miesiące temu
Żurawina to niewielkie czerwone owoce i słodko-cierpkim smaku, które zawierają mnóstwo cennych składników. Najlepiej jadać je na surowo lub w domowych przetworach i potrawach, aby kontrolować ilość cukru w produkcie. Potwierdzono, że żurawina pomaga zwalczać stany zapalne dróg moczowych, a na dodatek wspiera florę bakteryjną jelit i chroni zęby oraz dziąsła. A to nie jedyne korzyści z jedzenia tego owocu. Czytaj więcej
Pokochaj batatay, bo warto. Słodkie ziemniaki są niskokaloryczne, mają niski indeks glikemiczny i są przepyszne
Pokochaj batatay, bo warto. Słodkie ziemniaki są niskokaloryczne, mają niski indeks glikemiczny i są przepyszne4 miesiące temu
Bataty są niskokaloryczne, mają niski indeks glikemiczny i sporo błonnika pokarmowego. Opóźniają procesy starzenia, chronią przed nowotworami i nadciśnieniem. Dla ich wpływu na poziom cukru we krwi ma znaczenie sposób obróbki termicznej – najlepiej je gotować 30 minut, a najgorzej – upiec bez tłuszczu. Choć słodkie ziemniaki są nieco bardziej kaloryczne od ziemniaków, to dostarczają więcej beta karotenu i błonnika. Czytaj więcej

Redakcja poleca

REKLAMA