POLECAMY

Planowanie diety Dukana + audio-komentarz dietetyka

Jest nowatorska i niezwykle skuteczna. Pozwala zrzucić nadmiar kilogramów, a przy okazji całkiem nieźle smakuje.

Planowanie diety Dukana + audio-komentarz dietetyka fot. Panthermedia
Tę dietę opracował francuski lekarz, dietetyk, specjalizujący się w walce z otyłością dr Pierre Dukan.

Jego naprzemienna dieta proteinowa składa się z dwóch połączonych ze sobą kuracji. Po etapie diety uderzeniowej opartej na czystych proteinach następuje etap pozwalający organizmowi przyzwyczaić się do utraty wagi, polegający na jedzeniu białek i warzyw. Dieta Dukana, nazywana też przez jej autora dietą Protal, jest mało frustrująca. Tu nie waży się pokarmów z aptekarską dokładnością i nie liczy kalorii. Mamy całkowitą wolność spożywania niektórych pokarmów. Protal składa się z czterech etapów.

Gdzie znajdziemy czyste proteiny

  • wołowina z wyjątkiem antrykotu z kością, kawałków do duszenia i na rosół
  • cielęcina na grill
  • drób z wyjątkiem kaczki i gęsi
  • ryby
  • skorupiaki i mięczaki
  • jajka, szczególnie białko
  • chudy nabiał

Środki wspomagające

  • kawa
  • herbata czarna i herbatki ziołowe
  • ocet
  • zioła
  • woda mineralna nisko zmineralizowana
  • cytryna
  • korniszony
  • sól
  • musztarda
Uwaga! Poza wymienionymi produktami z grupy białek i środkami wspomagającymi, w trakcie fazy uderzeniowej nie wolno jeść nic innego!

Rady ogólne

  • jedz tak często, jak chcesz (najlepiej, zanim pojawi się silny głód); to pozwoli ci oprzeć się kuszącemu pokarmowi spoza listy dozwolonych)
  • nigdy nie omijaj posiłku
  • pij w trakcie jedzenia, przynajmniej 1,5 l płynów dziennie; najbardziej wskazana jest woda źródlana, nisko zmineralizowana
  • ograniczaj solenie (sól zatrzymuje w organizmie wodę)
  • zawsze miej pod ręką produkty niezbędne w diecie
Jak każda dieta niedobrana indywidualnie, również i dieta Dukana ma wady.

Warzywa dozwolone w fazie naprzemiennej

Pomidory, ogórki, rzodkiewka, szpinak, szparagi, pory, zielona fasolka szparagowa, grzyby, kapusta, seler, koper, wszystkie sałaty, cykoria, botwinka, bakłażan, cukinia, papryka, marchewka i buraki (jeśli nie dodajemy ich do każdego posiłku).

Co jeść w etapie trzecim (utrwalanie wagi)

  • pokarmy proteinowe kuracji uderzeniowej
  • warzywa kuracji równomiernej
  • porcja owoców dziennie oprócz bananów, winogron i czereśni
  • 2 kromki pełnoziarnistego chleba dziennie
  • 40 g sera
  • 2 porcje produktów skrobiowych tygodniowo
  • udziec jagnięcy lub pieczeń z polędwicy wieprzowej

Jako ukoronowanie kuracji

  • dwa odświętne posiłki w tygodniu (jesz wszystko, co chcesz, to, do czego najbardziej tęskniłeś podczas odchudzania)
  • obowiązkowo i bezwarunkowo 1 dzień w tygodniu ścisłej diety proteinowej (z etapu uderzeniowego)

Plan diety Protal

1. Kuracja uderzeniowa: czyste proteiny – średni czas trwania 5 dni.
2. Kuracja o równomiernym rytmie: proteiny naprzemiennie z warzywami; średni czas trwania – tydzień na każdy utracony kilogram.
3. Kuracja utrwalająca wagę: średni czas trwania – dziesięć dni na każdy utracony kilogram.
4. Kuracja ostatecznej stabilizacji: w każdy czwartek przez całe życie tzw. ścisły Protal, czyli menu z fazy uderzeniowej.

Pierwszy etap - ma na celu szybki start oraz intensywną i stymulującą utratę kilogramów.
Drugi – regularny spadek masy ciała pozwalający dojść do upragnionej wagi.
Trzeci – utrwalenie świeżo zdobytej i jeszcze niestabilnej wagi: czas trwania tej kuracji ustala się indywidualnie zależnie od liczby utraconych kilogramów.
Czwarty – definitywna stabilizacja osiągniętej wagi poprzez zachowanie ścisłej diety proteinowej przez jeden dzień w tygodniu.

Jak każda dieta niedobrana indywidualnie, również i dieta Dukana ma wady.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (47)
/2 lata temu
według mnie lepiej postawić na coś innego: * SPORT- bieganie lub fitness * DIETETYK-on ci napewno pomorze i dobierze do ciebie idealną diete PAMIĘTAJCIE- lepiej na nasze odchudzanie poświęcić więcej czasu ale żeby było bardziej skuteczne i jestem przekonana że dzięki temu efekty będą 1* LEPSZE 2* SKUTECZNE 3* ZDROWSZE
/3 lata temu
Nie wiem jak można polecać tę dietę. Przecież to nie pomaga na długo, a wręcz szkodzi! Polecam przeczytać na ten temat artykuł na blogu fitness Fitspire!
/3 lata temu
przeszłam na tę dietę 5 lat temu, schudłam 28 kg i do tej pory wagę utrzymuję. Nie wpierniczam już byle jak. Faza trzecie nauczyła mnie NORMALNEGO odżywiania. Nie miałam wahań wagi, problemów z nerkami itp. Pilnowałam by się nawadniać, zresztą na każdym kroku jest podkreślane w tej diecie by dużo pić. Jak ktoś się odchudza przez Panią Domu czy inną gazetkę zamiast dokładnie przeczytać książkę i później się do zasad stosować, to później łazi po szpitalach. Ja jestem okazem zdrowia, przeszłam badania, urodziłam dziecko, a waga nie wywindowała w górę.
POKAŻ KOMENTARZE (44)