jak zmniejszyć żołądek? fot. Adobe Stock

Jak zmniejszyć żołądek? Naturalne metody na zmniejszenie żołądka

Żołądek można zmniejszyć naturalnymi metodami bez operacji. Aby to zrobić, należy jeść małe porcje, raz w tygodniu stosować płynną dietę oraz wprowadzić do jadłospisu produkty z dużą ilością błonnika. Efektem zmniejszenia żołądka będzie utrata zbędnych kilogramów.
Barbara Lasota / 16.09.2020 10:40
jak zmniejszyć żołądek? fot. Adobe Stock

Wiele osób z nadwagą powinno obkurczyć żołądek. Ponieważ jest on workiem mięśniowym, więc w sposób naturalny może się rozciągać i kurczyć. Efektem jest ciągłe poczucie głodu, które jest zaspokajane zbyt dużymi porcjami posiłków, a często również również podjadaniem. To może prowadzić do nadwagi, a nawet otyłości. Dlatego, by skutecznie schudnąć, trzeba zmniejszyć żołądek.  Dzięki temu uczucie sytości będzie pojawiać się szybciej, ograniczysz liczbę przyjmowanych kalorii, a w rezultacie stracisz zbędne kilogramy.

Płynna dieta 1 dzień w tygodniu

To sprawdzony sposób, polecany przez wiele doświadczonych dietetyczek. Jeden dzień w tygodniu, ale najlepiej weekendowy, nie jedz stałych pokarmów, lecz dostarczaj organizmowi wyłącznie płynów.

Pij niesłodzone soki owocowe i warzywne, kefiry, jogurty, maślankę, wodę i słabą herbatę. Ilość tych płynów nie jest ograniczona. Podziel je sobie na 5-6 porcji i pij co 2-3 godziny.

W pozostałe dni tygodnia stosuj zdrowe, niskokaloryczne i niskotłuszczowe posiłki.

Taki sposób odżywiania stosuj przez pierwsze 2 tygodnie diety odchudzającej. Potem, aż do osiągnięcia prawidłowej wagi, stosuj swoją dietę o obniżonej kaloryczności.

Jedz małe porcje, by zmniejszyć żołądek

Docelowo twój żołądek powinien mieć wielkość zbliżoną do wielkości 2 twoich pięści. A zatem porcja jedzenia, zjadana na jeden posiłek, nie powinna przekraczać tej objętości. Zmieścisz ją na małym talerzu.

Nawet jeśli będzie cię kusiło, aby dołożyć sobie jeszcze porcję, nie rób tego. Kolejny posiłek zjedz po 3 godzinach, gdy żołądek zostanie już w dużej mierze opróżniony.

Jedz powoli, by zmniejszyć żołądek

Z rana, gdy się spieszysz, być może nie jest to możliwe. Ale gdy tylko możesz sobie na to pozwolić, staraj się powoli żuć pokarm, aby cały posiłek zajął ci 15-20 minut. Tyle bowiem czasu potrzeba, aby mózg uświadomił sobie, że organizm dostał odpowiednią porcję jedzenia i nie ma powodu, aby odczuwał głód. W ten sposób unikniesz pokusy zjedzenia jeszcze jednej porcji i dalszego rozpychania żołądka. 

Zwiększ ilość błonnika

Możesz dosypywać do posiłków czysty błonnik z apteki w ilości zalecanej przez producenta, ale najlepiej sięgaj po naturalne źródła błonnika: płatki owsiane lub pszenne, kalafior, brokuł, fasolka szparagowa, surowa marchew, które obfitują w ten składnik.

Płatki w ilości 3-4 łyżki jedz np. na śniadanie, a warzywa do każdego posiłku. Zawsze jedząc błonnik lub produkt bogaty w błonnik, wypij co najmniej szklankę wody, aby ta substancja miała szansę napęcznieć w żołądku. Będziesz dzięki temu czuła się najedzona.

Autorka jest redaktorem dwutygodnika "Pani Domu".Treść artykułu pierwotnie opublikowana 29.05.2014.

Więcej o zmniejszeniu żołądka:
Operacja zmniejszenia żołądka w cukrzycy
Bypass gastryczny i opasanie żołądka – czy szkodzą kościom?