POLECAMY

Hit! Dieta 8h bije rekordy popularności!

Oto nowy hit, który pojawił się w Polsce! Odchudzaj się 8 godzin dziennie i ciesz się już zawsze szczupłą sylwetką!
Hit! Dieta 8h bije rekordy popularności! fot. Fotolia

Dieta 8h - dlaczego warto ją wybrać?

Ta dieta absolutnie nie jest żadną głodówką i może ją stosować każdy, bez względu na wiek! Dieta ośmiogodzinna opiera się na jednej bardzo prostej zasadzie - jesz w ciągu 8 godzin dziennie, a pozostałe 16 godzin dajesz odpocząć swojemu układowi trawiennemu.

Metodę tę opracował David Zinczenko i Peter Moore. Według nich tyjemy, bowiem mamy w zwyczaju jeść o dowolnych porach - także tych wieczornych, a to sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Głównym winowajcom zaburzenia naturalnego rytmu trawienia jest sztuczne oświetlenie, bowiem to właśnie przy nim zjadamy ostatni posiłek (a w naturalnych warunkach to słońce było wyznacznikiem pór jedzenia).

Jakie efekty daje dieta ośmiogodzinna?

Zdaniem autorów diety - jedząc w ciągu 8 godzin dziennie - jesteśmy w stanie zrzucić 5 kg w tydzień, a w skali miesiąca spadek może sięgnąć 10 kg (docelowo nawet 30 kg!). Najważniejsze jest to, ze nie musisz trzymać się żadnego konkretnego jadłospisu. Jesz to, na co masz ochotę, ale musi się to odbyć w czasie wyznaczonych 8 godzin dziennie (np. w przedziale między 9-17 lub 11-19). Najważniejsze, by poza tym przedziałem nie podjadać - nawet warzyw i owoców.

Co podczas pozostałych 16 godzin?

W czasie postu trwającego 16 godzin, twój organizm ma czas na regenerację i wydalenie nagromadzonych toksyn. Taki styl jedzenia może na początku okazać się trudny, dlatego starannie planuj, o której godzinie rozpoczynasz owe 8 godzin.

Główne zasady diety 8h

  • jesz to, na co masz ochotę
  • jesz w czasie 8h na dobę - pozostałe 16 pościsz
  • staraj się nie przejadać - jedz niewielkie porcje pokarmu
  • nie jedz późnym wieczorem
  • nie wydłużaj 8 godzinnej pory na jedzenie
  • nie spożywaj kalorycznych napojów
  • opóźnij śniadanie - dzięki temu ostatni posiłek nie będzie zjadany o godzinie 15!
  • jesz tak często, jak chcesz
  • pij dużo wody - szczególnie w czasie 16 godzin postu

Przykładowy jadłospis

Po przebudzeniu: ciepły napój (kawa, herbata) lub woda
Śniadanie: jajko na miękko z dwoma kromkami ciemnego pieczywa lub omlet z warzywami
Przekąska: kanapka z wędliną drobiowa, pół papryki
Lunch: sałatka z sałaty lodowej i z ulubionych warzyw w sosie vinegrette
Przekąska: jakiś owoc
Obiad: makaron razowy z sosem bolońskim i mielonym mięsem drobiowym, grillowana ryba z 2 ziemniakami i surówką z kiszonej kapusty
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (73)
/miesiąc temu
Dieta rewelacja, nie dla młodych dziewczyn, które mają dużo ruchu, ale dla "starych pierników" jak ja wspaniała;) Przez osiem godzin jesz, ile chcesz i co chcesz. Pierwszego dnia chcesz jeść jak najwięcej na zapas, drugiego dnia zmniejszasz kalorie samoczynnie, bez wysiłku, bo nie jesteś już tak głodna, trzeciego to samo etc. Żołądek zmniejsza się przez post 16 godzinny. Nie trzeba nikogo zniechęcać, że przy tej diecie trzeba jeść racjonalnie, bo to przychodzi samo! Po prostu po dwóch, trzech dniach nie chce się już tyle jeść, co kiedyś. Oczywiście, nie ma mowy o ćwiczeniach i wysiłku, spacer z psem, spacer do lasu ok. Dla osób ćwiczących to nie będzie dobra dieta na pewno. Polecam pięćdziesięciolatkom, czyli osobom takim jak ja. Czuje się świetnie. Mam godziny jedzenia 12-19. Nigdy nie jadłam śniadań, bo nie miałam czasu, dzieciom kanapki zrobić rano do szkoły, uszykować się do pracy, szybko, szybko i nie jadłam z braku czasu i dlatego że podczas porannego stresu nie byłam głodna. Jadłam w pracy śniadanie około 10,11 godziny. Moje zwyczaje idealnie wpisały się w tę dietę.Jakbym jadła śniadanie o 8 to bym się nie zdecydowała na taką dietę. Polecam osobom, które późno jedzą śniadania.
/miesiąc temu
Dietę stosuję od miesiąca, schudłam 2 kg. Jestem zniechęcona i rozczarowana. Myślę że bez ograniczenia liczby kalorii dieta jest nieskuteczna (czyli tak jak wszystkie inne diety). Ale próbuję dalej.
/rok temu
m
POKAŻ KOMENTARZE (70)