POLECAMY

Jak jeść i chudnąć? Wystarczy ograniczyć ten jeden element, a efekty zobaczysz bardzo szybko!

Skuteczne odchudzanie to temat aktualny przez cały czas. Szukasz coraz to nowszych metod na zgubienie kilogramów? Ogranicz węglowodany w diecie i przyglądaj się, jak chudniesz!
Wioletta Górecka / 7 miesięcy temu
Jak jeść i chudnąć? Wystarczy ograniczyć ten jeden element, a efekty zobaczysz bardzo szybko! fot. Adobe Stock

Która z nas nie pragnie idealnej, smukłej sylwetki? Każdego dnia podejmujemy większe lub mniejsze kroki do tego, by latem bez skrępowania poruszać się w bikini po plaży, ale także by na co dzień czuć się lekko i nie musieć zastanawiać nad tym, co założyć, by ukryć niedoskonałości figury. W sieci co krok natrafić można na różnorodne metody odchudzania – większość z nich to różnorodne diety. Jedną z nich jest dieta bez węglowodanów. Czym są węglowodany? Jaki mają wpływ na organizm i tycie? Czy dieta z ich całkowitym wykluczeniem z jadłospisu jest w ogóle możliwa?

Czym są węglowodany?

Jakiekolwiek rozważania nad dietą z wykluczeniem węglowodanów należy rozpocząć od określenia tego, czym są węglowodany i dlaczego są przez wielu uważane za szkodliwe dla szczupłej sylwetki. Węglowodany stanowią podstawowe źródło energii dostarczanej do organizmu z pożywienia. Można powiedzieć, że są paliwem, które organizm wykorzystuje w ciągu dnia. Magazynowane są w wątrobie i mięśniach. Są to cukry (sacharydy), których rekomendowana ilość to 55-65 % zbilansowanej diety. Węglowodany dzielą się na proste i złożone.

Węglowodany proste i złożone

Węglowodany proste to laktoza, glukoza i sacharoza. Charakteryzują się błyskawicznym podniesieniem poziomu glukozy zaraz po spożyciu. Po szybkim wzroście, następuje równie gwałtowny spadek – skutkuje to napadami głodu. Węglowodany złożone stanowią skrobia i glikogen – mają więcej niż jedną cząsteczkę cukru, a proces ich trawienia i wchłaniania jest o wiele dłuższy, niż w przypadku węglowodanów prostych. Nie powodują gwałtownego skoku glukozy, a po spożyciu czujemy się syci o wiele dłużej.

Czy można zrezygnować ze spożywania węglowodanów?

Całkowite wykluczenie węglowodanów z diety nie wydaje się być dobrym pomysłem – to zabranie organizmowi paliwa i energii do działania. Dodatkowo dieta bez węglowodanów jest przedsięwzięciem trudnym o tyle, że znajdują się one w zdecydowanej większości produktów spożywczych. W trosce o szczupłą sylwetkę warto jednak stosować dietę o zmniejszonej zawartości węglowodanów – w tym przypadku zasada złotego środka może okazać się zbawienna. Okazuje się bowiem, że jeśli będziemy spożywać mniejsze ilości węglowodanów przez dłuższy czas, organizm „nauczy” się czerpać energię z tłuszczu zgromadzonego w ciele, zamiast z cukrów, poprzez obniżenie poziomu insuliny we krwi. Nadmiar cukru w diecie na dłuższą metę jest szkodliwy – dlatego obniżenie zawartości węglowodanów w spożywanych posiłkach powinno stać się normą, a nie tylko czasowym patentem na zrzucenie kilogramów.

To także może cię zainteresować!

Dobre i złe węglowodany - poznaj różnicę między nimi!
Zastanawiasz się, czy jeść węglowodany? Oto kilka ciekawych faktów na ich temat!
Po co nam węglowodany? 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/7 miesięcy temu
Ja jem i chudnę dzięki Wygodnejdiecie. To oni nauczyli mnie zdrowego odżywiania i tego, że dieta to wcale nie czas wiecznego bycia głodnym i wyrzeczeń;) Wyrabiają we mnie zdrowe nawyki żywieniowe a przy tym smacznie karmią;)
/7 miesięcy temu
SZUKASZ ZAUFANEGO I NAJLEPSZEGO TRENERA PERSONALNEGO? DIETETYKA KTÓRY ODMIENI TWOJE ODBICIE W LUSTRZE? IGOR MIEŃKOWSKI TO WŁANŚNIE TA OSOBA! WEJDŹ NA igortreneronline.pl I PRZEKONAJ SIĘ SAM/A TO TAKIE PROSTE!
/7 miesięcy temu
OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA IGORTRENERONLINE.PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!
POKAŻ KOMENTARZE (8)