W jakich sytuacjach nie wysyłać e-maili

Korzystanie z poczty elektronicznej pozwala szybko i wygodnie przekazywać informacje. Jednak nie zawsze jest to najlepszy sposób komunikowania się z innymi. Zdarzają się sytuacje, kiedy lepiej jest zadzwonić lub umówić się na spotkanie, by osobiście porozmawiać.

W jakich sytuacjach nie wysyłać e-maili

Używanie poczty elektronicznej stało się tak powszechne, że ograniczyło osobiste kontakty między ludźmi. Drogą mailową wysyłamy swoje dokumenty, kiedy szukamy pracy i załatwiamy sprawy służbowe.

Kiedy wysyłamy maile, podajemy jednak informację niepełną, pozbawioną istotnych elementów, co może być negatywnie odebrane przez adresata. Z drugiej strony sami otrzymujemy komunikat zwrotny, który często jest wyrwany z kontekstu. Taka sytuacja może prowadzić do wielu nieporozumień. Aby tego uniknąć powinniśmy wiedzieć, w jakich sytuacjach lepiej jest zrezygnować z kontaktu mailowego i sięgnąć po telefon lub umówić się na spotkanie.

Czekoladowe pączki-murzynki - Kasia gotuje z Polki.pl

Jeśli musimy przekazać niemiłą informację, najlepiej spotkać się osobiście. Komunikat mailowy może wydawać się chłodny, natomiast podczas bezpośredniej rozmowy możemy okazać odbiorcy swoje współczucie i spróbować go pocieszyć. Nasza mimika, gesty i ton głosu pomogą nam zminimalizować negatywny wydźwięk informacji.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)