Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku! Tego nie wolno ci im powiedzieć

Odbierasz telefon, a tam pani z infolinii banku. Pozornie, bo realnie po drugiej stronie jest oszust! Nie daj się nabrać.

Małgorzata Górecka / 2 miesiące temu
Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku! Tego nie wolno ci im powiedzieć fot. Fotolia
Teoretycznie normalna rozmowa z pracownikiem infolinii twojego banku. Taka jak każda inna. Teoretycznie, bo w praktyce wygląda to tak, że po drugiej stronie wcale nie siedzi pani z infolinii, lecz jakiś oszust. O co dokładnie chodzi?

Uwaga, nowy wirus na Facebooku! Jak nie dać się hakerom?

Metoda vishing

Oszust dzwoni i przedstawia się jako pracownik banku. Podczas rozmowy prosi o podanie danych osobowych, a także loginu i hasła do e-konta, czyli bankowości internetowej. Następnie oszust z reguły prosi o podanie kodu SMS, który dany użytkownik dostał. Po podaniu kodu, oszust ma już dostęp do twojego konta i może przejąć nad nim całkowitą kontrolę. Będzie mógł między innymi wykonywać przelewy i dysponować twoją gotówką.

Banki ostrzegają

Banki informują, że nigdy nie proszą swoich klientów o podanie loginu i hasła do e-konta. Ostrzegają też przed fałszywymi mailami i wiadomościami z Facebooka z prośbą o podanie danych wrażliwych.

Uważaj! Kolejny niebezpieczny wirus zaatakował bank i może wyczyścić ci konto

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)