POLECAMY

Jak maszerować, żeby schudnąć?

Chcesz schudnąć, ale nienawidzisz biega? Marsz przynosi podobne rezultaty. Sprawdź, jak zacząć!

Jak maszerować, żeby schudnąć? fot. Fotolia

Oprócz ćwiczeń modelujących, w odchudzaniu ogromną rolę odgrywa trening kardio. Na dolne partie ciała najlepszy jest szybki marsz. W ciągu godziny możesz spalić nawet 300 kcal. Jednak zanim zaczniesz na dobre ćwiczyć, przejdź się po okolicy i opracuj 3 trasy:

  1. prostą (po płaskim terenie)
  2. średnią (z niewielkimi wzniesieniami)
  3. trudną (z dużą ilością przeszkód, np. schodów)
Przejście każdej z nich powinno ci zająć co najmniej 45 minut.

Maszerowanie na odchudzanie: etap 1

Wykorzystaj prostą trasę. Przez pierwsze 4 dni maszeruj 45 minut dość szybkim, ale długim krokiem. 5. dnia zrób sobie przerwę. W dniu od 6. przyspiesz kroku (ale nie biegnij) tak, aby w zadanym czasie przebyć dłuższy dystans (zacznij po prostu „drugie okrążenie” na trasie). Szybsze tempo utrzymuj aż do dnia 10. Następnego dnia odpocznij.

Maszerowanie na odchudzanie: etap 2 i 3

Etapy te różnią się tylko trasą. W drugim etapie wybierz trasę średnią, w trzecim – trudną. Przez pierwsze 4 dni trenuj tak samo, jak w pierwszym etapie. 5. dnia zrób sobie przerwę. Od 6. do 10. dnia stopniowo przyspieszaj kroku tak, aby codziennie pokonywać coraz dłuższą trasę w zadanym czasie (nie biegaj). 11. dnia odpocznij.

Jak ćwiczyć, by zyskać dzięki regularnemu maszerowaniu?

Taki harmonogram to prawdziwe wyzwanie dla mięśni, zwłaszcza w 3. etapie. Jeśli uda ci się wytrwać do końca, efekty będą spektakularne! Oto, co pomoże ci je osiągnąć:
  • nie rób nic na siłę: jeśli poczujesz zmęczenie nóg lub się zasapiesz, zwolnij tempo na jakiś czas
  • na każdy trening zabieraj ze sobą butelkę wody: popijaj małymi łykami
  • kup dobre buty do biegania: koniecznie z podeszwą amortyzującą wstrząsy
  • aby kontrolować postępy... przyda ci się krokomierz lub aplikacja na smartfona
  • zabierz na trening odtwarzacz mp3: to pomoże ci utrzymać równe tempo marszu
  • jeśli mieszkasz blisko plaży trzecią trasę wyznacz właśnie po niej: maszerowanie po piasku stymuluje mięśnie lepiej niż wchodzenie po schodach

Dowiedz się więcej na temat treningu kardio:


na podstawie tekstu autorstwa Katarzyny Gwiazdy-Iwańskiej/Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)