POLECAMY

Jak ćwiczyć na trampolinie? Te ćwiczenia pomogą ci schudnąć i wysmuklić całą sylwetkę!

Skoki na trampolinie to tylko zabawa dla dzieci. Ich walory fitnessowe docenili także profesjonalni trenerzy! Bo skacząc można schudnąć szybko, łatwo i przyjemnie!
Agata Bernaciak / 2 tygodnie temu

Trampolina to jeden z przyrządów fitnessowych, który możesz sobie kupić zamiast rowerka stacjonarnego czy orbitreka. I to wcale nie żart. Z takiego zakupu skorzystasz i ty, i twoje dziecko! Jakiego są jego zalety?

Dlaczego warto kupić i zacząć ćwiczyć na trampolinie?

Bezsprzecznym argumentem przemawiającym za zakupem trampoliny jest przystępna cena (za jednoosobową zapłacimy ok. 150 złotych). Poza tym jest bezpieczna, a ćwiczenia na trampolinie dają niesamowite efekty!

Badania wskazują, że skacząc spalamy o 20% kalorii więcej niż biegając, przy czym obciążenie dla stawów jest o wiele mniejsze. Dlatego nawet osoby starsze lub po kontuzji dzięki miękkiemu lądowaniu mogą skakać nie robiąc sobie żadnej szkody.

Co zyskujesz ćwicząc na trampolinie?

Skoki pomagają nam wzmacniać wszystkie mięśnie ciała i pobudzać do pracy organy. Naukowcy NASA, którzy trampolinę zalecają jako ćwiczenie dla astronautów twierdzą, że trening ten jest aż o 68% bardziej skuteczny niż ćwiczenia na innych przyrządach fitnessowych!

Co więcej, skakanie na trampolinie stymuluje również system limfatyczny, dzięki czemu nasze ciało lepiej i szybciej pozbywa się toksyn (co z kolei zmniejsza cellulit i wszelkie obrzęki ciała!).

Jak ćwiczyć na trampolinie?

Poznajcie listę najlepszych i najskuteczniejszych ćwiczeń, które wykonacie na trampolinie. Świetna zabawa i mnóstwo spalonych kalorii gwarantowane!

  • Proste skoki – w pozycji stojącej z rękom wzdłuż ciała. Powtarzamy starając się zawsze wyskakiwać na tą samą wysokość. To najlepsza propozycja treningu kardio, który w ekspresowym tempie spali tkankę tłuszczową.
  • Skok z wykopem – wyskakując prostujemy jedną nogę w powietrzu - dokładnie tak, jakbyśmy chcieli kopnąć coś przed sobą. Przed powrotem na dół łączymy nogi i powtarzamy skok z wyprostem drugiej nogi. To ćwiczenie wzmacnia mięśnie i podnosi tętno, a co za tym idzie - poprawia wydolność naszego organizmu.
  • Rozciąganie – wyskakując w powietrze próbujemy się rozciągnąć wyrzucając ręce jak najwyżej w górę. Ta pozycja wysmukla i tonizuje ciało.
  • Skłon w wyskoku – podskakując próbujemy dłońmi chwycić się za place stóp. To świetne ćwiczenie rozciągające i poprawiające nasza koordynację ruchową.
  • Łokieć do kolana – przy każdym wyskoku staramy się złączyć przeciwległe kolano z łokciem. To ćwiczenie wzmacnia tułów i nogi, a także wyszczupla talię, ponieważ w jego trakcie do pracy angażujesz mięśnie skośne brzucha.

Dlaczego ćwiczenia na trampolinie mają dobroczynny wpływ na nasz organizm?

Ćwiczenia na trampolinie warto wykonywać nie tylko dlatego, bo odchudzają. Przy każdym podskoku nasze ciało na chwile zawisa w stanie nieważkości, podczas gdy opadając podlega sile cztery razy większej niż grawitacja. Każda komórka ulegająca takiemu naciskowi robi się w efekcie silniejsza. Siła ta jednocześnie działa na nasz szkielet zwiększając gęstość kości. Właśnie dlatego skakanie zaleca się kobietom chorującym na osteoporozę. O efektach ćwiczeń na trampolinie, w skład których wchodzą ujędrnienie skóry, zmniejszenie obrzęków, spłycenie zmarszczek, minimalizacja cellulitu i detoksykacja pisaliśmy wyżej. Chyba nie trzeba was już dłużej przekonywać :)

Polecamy!

O tym nigdy nie zapominajcie! 5 rzeczy, które powinnyście zrobić po treningu

Trening kardio to jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. Na czym dokładnie polega?

Jak rozluźnić ciało po całym dniu opieki nad dzieckiem? Zobacz!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/4 dni temu
Ja też chodzę na trampoliny żeby wysmuklić uda. Miałam straszny cellulit i postawiłam sobie za cel żeby go zredukować. Mi jeszcze dodatkowo pomogły zabiegi Proshock Ice, na które chodziłam do MTT Estetica. Jest to bezinwazyjna terapia szokowa, która też bardzo dobrze działa na zmniejszenie cellulitu.
/tydzień temu
Ja ćwiczę już drugi miesiąc, naprawdę widać efekty. Jeden z lepszych treningów i sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Moja trampolina jest bardzo uniwersalna, dodatkowo ma siatkę która była w zestawie na hop-sport.pl, więc także dzieci mogą się na niej bawić ;)
/tydzień temu
Ja od jakiegoś czasu robię sobie koktajle z warzyw i owoców na odchudzanie, powoli chudnę i czuję się lepiej, można tym zastąpić normalny posiłek, przepisy biorę z bloga fitynka
POKAŻ KOMENTARZE (3)