Dieta na przytycie – co pobudzi Twój apetyt?

Odpowiednio zbilansowana dieta ze zwiększoną kalorycznością posiłków ma na celu pomóc przybrać na wadze. Co jednak zrobić, jeśli nie mamy apetytu? Jak go pobudzić? Można zażywać specjalne suplementy, ale czy to konieczne? Czy są inne sposoby na pobudzenie apetytu? Oto 3 proste zasady.
/ 08.11.2012 15:13
Niezdrowa dieta/fot. Fotolia

Zasada nr 1

Chcąc pobudzić apetyt warto wprowadzić kilka zasad. Fundamentalną jest jedzenie śniadań, o czym wiele osób zapomina.

Zasada nr 2

Rozplanuj posiłki tak, aby jeść często, a mało. Dzięki temu unikniesz przejadania się, zadbasz o zrównoważone dostarczanie organizmowi energii. Wpłynie to też pozytywnie na apetyt. Pamiętaj, by odstępy pomiędzy poszczególnymi posiłkami wynosiły średnio dwie, trzy godziny. W jadłospisie powinny znaleźć się trzy większe posiłki oraz dwa mniejsze, czyli przekąski. Mogą to być chociażby owoce, warzywa z dipem, jogurt lub kiełki.

Polecamy: Dieta na przytycie - jak pokonać wychudzenie?

Zasada nr 3

Kolacja – nie zapominaj o jej zjedzeniu. Postaraj się jednak, by ostatni posiłek spożyć kilka godzin przed snem. Objadanie się tuż przed nim nie wpłynie korzystnie na zdrowie. Organizm nie zdąży strawić dostarczonego mu pokarmu, który może odłożyć się w postaci tłuszczyku.

Ostatni posiłek powinien być lekkostrawny. Dzięki temu będziesz czuć się lżej, unikniesz dolegliwości ze strony układu pokarmowego, będziesz mieć lepszy sen. Na kolację idealne będą wszelkiego rodzaju sałatki, najlepiej bez majonezu, pieczone ryby i drób, jak również gotowane warzywa. Pamiętaj też, że wczesne zjedzenie kolacji (np. o godzinie 19) sprawi, że rano będziesz mieć większy apetyt, bowiem organizm będzie domagał się uzupełnienia zasobów energii.

Zobacz także: Jadłospis dla mężczyzn ćwiczących na siłowni