Dzięki tej diecie twój brzuch będzie płaski już za 7 dni!

Chcesz ekstra wyglądać w biodrówkach? Oto dieta na płaski brzuch, która szybko rozprawi się z fałdkami. Dowiedz się, które produkty powinnaś jeść!
Dzięki tej diecie twój brzuch będzie płaski już za 7 dni! fot. Adobe Stock
Czy wiesz, że stres sprawia, że na brzuchu intensywniej odkłada się tłuszcz? Dlatego, by się z nim uporać, zadbaj nie tylko o dietę, ale i relaks. Gdy zastosujesz nasze dietetyczne triki, już po tygodniu zauważysz, że wcięcie w talii wyraźnie się pogłębia... Warunek? Trzymaj się zasad diety na płaski brzuch!
 

5 dietetycznych przykazań na odchudzanie brzucha

  1. Raz na zawsze zapomnij o głodówce. Kilka dni na wodzie albo diecie poniżej 500 kcal sprawia, że czujesz się osłabiona, szybko rezygnujesz z kuracji. Co więcej, początkowy ubytek wagi spowodowany jest głównie odwodnieniem. Potem chudniesz wolno, bo obniża się przemiana materii (głodzony organizm bardzo oszczędnie gospodaruje zapasami).
  2. By uniknąć ataków wilczego głodu powinnaś jeść 5 posiłków dziennie, zachowując między nimi wyraźne przerwy (2,5–3 godziny).
  3. Najlepsze efekty osiągniesz, gdy dzienna racja dostarczy ci od 1000 do 1200 kcal.
  4. Po zakończeniu kuracji nie wracaj do starych nawyków By uniknąć efektu jo-jo, stopniowo (np. o 100 kcal tygodniowo) podnoś kaloryczność menu. Docelowo powinnaś spożywać 2000–2300 kcal.
  5. Stosuj dietetyczne triki, nawet wtedy, gdy już uzyskasz wymarzoną figurę.

Co i kiedy jeść w diecie na płaski brzuch?

Płatki owsiane + siemię lniane

Dodawaj do zup, sałatek i muesli. To kopalnia błonnika pokarmowego. Ten zaś zapobiega zaparciom i syci.

Cukinia i sałata

Na przekąskę i do dań głównych. Warzywa te dostarczają zaledwie 15 kcal w 100 g. Należą więc do czołówki produktów wspomagających odchudzanie.

Orzechy

Kilka sztuk, raz dziennie – mimo że są kaloryczne (ok. 600 kcal w 100 g), nie warto z nich rezygnować. Zawarty w nich tryptofan chroni przed stresem, a więc i przed jego zajadaniem.

Chudy nabiał

Przynajmniej raz dziennie, zwłaszcza na kolację. Chudy nabiał syci i przyspiesza przemianę materii. Zawarte w nim białko potrzebne jest do budowy mięśni.

Jabłka

Co najmniej jedno dziennie, owoce te zawierają mnóstwo pektyn. To rodzaj błonnika pokarmowego, który działa na jelita niczym miotełka.

Superprzekąski w diecie na płaski brzuch: raz dziennie!

Sok warzywny przecierowy

Zawiera mnóstwo błonnika, dlatego doskonale zaspokaja apetyt. Szklanka soku pomidorowego, marchewkowego lub wielowarzywnego dostarcza ok. 50 kcal, soku buraczanego tylko 35 kcal!

Chudy twaróg

To źródło sycącego białka. 100 g niskotłuszczowego sera ma nie więcej niż 120 kcal.

Marchew

Warto mieć zawsze pod ręką. Chrupanie jej zaspokaja potrzebę podjadania, ale nie tuczy. 100 g surowej marchewki to zaledwie 27–33 kcal (zależnie od odmiany).

Gotowany bób

Ma 76 kcal w 100 g. Ale po zjedzeniu garści tego przysmaku czujesz się naprawdę najedzona. Dlaczego? Bo bób dostarcza sporo białka i błonnika.

Słodkości w diecie na płaski brzuch

Jesteś nałogowym pożeraczem słodyczy? By dieta nie spaliła na panewce... oszukuj łaknienie. Pomogą ci w tym:

Suszone morele i śliwki

100 g suszonych owoców dostarcza ok. 280 kcal.

Gorzka czekolada

Jedna kostka to 22 kcal

Arbuz

Możesz się nim zajadać do woli, bo 100 g to tylko 15 kcal

Słodzik

Stosuj go zamiast cukru. Słodzik jest wydajniejszy oraz mniej kaloryczny (200 kcal w 100 g, cukier – 400 kcal).

Produkty zakazane w diecie na płaski brzuch

Nawet mało restrykcyjne diety wymagają pewnych ograniczeń. Jeśli chcesz odchudzić brzuch, powinnaś odstawić:

Sól

Zatrzymuje wodę w organizmie (ważysz więcej i wyglądasz jak opuchnięta).

Fast foody

Większość serwowanych tam dań ocieka tłuszczem. Z jednym posiłkiem możesz zjeść w fast foodzie nawet 1500 kcal!

Dania smażone

Są wysokokaloryczne i powodują... wzdęcia, a te zaś zwiększają obwód brzucha.

Tekst powstał na podstawie artykułu zamieszczonego w dwutygodniku „Przyjaciółka”.

Przeczytaj także:
5 najlepszych ćwiczeń na dolne partie brzucha. Dają spektakularne efekty!9 sekretów szczupłych osób (to nie magia ani nie genetyka!). Rozważania dietetykaPłaski brzuch w tydzień? Wypróbuj superbrzuszki!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (75)
/miesiąc temu
https://polki.pl/moda-i-uroda/pielegnacja-ciala,brzuch-po-ciazy-co-zrobic-by-znow-byl-jedrny-i-plaski-jakie-zabiegi-zastosowac,10427733,artykul.html
/2 miesiące temu
Niestety w krótkim czasię ciężko pozbyć się dużej ilości tłuszczu z brzucha. Osobiście zdecydowałam się na liposukcję brzucha i jestem bardzo zadowolona z efektów. Doktor Jędrys jest świetnym lekarzem i bardzo miłą osobą.
/3 miesiące temu
Na Allegro wpisz: 100% bezpieczne odchudzanie
POKAŻ KOMENTARZE (72)