POLECAMY

Dieta kopenhaska – i co dalej? Jak rozsądnie zakończyć dietę kopenhaską?

Dieta kopenhaska to najpopularniejsza dieta odchudzająca. Pozwala zrzucić nawet kilkanaście kilogramów w ciągu niespełna dwóch tygodni. Co jeść po jej zakończeniu, aby nie spowodować efektu jo-jo?
Wioletta Górecka / 6 miesięcy temu
 Dieta kopenhaska – i co dalej? Jak rozsądnie zakończyć dietę kopenhaską? fot. Adobe Stock

Dieta kopenhaska jest jedną z najpopularniejszych diet odchudzających. Daje rewelacyjne efekty, bo dzięki niej można zgubić aż kilkanaście kilogramów w ciągu kilku dni. Aktualnie jesteś na tym sposobie żywienia, lub chcesz przeprowadzić tą dietę i zastanawiasz się, jak powinny wyglądać kolejne dni po jej zakończeniu? Stoisz przed dylematem: dieta kopenhaska – i co dalej? Stopniowe zwiększanie ilości spożywanych kalorii, eliminacja słodyczy, słodkich napojów oraz nadmiaru cukru z diety – to podstawowe założenia żywienia po zakończeniu diety kopenhaskiej. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Dieta kopenhaska – najważniejsze zasady

Dieta kopenhaska jest jedną z najbardziej popularnych, jednak przy tym najbardziej monotonnych diet niskokalorycznych. Zakłada bowiem spożywanie maksymalnie 800 kcal na dobę, przez 13 dni, uwzględniając niewiele produktów. To dość monotonna dieta, która – choć przynosi pożądane efekty w postaci szybkiej utraty wagi – to powinna być stosowana nie częściej niż raz na dwa lata. Dieta kopenhaska opiera się przede wszystkim na spożywaniu jajek, szpinaku i gotowanego mięsa.

Dieta kopenhaska – czy warto ją stosować?

Przechodząc na dietę kopenhaską, warto pamiętać o tym, że im szybciej osiągnięte rezultaty, tym mniej trwałe są i o wiele łatwiej o efekt jo-jo. Dieta jest również monotonna i mało wartościowa, a w pierwszej kolejności spalana jest woda i mięśnie. Dla wielu osób marzenie o szczupłej sylwetce i szybkiej redukcji fałdek jest na tyle silne, że bez wahania podejmują wyzwanie.

Dieta kopenhaska – i co dalej?

Ponieważ dieta kopenhaska jest bardzo niskokaloryczna, a w pierwszej kolejności traci się mięśnie i wodę. Żywienie po jej zakończeniu powinno być racjonalne. Szybki powrót do poprzednich nawyków żywieniowych (słodycze, słodkie napoje, przekąski między posiłkami, tłuste potrawy) gwarantuje powrót do wagi sprzed diety, czasem nawet z nawiązką. Szczególną uwagę należy przywiązać do posiłków w pierwszych dniach po zakończeniu diety. Przez najbliższe dni i tygodnie, zawartość kaloryczna codziennego menu nie powinna przekraczać 1000 kcal, a posiłki powinny być pełnowartościowe i lekkostrawne. Wartość kaloryczna posiłków powinna być stopniowo zwiększana, jednak warto spożywać mniejsze porcje, unikając nadmiaru tłuszczu i węglowodanów.

To też może ci się przydać!
Zdrowa dieta kopenhaska opracowana przez dietetyków! Schudnij 4 kg w 13 dni!
10 sposobów na tanie odchudzanie! 
Chcesz jeść zdrowo i chudnąć? Zobacz dietę Ewy Chodakowskiej! (jadłospis na 7 dni)

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (15)
/2 miesiące temu
racjonalna dieta zamiast diety kopenhaskiej!
/5 miesięcy temu
Ja razem z siostrą wlasnie przeszłyśmy na catering ze zdrowego smaku od razu po Kopenhaskiej :) Podobno tak najlepiej
/5 miesięcy temu
Ja zrobilam to tak jak moja przyjaciolka,po kopenhaskiej od razu ruszylam z kateringiem ze Zdrowego Smaku, zeby mnie nie dopadl efekt jojo i powoli wchodzic w normalny tryb zywieniowy
POKAŻ KOMENTARZE (12)