Dieta bez chleba fot. Adobe Stock

Dieta bez chleba i bez pszenicy - schudnij skutecznie 5 kg w 2 tygodnie

Dieta bez chleba polega na rezygnacji z pszenicy, produktów pszennych i chleba. Produkty te wywołują gwałtowne skoki stężenia cukru we krwi i nasilają gromadzenie tłuszczu. Pszenica działa także uzależniająco. Odstawiając produkty pszenne, schudniesz nawet 5 kg w 2 tygodnie.
Agata Bernaciak / 18.06.2020 10:48
Dieta bez chleba fot. Adobe Stock

Dr William Davis, kardiolog, autor książki „Dieta bez pszenicy”, obiecuje, że efektem diety bez chleba i pszenicy jest utrata 5 kg w 2 tygodnie. Warunek jest jeden: musisz zupełnie wykluczyć ze swojego menu wszystkie produkty pszenne. Uwaga! Chodzi nie tylko o białe pieczywo i słodkie ciasta.

Okazuje się, że pełnoziarnista pszenica, zawarta m.in. w razowym chlebie, również nie służy szczupłej sylwetce. Wysoki poziom glukozy, który następuje po zjedzeniu niektórych produktów, powoduje gwałtowne zwiększenie wydzielania insuliny. To hormon, który odpowiada za odkładanie się tłuszczu wokół talii oraz wokół narządów wewnętrznych jamy brzusznej.

Spis treści:

  1. Dlaczego warto przejść na dietę bez chleba i pszenicy?
  2. Zalety diety bez chleba i pszenicy
  3. Podstawowe zasady diety bez chleba i pszenicy
  4. Efekty diety bez chleba i pszenicy

Dlaczego warto przejść na dietę bez chleba i pszenicy?

  • Po pierwsze, pieczywo wywołuje gwałtowne skoki stężenia glukozy. Po dwóch godzinach od zjedzenia chleba lub pączka następuje szybki spadek poziomu cukru we krwi. Organizm daje ci sygnał, że powinnaś go podnieść, więc stajesz się bardzo głodna i… sięgasz po następną bułkę lub ciasteczko. Ten cykl powtarza się co dwie-trzy godziny. To powoduje odkładanie się tłuszczu brzusznego.
  • Po drugie, pieczywo działa uzależniająco na mózg. To nie przypadek, że tak trudno wyeliminować chleb z diety. U większości ludzi pszenica wywołuje skutki podobne do działania opiatów – tak mózg odpowiada na euforyczne działania wywołane wysokim poziomem cukru. Pszenica jest jedynym pokarmem, który wywiera tak silny wpływ na centralny układ nerwowy. Poza środkami odurzającymi, jest jednym z niewielu produktów spożywczych, które potrafią zmienić zachowanie i wywoływać objawy głodu narkotycznego po odstawieniu.

Zalety diety bez chleba i pszenicy

Co zyskasz stosując dietę bez pszenicy i chleba? Dzięki rezygnacji z pszenicy i produktów pszennych:

  • masz mniejszy apetyt,
  • pochłaniasz mniej kalorii,
  • nie masz ochoty na ciągłe podjadanie między posiłkami,
  • twój brzuch bez wysiłku staje się płaski.

Podstawowe zasady diety bez chleba i pszenicy

Produkty dozwolone w nieograniczonych ilościach:

  • warzywa (z wyjątkiem ziemniaków i kukurydzy), także zioła i grzyby,
  • nieprażone orzechy i ziarna,
  • tłuszcze – oliwę extra virgin, olej z awokado, masło orzechowe,
  • jajka i mięso drobiowe (kurczaka i indyka najlepiej z hodowli z wolnego wybiegu), wołowinę, wieprzowinę, dziczyznę oraz ryby i skorupiaki,
  • sery,
  • dodatki do potraw bez zawartości cukru – musztardy, chrzan, salsy, majonez, różne rodzaje octu, sos sojowy, sosy paprykowe i chili,
  • awokado, oliwki, kokosy, przyprawy korzenne, kakao (niesłodzone).

Produkty dopuszczalne, które możesz jeść umiarem:

  • produkty mleczne (mleko, jogurty, masło, twaróg),
  • owoce – najlepsze są owoce jagodowe (jagody, maliny, borówki, truskawki, żurawiny) oraz wiśnie i czereśnie,
  • ziarna kukurydzy (nie myl ich z mąką kukurydzianą, której należy unikać),
  • zboża niezawierające glutenu – komosę ryżową, proso, sorgo, szarłat, grykę, ryż (brązowy i biały), owies,
  • rośliny strączkowe i bulwy – wszystkie odmiany fasoli, soczewicę, ciecierzycę, ziemniaki, banany,
  • produkty sojowe – tofu, miso, ziarna soi.

Produkty zakazane:

  • produkty pszenne– chleby, makarony, ciasteczka, płatki śniadaniowe, naleśniki, gofry,
  • produkty z żyta i jęczmienia,
  • niezdrowe tłuszcze – smażone, uwodornione, wielonienasycone (zwłaszcza olej kukurydziany, słonecznikowy, z pestek winogron i sojowy),
  • produkty bezglutenowe – zwłaszcza te z zawartością mąki kukurydzianej, ryżowej, ziemniaczanej lub z tapioki (one również mają wysoki IG),
  • suszone owoce – figi, daktyle, śliwki, rodzynki i żurawina,
  • smażone potrawy,
  • słodycze i substancje słodzące na bazie fruktozy – miód, syrop klonowy, syrop kukurydziany z wysoką zawartością fruktozy, sacharoza,
  • słodkie dodatki do potraw – np. dżemów, keczupu (jeśli zawiera syrop glukozowo-fruktozowy).

Efekty diety bez chleba i pszenicy

Efektem diety bez chleba i pszenicy ma być utrata 5 kg w 2 tygodnie.

Napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Uroda.
Treść artykułu pierwotnie opublikowana 16.05.2013.

Zobacz także:
Zasady i jadłospis przy diecie bezglutenowej + audio-komentarz dietetyka
Dieta bez pszenicy. Czego jeszcze o niej nie wiesz?
5 najlepszych przepisów na dietetyczny chleb bezglutenow