Antykoncepcja a leki przeciwbólowe

Mam 22 lata. Od 4-ech stosuję antykoncepcję hormonalną. Zażywam regularnie tabletki LOGEST, które stosuję od pół roku.

Antykoncepcja a leki przeciwbólowe

Mam 22 lata. Od 4-ech stosuję antykoncepcję hormonalną. Zażywam regularnie tabletki LOGEST, które stosuję od pół roku. Wcześniej brałam Mercilon. Od ponad miesiąca dostrzegam bardzo charakterystyczne objawy somatyczne: ciągłe zmęczenie, senność, wzrost masy ciała, bóle żołądka, zatwardzenia, bóle głowy. Czy pomimo normalnie występujących ostatnich dwóch miesiączek z odstawienia, powinnam się podejrzewać o zajście w ciążę? Miesiąc temu przez 2 tyg. brałam tabletki przeciwbólowe na żołądek, może zmniejszyły działanie antykoncepcji. Proszę o wskazówki.


studentka położnictwa
Takie objawy nie zawsze oznaczają ciążę. To na pocieszenie. Generalnie antybiotyki oraz leki przeciwdepresyjne mogą osłabiać działanie leków antykoncepcyjnych (o przeciwbólowych nic takiego nie wiem). Myślę, że to raczej nie ciąża ale... Może proszę wykonać test ciążowy, bo gdyby okazało się, że jest pani w ciąży, to jak najszybciej należy odstawić tabletki antykoncepcyjne. Jednak myślę, że nie jest pani w ciąży.

Pozdrawiam serdecznie

Celina Fręczko, położna

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
SKOMENTUJ (0)
KOMENTARZE (0)