Hit! Dieta na przytycie dla chudzielców + audio-komentarz dietetyka

Jedni martwią się, jak schudnąć, a ty chcesz nabrać bardziej kobiecych kształtów. Mamy na to sposób!

fot. Panthermedia
Na niedowagę najczęściej skarżą się osoby, które prowadzą bardzo aktywny tryb życia, są pobudliwe, nie potrafią wypoczywać albo tracą na wadze z powodu stresu. Zyskanie na wadze bywa trudniejsze niż zrzucenie kilku kilogramów.

Dietę tuczącą wprowadzaj powoli, aby gwałtownie nie obciążyć organizmu. Zbyt duża ilość kalorycznych potraw mogłaby spowodować wzdęcia, biegunki, nudności, a nawet wymioty. Pamiętaj – objadanie się słodyczami nie jest najzdrowszym sposobem na utycie, bo grozi np. pogorszeniem wyglądu cery i cellulitem.

Pięć ważnych zasad tuczącej diety

1. Staraj się jadać 5–6 razy dziennie, zawsze o tej samej porze.
2. Po obfitszych posiłkach, np. po obiedzie, połóż się na pół godziny.
3. W jadłospisie uwzględniaj te potrawy, które szczególnie lubisz.
4. Przed głównymi posiłkami wypij pół szklanki soku warzywnego lub owocowego – pobudzi on twój apetyt.
5. Pij melisę – uspokaja i spowalnia przemianę materii.

Składniki odżywcze, które powinnaś dostarczyć organizmowi

Twoja dieta musi zawierać około 3500–3600 kcal na dobę, w tym 15% powinny stanowić białka, 30% tłuszcze, a 55% węglowodany. U osób z niedowagą często występuje niedobór białka - jego brak jest powodem zaniku tkanki mięśniowej. Na śniadanie jedz białe i żółte sery, pij kakao, do obiadu mięso lub ryby, a na kolację np. jajka. Nie zapomnij o soi i innych roślinach strączkowych!

Wprawdzie tłuszcze są dobrym źródłem energii, ale nie należy z nimi przesadzać, wystarczy 12 dag na dobę, np. 3 łyżeczki masła i 2 łyżki oleju. Nadmiar może wywołać wstręt do jedzenia lub nadkwasotę. Zadbaj, by w diecie znalazły się nienasycone kwasy tłuszczowe: olej słonecznikowy, sojowy i oliwa z oliwek.

W jadłospisie powinny znaleźć się przede wszystkim węglowodany: cukier, miód, soki owocowe, białe pieczywo, makarony, kluski. Ich nadmiar łatwo przekształca się w tkankę tłuszczową. Nie zapominaj o witaminach oraz solach mineralnych.

Tuczące przysmaki

Sałatka z brokułów

50 dag brokułów, 1/3 szklanki majonezu, łyżka koperku, 2–3 pomidory, sól, cukier, sok z cytryny
Brokuły umyj, osącz, gotuj przez kilka minut w wodzie z dodatkiem soli i cukru, odcedź, pozostaw do ostygnięcia. Wymieszaj majonez z 3 łyżkami wywaru z brokułów i koperkiem, dopraw do smaku kilkoma kroplami cytryny, solą i cukrem. Polej sosem, udekoruj cząstkami pomidorów.

Naleśniki z masą orzechową

6 naleśników, 3 łyżki rodzynków, pół szklanki słodkiej bitej śmietany, 1 żółtko, 2 łyżki cukru, 8 dag orzechów włoskich.
Orzechy przepuść przez maszynkę, dodaj żółtko, dwie łyżki cukru, utrzyj na masę. Pod koniec dodaj 2 łyżki bitej śmietany i umyte rodzynki, wymieszaj. Posmaruj naleśniki masą, złóż na cztery, zrumień na patelni. Udekoruj pozostałą śmietaną.

Pamiętaj! 1000 kcal to 3 kromki chleba, 25 dag ziemniaków, 1 jajko, 2 łyżki dżemu, szklanka tłustego mleka, 2 łyżeczki masła i 1 pączek. Jeśli codziennie zjesz 500 kcal ponad standardowe 2200 kcal, możesz utyć ok. pół kilograma tygodniowo.
Czym jest gęstość odżywcza?
SKOMENTUJ (294)
KOMENTARZE (294)
Obserwator/
Odchudzanie jak i tycie to skomplikowany proces. Pewnie i latwo utyc jedzac cukier, bita smietane i paczki. Chodzi tylko o kaloriie ? Oczywiscie ze glownie o kalorie ale i o zdrowie. 3600 kalorii nie zalatwi sprawy bo trzeba dokladac co tydzien. Metabolizm bedzie przyspieszal tak samo jak zwalnia kiedy chcesz sie odchodzic. Wszystkim steruje tarczyca z tego co pamitam. Wniosek jest taki ze licza sie kalorie ale i makro skladniki ktore dostarczamy organizmowi bo jesli chcesz przytyc czy schudnac zdrowo to dbaj o to co jesz. Wiem ze wielu napisze ze ma to w d... chce tylko ale ja powiem ze zawsze ma sie w d... wszystko wtedy kiedy sie to ma bo kiedy braknie to wtedy zaczyna sie szanowac. Danie kaloryczne to 100 gram platkow owsianych, 20 gram rodzynkow, 20 gram orzechow wloskich , 30 gram moreli suszonych , 2 banany i 360 gram jogurtu naturalnego. Zdrowo, wysoko kalorycznie ale i mega smacznie. 6 jajek gotowanych w CALOSCI NA TWARDO i 220 gram chleba razowego z maslem oraz pomidor 300 gram. Zdrowo i smacznie! 200 gram ryby wedzonej z pieczywem razowym i maslem. Maslo tylko prawdziwe ekstra ! Ziemniaki z pieczona piersia indyka oraz warzywa gotowane do tego. Ludzie maja w d.... zdrowie a szkoda bo zycie to najcenniejzy dar i pisanie o braku czasu czy kasy na normalne jedzenie mnie bawi. Poprostu lenistwo, papierosy, piwo, slodycze i wieczne narzekanie. Pozdro
user1/3 miesiące temu
Nie słuchajcie tych rad, chyba że oprócz przybrania na wadze chcecie (z czasem) dostać udaru/zawału/cukrzycy od sztucznej sacharozy i skrobii (tzw. cukru i białego pieczywa), o innych chorobach związanych z niedoborami składników odżywczych (nie, nie można tak po prostu "kupić sobie witaminek") czy zaburzeniami flory jelitowej nie wspominając. P. S. Soja ma mnóstwo toksycznych substancji, chyba że jest głęboko fermentowana (np. natto).
ania/5 miesięcy temu
A ja bardzo bym chciala przytyc choc 3 kg, jestem po czesciowej resekcji zoładka i nie moge przytyc, może ktos ma jakies rady dla mnie ?
POKAŻ KOMENTARZE (294)