POLECAMY

Ćwiczysz, a nie widzisz efektów? Podpowiadamy, co jeść po treningu!

Wystarczy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Najważniejsze? Jeść po treningu białko i węglowodany.

Karolina Kalinowska / 7 miesięcy temu
Ćwiczysz, a nie widzisz efektów? Podpowiadamy, co jeść po treningu! fot. Fotolia

Co jeść po treningu? Po ćwiczeniach fizycznych najlepiej sięgnąć po węglowodany i chude białko, by uzupełnić niedobory glikogenu w mięśniach i przyspieszyć ich regenerację. Jeżeli nie dostarczycie energii w odpowiednim czasie, to organizm pobierze białko z mięśni, zmniejszając ich wagę. To samo dotyczy węglowodanów. Dlatego, jeżeli chcecie schudnąć i zauważyć szybki przyrost mięśni, to jedzcie zbilansowane posiłki po zakończeniu treningu.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się, co jeść przed i po treningu, co jeść po treningu wieczorem, co jeść po treningu siłowym i co jeść po treningu na masę. To czytajcie dalej!

Zastanawiacie się jak postępować po treningu? Podpowiadamy co jeść i jakie suplementy stosować

Co jeść przed i po treningu?

Temat jedzenia przed i po treningu wraca bardzo często. Chyba każdy już wie, że przed ćwiczeniami warto zjeść posiłek bogaty w węglowodany (oczywiście złożone). W tym czasie najlepiej sprawdzi się makaron pełnoziarnisty, brązowy ryż lub rośliny strączkowe. Jednak ważne jest, aby ostatni posiłek zjeść maksymalnie 2 godziny przed rozpoczęciem ćwiczeń. Dzięki temu wartości odżywcze w nim zawarte odpowiednio przygotują organizm do długotrwałego wysiłku.  

Po treningu na talerzu powinna znaleźć się solidna porcja białka (przyspieszy budowę i regenerację mięśni). Nie wiecie, gdzie znaleźć te składniki odżywcze? Powinnyście mieć zawsze pod ręką kefir (zawiera sporą ilość białka), banany (dostarczają dobrej jakości węglowodany), jajka (białko jajka jest bardzo szybko przyswajalne przez organizm), dzikiego łososia (tłusta ryba dostarcza do organizmu solidną ilość białka) i komosę ryżową (zawiera więcej błonnika i białka niż ryż). Posiłek po treningu najlepiej jest zjeść ok. 15 minut po treningu, ale nie później niż 1,5 godziny po jego zakończeniu.

Co jeść po treningu? 6 produktów wspomagających regenerację

Co jeść po treningu wieczorem?

Ćwiczycie głównie wieczorem i zależy wam, aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? Przestańcie zawracać sobie głowę wydumanymi teoriami. Oczywiście wieczorne zajadanie się słodyczami i pizzą jest tragiczne dla zdrowia i sylwetki, jednak to nie oznacza, że należy zrezygnować z wieczornego posiłku. Jedno jest pewne. Niedopuszczalne jest, aby po wieczornym treningu kładziecie się spać. Warto zjeść posiłek, który jest zgodny z zasadami zdrowego odżywiania i zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Zatem co jeść po treningu wieczorem? Podstawą posiłku jest pełnowartościowe białko - twaróg, jogurt naturalny, ryba, chude mięso lub jajka. Nie zaszkodzi również mała porcja węglowodanów. Aminokwasy z białka posłużą do odbudowy włókien mięśniowych, a glukoza zagwarantuje błyskawiczny zastrzyk energii.

Po wieczornym treningu możecie pozwolić sobie na sałatkę z grillowanym łososiem, jogurt ze świeżymi owocami lub makaron pełnoziarnisty z indykiem i warzywami. Oczywiście, jeżeli zaraz po jedzeniu chcecie położyć się spać, to nie przesadzajcie z ilością, nie powinno się kłaść z przeciążonym układem trawienny.

Co jeść po treningu? Oto 3 najlepsze propozycje

Co jeść po treningu siłowym?

Organizm po treningu rządzi się swoimi prawami. Jedno jest pewne - po treningu należy zjeść wartościowy posiłek. Bo już wtedy rozpoczyna się proces regeneracji, który dzięki odpowiedniemu odżywianiu, może zostać usprawniony już na samym starcie.

Krótko po treningu w organizmie otwiera się tzw. okno anaboliczne, które utrzymuje się przez ok. 2 godziny - organizm zgłasza zapotrzebowanie na dodatkowy posiłek potreningowy, który zawiera niezbędne makroskładniki.

Warto pamiętać, że w posiłkach po treningu nie ma miejsca na tłuszcze. Dlaczego? Tłuszcze po treningu opóźniłyby jedynie wchłanianie składników odżywczych, zwłaszcza węglowodanów i białka.

Co jeść po ćwiczeniach?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)