Polki.pl
kom. (8)

Antybiotyk a tabletki antykoncepcyjne


Antybiotyk a tabletki antykoncepcyjne

Dzień dobry. Mam nurtujący mnie problem: od ponad roku stosuję doustną antykoncepcję, ostatnio lekarz pierwszego kontaktu przepisał mi antybiotyk ze względu na anginę, na ulotce przeczytałam, że lek ten może ograniczyć działanie leków antykoncepcyjnych. W czasie przyjmowania antybiotyku miałam dni płodne, co więcej - współżyłam wtedy z chłopakiem, stosunek był przerywany. Teraz mam wątpliwości, czy mogło dojść do zapłodnienia. Tabletki antykoncepcyjne brałam i biorę regularnie. Z tego, co wiem, na wykonanie testu jest za wcześnie, ale bardzo się denerwuję tym, czy nie jestem w ciąży. Bardzo proszę o odpowiedź, czy moje obawy są uzasadnione. Z góry bardzo dziękuję.

Natali
Pani obawy są uzasadnione - bo skoro producent antybiotyku tak napisał, to ma rację (antybiotyki faktycznie mogą ograniczyć działanie leków antykoncepcyjnych). Istnieje możliwość zajścia w ciążę. Może pani wykonać test Hcg z krwi w laboratorium odpłatnie - wynik daje 100% pewności już 7 dni po dniu, w którym mogło dojść do zapłodnienia. Lub wykonać domowy test ciążowy w dniu spodziewanej miesiączki.
Pozdrawiam serdecznie

Celina Fręczko, położna



Oceń 6,00 / 1
Redakcja poleca

Podobne w temacie Pozostałe

Skomentuj Antybiotyk a tabletki antykoncepcyjne

Gość We-Dwoje.pl
Komentujesz jako dsfdsfds  /  Wyloguj sięZarejestruj się  /  Zaloguj się

Podobne do Antybiotyk a tabletki antykoncepcyjne

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl


Forum Dziecko