Tak dużo mówi się o konieczności wytyczenia sobie jasnych celów, o tym, że kariera musi być celowa, że aby do czegoś dojść, trzeba być skupionym na celu, bez którego tak naprawdę kroczymy po omacku i nie mamy pewności, dokąd dotrzemy. Ale jak właściwie obrać ten cel, by faktycznie nasza kariera potoczyła się tak, jak tego chcemy?
Cele zawodowe - jak je wyznaczać?
Czy zastanawiałaś się kiedyś nad tym, że tak niewielu ludzi faktycznie osiąga to, co zamierzało, mimo że tych snujących plany i wizje na przyszłość są tysiące. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego jednym się udaje, a innym nie? Odpowiedź jest banalnie prosta, choć nie każdy zdaje sobie z niej sprawę na co dzień.Cel to coś, co już osiągnęłaś
Brzmi sprzecznie? Absolutnie nie, jeśli mówimy o celu, który jest wytyczony w twoich myślach. Nie możesz traktować celu jako czegoś, co jest nierealnym marzeniem, inaczej zawsze tylko nim pozostanie. Porzuć takie podejście do planów na przyszłość. Traktowanie celu jako czegoś, co już zaistniało, da ci o wiele większe poczucie pewności, a przez to twoje działania będą bardziej zdecydowane i faktycznie śmiało zdążające do osiągnięcia tego, co na początku zamierzałaś.Zdecydowanie i myślenie w taki sposób, jakby sukces już był osiągnięty, pozytywnie wpływa na pracę twojego mózgu. Zaczynasz być bardziej kreatywna i szybciej wpadasz na ciekawe pomysły, jak ten cel rzeczywiście osiągnąć. Ten fakt nie jest tylko teoretyczną mrzonką, dokładnie w taki sposób działają skuteczni menadżerowie i prezesi największych firm. W dużo mniejszej skali - w twojej osobistej karierze zawodowej - również takie postępowanie sprawdzi się i zaprowadzi cię do sukcesu.