Pedagog szkolny we wrocławskiej szkole podstawowej. Na co dzień prowadzi terapię pedagogiczną dla dzieci dyslektycznych. Wcześniej pracowała jako wychowawca oraz pedagog – terapeuta we wrocławskim domu dziecka, gdzie również prowadziła terapię pedagogiczną dla wychowanków. Prywatnie - mama Leny.

Pomoc uczniom z dyskalkulią
Pomoc uczniom z dyskalkulią15 lat temu
W każdych działaniach pomocowych obowiązuje podstawowa reguła – im szybciej, tym lepiej. Każda zwłoka, czy też skryta niechęć do zauważania pierwszych objawów pogłębiają problem. Im wcześniej podejmiemy trudną walkę z dyskalkulią dziecka, tym będzie ona efektywniejsza. Czytaj więcej
Leworęczność u dzieci
Leworęczność u dzieci15 lat temu
Bawiąc się z moją roczną córką w osiedlowej piaskownicy, często widzę, jak matki uciążliwie wkładają łopatki do prawych rączek swoich pociech. Pewnie dałyby sobie z tym spokój już po kilku nieudanych próbach, gdyby wiedziały, że wszystkie dzieci do 3 roku życia są oburęczne. Nie jest dobrym zmuszanie dziecka do posługiwania się prawą ręką, lecz wspieranie dziecka leworęcznego w praworęcznej cywilizacji. Czytaj więcej
Modelowy system pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Modelowy system pomocy psychologiczno-pedagogicznej16 lat temu
Modelowy system pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest jasnym wzorcem postępowania wobec dziecka ryzyka dysleksji i ucznia z dysleksją rozwojową. Scala wszystkie ogniwa pracy terapeutycznej: ucznia, jego rodziców, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne i specjalistyczne. Czytaj więcej
Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją
Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją16 lat temu
„Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją” to projekt oparty na „Modelowym systemie profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją” rekomendowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz na Programie Edukacyjno-Terapeutycznym „Ortograffiti”. Partnerem projektu jest Polskie Towarzystwo Dysleksji. Czytaj więcej
Ćwiczenia dłoni i palców - przygotowanie do pisania
Ćwiczenia dłoni i palców - przygotowanie do pisania16 lat temu
Systematyczne przygotowywanie dłoni i palców do pisania nie zabiera wiele czasu, a zapewnia dziecku obiecujący początek w zmaganiach szkolnych. Może być przy tym okazją do wspaniałej zabawy z naszą pociechą. Czytaj więcej
Dojrzałość szkolna
Dojrzałość szkolna16 lat temu
O dojrzałości szkolnej, czy też gotowości do podjęcia nauki szkolnej, mówimy w sytuacji, gdy wymagania szkolne idą w parze z możliwościami rozwojowymi dziecka. Następuje to wtedy, gdy zdobyte przez dziecko doświadczenie życiowe gwarantuje mu sprostanie nowym obowiązkom i nowemu środowisku. Czytaj więcej
Zestaw ćwiczeń matematycznych
Zestaw ćwiczeń matematycznych16 lat temu
Wspaniałą pomocą w pokonywaniu trudności w nauce matematyki jest „Skarbiec matematyczny” autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz Małgorzaty Skóry. Przeznaczony do pracy terapeutycznej z dziećmi grup „0” oraz klas I-III oswaja najmłodszych ze „straszną” matematyką. Starsze dzieci również znajdą w nim wiele przydatnego, a przede wszystkim zachęcającego do dalszej nauki. Czytaj więcej
Ortograffiti
Ortograffiti16 lat temu
Wielu terapeutów, pedagogów, rodziców już od dawna czekało na kompleksową pomoc w pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Marzyli o usystematyzowaniu całości pracy terapeutycznej zarówno z grupą, jak i z jednostką. Nieoceniona pomoc ukazała się całkiem niedawno w postaci Programu Edukacyjno-Terapeutycznego „Ortograffiti”. Ja również znalazłam tam wsparcie w codziennej pracy z dziećmi dyslektycznymi. Czytaj więcej
Zestaw ćwiczeń Kinezjologii edukacyjnej
Zestaw ćwiczeń Kinezjologii edukacyjnej16 lat temu
Podstawy teoretyczne Dennisonowskiej Gimnastyki Mózgu zostały zamieszczone na stronie serwisu w oddzielnym artykule „Kinezjologia edukacyjna”. Kontynuując zagadnienie, przedstawiam ćwiczenia najczęściej wykorzystywane w praktyce pedagogicznej. Czytaj więcej
Kinezjologia edukacyjna Paula Dennisona
Kinezjologia edukacyjna Paula Dennisona16 lat temu
Paul Dennison opracował proste ruchy, które aktywizują połączenia nerwowe w całym ciele i mają na celu zintegrowanie pracy mózgu. Jego zdaniem, wiele problemów intelektualnych i emocjonalnych wynika ze złego współdziałania obu półkul mózgowych. Niezbędna jest integracja prawej i lewej półkuli mózgowej, bo mózg jest narządem symetrycznym, a każda półkula ma inne zadania. Czytaj więcej

Redakcja poleca

REKLAMA