Ryzyko otyłości jest wyższe w przypadku kobiet, których sieć kontaktów towarzyskich obejmuje osoby otyłe./ fot. Fotolia.pl

Skuteczne odchudzanie – vademecum

Odchudzanie to proces, który wymaga dużo cierpliwości i samozaparcia. Czy można szybko schudnąć? Jakie są tajniki najskuteczniejszej diety? Jakie produkty należy jeść podczas odchudzania, a jakie wykluczyć, aby cieszyć się efektami diety?
Ryzyko otyłości jest wyższe w przypadku kobiet, których sieć kontaktów towarzyskich obejmuje osoby otyłe./ fot. Fotolia.pl

Co wpływa na powstanie otyłości?

Otyłość może być spowodowana nadmierną konsumpcją kalorii, jak i wynikać z zaburzeń hormonalnych, uwarunkowań genetycznych. Jak powstaje otyłość prosta?

Przeczytaj: Od czego zależy otyłość?

Czy tylko otyli powinni dbać o dietę?

Nawet osoby o prawidłowym BMI są zagrożone chorobami metabolicznymi. Wynika to z nieprawidłowego umiejscowienia tkanki tłuszczowej, która odkłada się w okolicy brzucha. Jak sprawdzić, gdzie w twoim organizmie gromadzi się tłuszcz?

Przeczytaj: Otyłość ukryta w ciele

Jakie błędy popełniasz?

Czy stosujesz zasadę, że aby schudnąć należy unikać posiłków? A może ktoś cię przekonał do diety proteinowej Dukana? Jak wpłynie na ciebie głodówka? Czy warto ją zastosować? Poznaj prawdę o dziwnych metodach na odchudzanie.

Przeczytaj: Niezdrowe pomysły na redukcje masy ciała

Jakie produkty pomogą ci schudnąć?

Podczas odchudzania nie może zabraknąć w twoim jadłospisie produktów mlecznych, mięsa, ryb, jaj, orzechów, drobiu, warzyw, owoców i produktów zbożowych. Z grup tych należy jednak wykluczyć produkty wysokokaloryczne. Sprawdź, których produktów powinno się unikać podczas odchudzania.

Przeczytaj: Produkty wspomagające walkę z nadwagą

Odchudzanie i woda

Woda powinna stanowić podstawowy składnik diety. Woda wypita przed posiłkiem wypełnia żołądek i sprawia, że jesteśmy mniej głodni. Odpowiednia ilość wypijanej wody pozwala szybko usunąć szkodliwe produkty przemiany materii. Jakie inne zalety ma picie wody podczas odchudzania?

Przeczytaj: Dlaczego na diecie należy pić wodę?

Jak ograniczyć tłuszcze?

Duża zawartość tłuszczu w diecie sprzyja przybieraniu na wadze i problemom z układem krwionośnym. W jaki sposób zmniejszyć ilość spożywanego tłuszczu? Z jakich produktów spożywczych należy zrezygnować?

Przeczytaj: Jak ograniczyć wysokotłuszczowe jedzenie?

Podjadanie

Zazwyczaj, gdy czujemy głód chwytamy za najsłodsze przekąski. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż słodycze są bardzo kaloryczne. Co jeść, aby zaspokoić głód i nie przytyć?

Przeczytaj: Jak zabić głód? i Ależ to pięknie pachnie, czyli jak oszukać apetyt?