Chcesz szybciej schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę? Sięgnij po BCAA!

BCAA to jeden z najbardziej popularnych suplementów stosowanych przez sportowców. Nie dość, że przyspiesza proces kształtowania mięśni, to na dodatek przyspiesza odchudzanie!
Karolina Kalinowska / 4 miesiące temu
Chcesz szybciej schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę? Sięgnij po BCAA! fot. Fotolia

BCAA to rozgałęzione aminokwasy, które stanowią składnik odżywek na masę. BCAA pobudza syntezę białek i zwiększa wydzielanie hormonów anabolicznych (budujących), np. hormonu wzrostu. Aminokwasy rozgałęzione muszą być dostarczane do organizmu z pokarmem lub w formie suplementów diety. Chcesz dowiedzieć się, jakie jest dawkowanie BCAA, jak wybrać najlepsze oraz jakie efekty daje BCAA? Wszystkie informacje znajdziesz w tym artykule!

Jakie suplementy diety stosować?

Co to jest BCAA?

BCAA to rozgałęzione aminokwasy, które muszą być dostarczane do organizmu z pożywieniem lub w postaci suplementów diety. Stanowią one ok. 35% białek budujących tkankę mięśniową, a w czasie treningu są wykorzystywane jako pierwsze źródło energii.

BCAA dodaje energii mięśniom podczas długotrwałego i intensywnego wysiłku, a dostarczane wraz z węglowodanami wykazuje zdolność zmniejszania tkanki tłuszczowej! Suplementacja BCAA niestety nie wpływa na zwiększenie wydolności fizycznej organizmu.

Kreatyna to najpopularniejszy suplement diety dla osób aktywnych fizycznie. Czy warto go stosować?

Jakie działanie ma bcaa?

Aminokwasy BCAA należą do najbardziej popularnych suplementów stosowanych przez osoby aktywne fizycznie. Wynika to z faktu, że badania naukowe i codzienna praktyka potwierdzają ich korzystny wpływ na ogólną formę sportową. Jednak wiele osób zapomina, że zasadność suplementacji BCAA zależy od wielu czynników. Okazuje się, że są sytuacje, w których przyjmowanie BCAA nie przyniesie pożądanych efektów, ale są również przypadki, w których jego przyjmowanie jest sprawą kluczową.

Odpowiednie dawkowanie BCAA pomaga minimalizować zakwasy, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej i przyspiesza regenerację organizmu po intensywnym treningu. Pamiętaj jednak, że w czasie planowania dawkowania BCAA nie warto opierać się jedynie na obiegowych informacjach i zapewnieniach producentów!

BCAA powinno być dobrane indywidualnie - tj. zanim zdecydujesz się na dany preparat, weź pod uwagę m.in. masę i skład swojego ciała, cel treningów oraz rodzaj diety (im większy deficyt kalorii i niższa podaż węglowodanów, tym więcej BCAA może zrobić dla sylwetki), intensywność wysiłku i ilość treningów w tygodniu (przyjmowanie BCAA jest uzasadnione w przypadku osób trenujących często i intensywnie), stosowanie innych suplementów diety (BCAA jest obecne w wielu innych suplementach).

Crossfit zdobywa coraz większą popularność. Czy wiesz na czym polega?

Dawkowanie BCAA

BCAA zaleca się stosować przed i bezpośrednio po treningu. Porcja BCAA powinna wynosić od 10 do 20 g na dobę. Produkt najlepiej rozpuścić 250-300 ml wody lub soku. W dni nietreningowe można zażywać porcję BCAA zaraz po przebudzeniu.

Czy istnieją skutki uboczne stosowania BCAA?

Póki co nie odnotowano żadnych skutków ubocznych ani przeciwwskazań do stosowania BCAA. Pamiętaj jednak, że - tak jak we wszystkim - tak i tu najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Trzymaj się dawkowania przedstawionego na opakowaniu lub tego, jakie wyznaczył ci twój trener.

Najlepsze BCAA znajdziesz w profesjonalnych sklepach dla sportowców. Ten popularny suplement diety możesz kupić w formie proszku, tabletek, płynu lub kapsułek. Warto również pamiętać, że droższy suplement nie zawsze jest lepszy od tego tańszego - w cenę preparatu wliczone są również koszty reklamowe i kolorowe opakowania.



Białko to bardzo ważny składnik codziennej diety. Dlaczego?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)