POLECAMY

Poznaj tajniki treningu crossfit!

Chcesz jednocześnie wyrzeźbić ciało, zwiększyć wydolność organizmu i być w doskonałej kondycji? Jeśli tak to crossfit jest dla ciebie!
Poznaj tajniki treningu crossfit! fot. Panthermedia

Skąd się wziął ten crossfit?

Trening ten pojawił się w Polsce na skutek wielkiego boomu, który miał miejsce w Stanach Zjednoczonych. Kolebką tego rodzaju ćwiczeń są zachodnio-amerykańskie siłownie garażowe, w których zawzięcie trenowali młodzi mężczyźni w celu osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Dziś Crossfit bije rekordy popularności w wielu europejskich krajach.

Kto może uprawiać trening crossfit?

W przypadku tego rodzaju treningu, jego ogromną zaletą jest fakt, ze może go uprawiać niemal każdy z nas. Nie jest istotne ile masz lat, czy jesteś kobietą czy mężczyzną, a także nie jest zupełnie istotne to, jakie masz doświadczenie w intensywnych lub po prostu regularnych ćwiczeniach. Najważniejsze jest pozytywne nastawienie, bo cała reszta jest dopasowywana z uwagi na posiadaną masę ciała i określone chęci jeśli chodzi o intensywność treningu.

Charakterystyka treningu crossfit

Crossfit to ogólnorozwojowy program, który kształtuje formę i siłę organizmu. Na całym świecie uprawiają go zarówno zawodowi sportowcy, emeryci, jak i mamy, które chcą po ciąży wrócić do formy.

Głównym założeniem treningu jest osiągnięcie sprawności w dziesięciu różnych obszarach fizycznych. Należą do nich: wydolność krążeniowo-oddechowa, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja i dokładność. Wzrost sprawności fizycznej jest zatem równomiernym przesuwaniem się w górę granicy wydolności we wszystkich wyżej wymienionych obszarach.

Na czym polegają ćwiczenia?

Trenujący crossfit biegają, wiosłują, przenoszą najróżniejsze przedmioty, przewalają ogromne opony, robią pompki i brzuszki, noszą worki z piaskiem, skaczą na skakance, ciągną liny, podnoszą ciężary i robią dziesiątki innych rzeczy, których absolutnie nie znajdziemy w planie treningowym na zwykłej siłowni.

Ćwiczenia te wzmacniają mięśnie, zwiększają zakres ruchu niemal wszystkich stawów i wyrównują masę mięśniową, która poprzez wcześniejszy trening mogła nieregularnie się rozwijać. Właśnie w ten sposób crossfit kształtuje całą sylwetkę.

Jak przeprowadzany jest trening crossfit?

Ćwiczenia prowadzone przez specjalistów zaczynają się od krótkiej rozgrzewki, która następnie przechodzi we właściwą część treningu. Jej synonimami jest pot i balansowanie na granicy wytrzymałości. Całość trwa zazwyczaj około 20 minut, ale jest bardzo intensywna. Podczas treningu nie ma nawet chwili na pogaduchy czy odpoczynek - jest brutalnie, ale i niezwykle skutecznie.

Dowiedz się więcej o treningu crossfit:


SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/4 lata temu
wydaje mi się, że ciężko trening crossfit wykonać samemu... ale ja się nie znam, więc może jednak można ;)
/4 lata temu
słuchajcie czy można ten trening crossfit robić samemu czy koniecznie z grupą pod opieką instruktora?
/4 lata temu
ja zaczęłam trening crossfit niecały miesiąc temu i muszę powiedzieć, że już widzę efekty :) tak że bardzo polecam
POKAŻ KOMENTARZE (1)