Rozgrzewka przed treningiem - jak przeprowadzić fot. Panthermedia

Rozgrzewka przed treningiem - jak przeprowadzić

Każdy sport wymaga wysiłku ze strony naszego ciała. By nie doznać kontuzji, najpierw musisz je rozgrzać. Zobacz, jak to zrobić!
Agata Bernaciak / 04.04.2014 07:06
Rozgrzewka przed treningiem - jak przeprowadzić fot. Panthermedia

Po co przeprowadzamy rozgrzewkę?

Rozgrzewka nie tylko zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji podczas ćwiczeń, ale także pozwala w pełni wykorzystać możliwości naszego ciała podczas ćwiczeń. Jej charakter uzależniony jest zarówno od indywidualnych preferencji osoby trenującej, jak i dziedziny sportu, którą uprawia.

Nieodpowiednio przeprowadzona rozgrzewka może narazić nas na bolesne konsekwencje, dlatego nie lekceważ zasad jej przeprowadzania. Dowiedz się, jak ją zrobić!

Dowiedz się, jak dobrze zaplanować trening:



Zasada nr 1: nic na siłę!

Nie oczekujmy od naszych ścięgien, mięśni, czy więzadeł natychmiastowych efektów. Niektóre z elementów rozgrzewki (np. streching) wymagają cierpliwości oraz systematyczności. Każda, przerastająca nasze możliwości gimnastyka, może mieć odwrotne do zamierzonych skutki. Przykładowo krążenia głowy, stawów skokowych, czy nadgarstków, choć bardzo popularne, należą do ćwiczeń niekorzystnie wpływających na nasze zdrowie!

Dowiedz się, jak dobrze zaplanować trening:


Zasada nr 2: zacznijmy od wolnego tempa

Stopniowa intensyfikacja ćwiczeń gimnastycznych nie tylko zwiększa wydajność naszego organizmu podczas zasadniczego treningu, ale przede wszystkim pozwala ciału przygotować się do wzmożonego wysiłku. Pośpiech jest sprzymierzeńcem każdego urazu, warto więc poświecić dodatkową chwilę na dokładne wykonanie wszystkich ćwiczeń.

Dowiedz się, jak dobrze zaplanować trening:


Zasada nr 3: przyśpieszmy bicie serca

Dzięki odpowiedniej pracy serca do grup mięśniowych dostarczana jest krew wraz z substancjami odżywczymi, które wspomagają i ułatwiają nasz wysiłek. Jednak aby proces ten przeszedł prawidłowo konieczne jest wykonanie kilkuminutowej gimnastyki - np. aerobowej.

Dowiedz się, jak dobrze zaplanować trening:



Zasada nr 4: rozciąganie

Zadbajmy o naszą elastyczność zarówno na początku jak i pod koniec zajęć. Idealnym uzupełnieniem rozgrzewki jest streching, dzięki któremu nasze mięśnie zostaną jeszcze bardziej zmobilizowane do wysiłku. Przed zakwasami natomiast uchroni nas rozciąganie tuż po nim.

Dowiedz się, jak dobrze zaplanować trening:


Zasada nr 5: najważniejszy odpoczynek

Przemęczony organizm staje się bardziej podatny na wszelkie kontuzje. Dajmy więc ciału także szansę na regenerację oraz wypełnienie małych rozszczepień w tkance, powstałych w wyniku strechingu. Z tego powodu nie ćwiczmy codziennie, a np. 4-5 dni w tygodniu.

Dowiedz się, jak dobrze zaplanować trening:

 
na podstawie informacji prasowej Studia Tańca Free Art Fusion