Mistrz etykiety, autor książek z zakresu savoir-vivre'u

Ur. w 1956 r. w Warszawie (ojciec inżynier, dziadek pracownik naukowy, specjalność leśnictwo, pradziadek lekarz), doktor nauk humanistycznych, filozof i historyk filozofii, wydawca, autor 33 książek i ponad 700 publikacji ( w tym 4 książek z savoir vivre ponad 100 artykułów z tej dziedziny: książki: „Savoir vivre. Podręcznik w pilnych potrzebach”, „Savoie vivre jako sztuka życia. Filozofia savoir vivre”, „Savoir vivre – 250 problemów”, „Savoir vivre w Kościele. Podręcznik dla świeckich”). Od 4 lat prowadzi Akademię Dobrych Manier i Etykiety Biznesu – kursy, korepetycje, konsultacje. www.savoir-vivre.com.pl

Czym są zachowania niegodne?
Czym są zachowania niegodne?15 lat temu
Problemem w życiu społecznym oraz w naszym codziennym prywatnym i zawodowym są bardzo często czyjeś zachowania negatywne, a zatem zachowania, które naruszają jakieś ogólnie przyjęte normy, godzą w uniwersalne wartości, ranią czyjeś uczucia, czy naruszają ludzką godność. Czytaj więcej
Czym jest obelga i pomówienie?
Czym jest obelga i pomówienie?15 lat temu
Naszą wypowiedź można potraktować jako obelgę, gdy zarzucamy komuś jaką cechę czy postawę niegodną gołosłownie, bez podania dowodu i uzasadnienia. Czytaj więcej
Kondolencje i księgi kondolencyjne
Kondolencje i księgi kondolencyjne15 lat temu
W okresie żałoby narodowej w dniach 10-18 kwietnia 2010 roku pojawiło się na różnych forach internetowych wiele pytań dotyczących żałoby narodowej, żałoby jako takiej, stosownego ubioru, kondolencji, ksiąg kondolencyjnych.Teraz przy okazji Święta Zmarłych warto wrócić do tych zasad. Czytaj więcej
Jak nie być aroganckim?
Jak nie być aroganckim?15 lat temu
Wielokrotnie pisałem już o zachowaniach negatywnych i sposobach reagowania na nie przez ludzi dobrze wychowanych. Zachowania negatywne można podzielić, przypomnijmy, ze względu na ich ciężar gatunkowy, na zachowania: niewłaściwe, niestosowne, niegodne i obraźliwe. Czytaj więcej
Jakie są rodzaje agresji słownej?
Jakie są rodzaje agresji słownej?15 lat temu
Złośliwość może wreszcie pojawić się w postaci agresji słownej. Najczęściej będzie to albo drwina albo kpina albo szyderstwo. O tym, że jest to drwina, kpina czy szyderstwo nie musi wcale świadczyć treść wypowiedzi. Decydujący może tu być ton, mimika, gestykulacja, kontekst. Czytaj więcej
Jak się przejawia złośliwość?
Jak się przejawia złośliwość?15 lat temu
Problemem w życiu społecznym oraz w naszym codziennym prywatnym i zawodowym życiu są bardzo często czyjeś zachowania negatywne, a zatem zachowania, które naruszają jakieś ogólnie przyjęte normy, godzą w uniwersalne wartości, ranią czyjeś uczucia czy naruszają ludzką godność. Czytaj więcej
Czym jest lekceważenie?
Czym jest lekceważenie?15 lat temu
Z „Małego słownika języka polskiego” PWN dowiesz się, że lekceważenie to „traktowanie kogoś pogardliwie, bez szacunku”, że lekceważyć kogoś to „nisko go cenić”, „nie zwracać na niego uwagi”, nie przywiązywać wagi do jego wypowiedzi, emocji, uczuć itp., bagatelizować jego wypowiedzi, zachowania, reakcje. Czytaj więcej
Czy poufałość zawsze przystoi?
Czy poufałość zawsze przystoi?15 lat temu
Gdy wpiszesz do wyszukiwarki „Wikipedii” słowo „poufałość” pojawia się wyłącznie hasło „zażyłość”, w ramach którego przeczytasz między innymi: „Zwykle pozytywne relacje międzyludzkie, charakteryzujące się ciepłym i życzliwym wzajemnym odnoszeniem się do siebie, zaufaniem i skłonnością do wzajemnych zwierzeń.” Czytaj więcej
Jak być życzliwym w sklepie
Jak być życzliwym w sklepie15 lat temu
Zasada życzliwości stanowi w swoich podstawowych wymiarach normę każdego cywilizowanego społeczeństwa. Gdy jakieś społeczeństwo się do niej nie stosuje życie wspólnotowe staje się koszmarem. Czytaj więcej
Savoir vivre w sklepie
Savoir vivre w sklepie15 lat temu
Sklep to miejsce, w który z reguły bywa się codziennie. Dzieje się w nim, wbrew pozorom, wiele. Pojawiają się liczne sytuacje wymagające kultury osobistej, problemy, które rozwiązuje się w najlepszy sposób postępując według wskazań etykiety. Czytaj więcej

Redakcja poleca

REKLAMA

Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji jest zabronione oraz wymaga uprzedniej, jednoznacznie wyrażonej zgody administratora serwisu – Burda Media Polska sp. z o.o. Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.

Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych

Więcej informacji znajdziesz tutaj.