Mistrz etykiety, autor książek z zakresu savoir-vivre'u

Ur. w 1956 r. w Warszawie (ojciec inżynier, dziadek pracownik naukowy, specjalność leśnictwo, pradziadek lekarz), doktor nauk humanistycznych, filozof i historyk filozofii, wydawca, autor 33 książek i ponad 700 publikacji ( w tym 4 książek z savoir vivre ponad 100 artykułów z tej dziedziny: książki: „Savoir vivre. Podręcznik w pilnych potrzebach”, „Savoie vivre jako sztuka życia. Filozofia savoir vivre”, „Savoir vivre – 250 problemów”, „Savoir vivre w Kościele. Podręcznik dla świeckich”). Od 4 lat prowadzi Akademię Dobrych Manier i Etykiety Biznesu – kursy, korepetycje, konsultacje. www.savoir-vivre.com.pl

Czym jest lekceważenie?
Czym jest lekceważenie?14 lat temu
Z „Małego słownika języka polskiego” PWN dowiesz się, że lekceważenie to „traktowanie kogoś pogardliwie, bez szacunku”, że lekceważyć kogoś to „nisko go cenić”, „nie zwracać na niego uwagi”, nie przywiązywać wagi do jego wypowiedzi, emocji, uczuć itp., bagatelizować jego wypowiedzi, zachowania, reakcje. Czytaj więcej
Czy poufałość zawsze przystoi?
Czy poufałość zawsze przystoi?14 lat temu
Gdy wpiszesz do wyszukiwarki „Wikipedii” słowo „poufałość” pojawia się wyłącznie hasło „zażyłość”, w ramach którego przeczytasz między innymi: „Zwykle pozytywne relacje międzyludzkie, charakteryzujące się ciepłym i życzliwym wzajemnym odnoszeniem się do siebie, zaufaniem i skłonnością do wzajemnych zwierzeń.” Czytaj więcej
Jak być życzliwym w sklepie
Jak być życzliwym w sklepie14 lat temu
Zasada życzliwości stanowi w swoich podstawowych wymiarach normę każdego cywilizowanego społeczeństwa. Gdy jakieś społeczeństwo się do niej nie stosuje życie wspólnotowe staje się koszmarem. Czytaj więcej
Savoir vivre w sklepie
Savoir vivre w sklepie14 lat temu
Sklep to miejsce, w który z reguły bywa się codziennie. Dzieje się w nim, wbrew pozorom, wiele. Pojawiają się liczne sytuacje wymagające kultury osobistej, problemy, które rozwiązuje się w najlepszy sposób postępując według wskazań etykiety. Czytaj więcej
Jak zachować się podczas wizyty
Jak zachować się podczas wizyty14 lat temu
Wizyta u kogoś w domu, szczególnie oficjalna, szczególnie pierwsza to wydarzenie, w trakcie którego czyha na wiele etykietalnych pułapek. Stąd kilka poniższych uwag, które pomogą przetrwać wizytę bez większych wpadek. Czytaj więcej
Co jest najważniejsze w rozmowie
Co jest najważniejsze w rozmowie14 lat temu
Rozmowa będzie miała wtedy sens, gdy rozmawiające ze sobą osoby będą się rozumieć. Będą się one zaś rozumieć, gdy będą siebie uważnie słuchać i zabiegać o zrozumienie. Służy temu przede wszystkim, w świetle savoir - vivre, tzw. aktywne słuchanie. Czytaj więcej
Zachowanie w hotelu
Zachowanie w hotelu15 lat temu
Wiele osób w trakcie urlopu będzie nocować w Polsce lub za granicą w hotelu. Warto przypomnieć sobie podstawowe wskazania savoir - vivre dotyczące pobytu w tym miejscu. Czytaj więcej
Niegrzeczność
Niegrzeczność15 lat temu
Poświeciłem już kilka materiałów zachowaniom niewłaściwym, a zatem zachowaniom negatywnym o najmniejszym ciężarze gatunkowym, o niedużej szkodliwości. Przypominam listę: faux pas, gafa, niezręczność, nieuprzejmość, nietakt, brak grzeczności, niegrzeczność, poufałość, lekceważenie, kpina, złośliwość, arogancja, impertynencja. Czytaj więcej
Nieuprzejmość i nieżyczliwość
Nieuprzejmość i nieżyczliwość15 lat temu
Co to znaczy, że ktoś jest uprzejmy? Jaka jest różnica pomiędzy człowiekiem grzecznym i człowiekiem uprzejmym? Czytaj więcej
Zachowanie w operze
Zachowanie w operze15 lat temu
Wchodząc do gmachu opery wkraczamy w świat starej dobrej Europy, Europy eleganckiej, Europy konwenansów i ceremoniału. Opera jest takim miejscem, w którym savoir - vivre i etykieta obowiązują w sposób szczególny. Czytaj więcej

Redakcja poleca

REKLAMA