Dietetyk

 

Fizjolog żywienia, autorka poradników „Dieta w wielkim mieście”, „Fitness w wielkim mieście”. Współpracuje z Olivią, Super Linią, portalem poradnikzdrowie.pl. Prowadzi gabinet dietoterapii w Sharley. Prowadzi trzymiesięczne programy odchudzające z Alli. Sprawuje dietetyczna opiekę nad ultramarotończykami. Hobby - bieganie maratonów.

Więcej na stronie www.izaczajka.pl

 

Jakie znasz rodzaje sałaty?
Jakie znasz rodzaje sałaty?7 lat temu
Sałata jest niskokaloryczna, a przy tym zawiera wiele składników odżywczych. Mnogość jej odmian, m.in. lodowa, rzymska, masłowa, rukola czy roszponka, sprawiają, że jest to warzywo o różnych smakach, kształtach i tym samym pasujące do wielu dań. Zobacz jej najpopularniejsze rodzaje! Czytaj więcej
Czy warto jeść kaszę jaglaną?
Czy warto jeść kaszę jaglaną?7 lat temu
Kasza jaglana nazywana jest „królową kasz”. Bogactwo zawartych w niej składników odżywczych sprawia, że jest bardzo zdrowa, m.in. wpływa korzystnie na gospodarkę kwasowo-zasadową organizmu. W kuchni można wyczarować z niej wiele pysznych dań. Dlaczego jeszcze warto jeść kaszę jaglaną? Czytaj więcej
Grzaniec – wino z dodatkami
Grzaniec – wino z dodatkami7 lat temu
Do przygotowania grzańca potrzebujemy głównie wina (szczególnie odpowiednie jest czerwone) i… trochę fantazji, ponieważ do napoju możemy dodać w zasadzie wszystko: przyprawy (cynamon, wanilię, goździki), alkohole (rum, brandy, likier, wódkę), a nawet herbatę czy miód. Jak przygotować grzańca? Czytaj więcej
Jabłka – zalety dla zdrowia
Jabłka – zalety dla zdrowia8 lat temu
Jabłka to owoce niskokaloryczne, które wspomagają kuracje odchudzające – jedno jabłko to zaledwie 55 kalorii. Owoce te zawierają m.in. witaminę C, błonnik, potas i żelazo. Jabłka pomagają w przypadku zaparcia, biegunki, reumatyzmu, podagry i artretyzmu, chronią też przed stanami zapalnymi. Czytaj więcej
Wiśnie i czereśnie – dlaczego są zdrowe?
Wiśnie i czereśnie – dlaczego są zdrowe?8 lat temu
Wiśnie i czereśnie nie tylko są niskokaloryczne, ale też bardzo zdrowe: te pierwsze zawierają m.in. melatoninę, fenole i kwercetynę i są bogate w przeciwutleniacze, te drugie zaś łagodzą bóle stawów, mają w sobie dużo potasu i są polecane dla osób odchudzających się. Czytaj więcej
Dieta niełączenia Haya
Dieta niełączenia Haya8 lat temu
Dieta niełączenia Haya to inaczej dieta rozdzielna. Ta niskokaloryczna dieta polega na spożywaniu produktów w takich kombinacjach, które ułatwiają trawienie i pomagają zgubić kilogramy. Dieta niełączenia Haya jest szalenie popularna, ale dietetycy są przeciwni jej stosowaniu. Dowiedz się, co sądzi dietetyk na temat diety rozdzielnej. Czytaj więcej
Co jeść? Składniki diety seniora
Co jeść? Składniki diety seniora8 lat temu
Jakie składniki w diecie osoby starszej będą przeciwdziałać problemom ze zdrowiem? Aby ograniczyć do minimum ryzyko niedoborów witamin i składników odżywczych, wywołanych złym żywieniem osób starszych, należy pamiętać o kilku grupach produktów w diecie. Czytaj więcej
Jak z wiekiem zmienia się odczuwanie smaku?
Jak z wiekiem zmienia się odczuwanie smaku?8 lat temu
Zastanawiasz się, dlaczego osoby starsze mają problemy z apetytem? Czemu ulubione potrawy nie smakują im tak jak dawniej? Powodem są osłabione zmysły. Co zatem zrobić, aby uniknąć niedożywienia? Czytaj więcej
Jak z wiekiem zmienia się metabolizm?
Jak z wiekiem zmienia się metabolizm?8 lat temu
Ludzki metabolizm zaczyna zmieniać się już po 40. roku życia. Jak zatrzymać sprawność i zadowolenie z życia mimo upływającego czasu? Jaka dieta jest odpowiednia dla seniora? Jakie jest zapotrzebowanie na kalorie osoby starszej? Czytaj więcej
Jak odchudzić potrawy wigilijne?
Jak odchudzić potrawy wigilijne?9 lat temu
Próbowanie każdej z 12 wigilijnych potraw, nawet po trochu, może dać rekordową ilość zjedzonych w Święta Bożego Narodzenia kalorii. Co zrobić, żeby wiosną ubrania wciąż na nas pasowały? Jak odchudzić świąteczne potrawy, by wigilijna wieczerza nie przekroczyła 1500 kcal, nie tracąc nic z tradycji? Zobacz poradę dietetyka. Czytaj więcej