7 rad, jak ćwiczyć w domu!

Nie lubisz ćwiczyć w grupie ani biegać po parku? Podpowiadamy, jak osiągnąć dobrą kondycję i ładną sylwetkę. Trenuj w domu!

Ćwiczenia w domu - 7 porad jak ćwiczyć żeby schudnąć
fot. Fotolia

1. Uwaga! Rozgrzewka

Ćwiczenia w domu zaczynamy od krótkiej rozgrzewki. Przyda się do tego stacjonarny rowerek. Pedałując usprawniamy swoją kondycję i powiększamy pojemność płuc. Rozgrzewka powinna trwać około 15 minut. Poza tym jeździć na rowerze lubi prawie każdy, a do pedałowania w domu nie jest potrzebna ani ładna pogoda, ani ścieżki rowerowe. Rower nie wymaga też dużo czasu.

2. Najpierw słabsze, potem silniejsze

Następny etap to ćwiczenia rozciągające - różnego rodzaju skręty i skłony. Ważne jest, żeby ćwiczyć wszystkie partie mięśni w odpowiedniej kolejności. Zaczynamy od tych najsłabszych, bo na początku treningu mamy najwięcej siły, potem przechodzimy do silniejszych. W ćwiczeniach pomocna może też być ławeczka skośna (do intensywniejszych treningów) lub płaska.

3. Rower dla wioślarza

Rowerek stacjonarny może też być wyposażony w dodatkową funkcję - wioślarza. Ma wówczas regulowaną kierownicę ze specjalną sprężyną, która umożliwia ćwiczenia mięśni brzucha i rąk. Dodatkowo zamontowane hamulce przy kierownicy umożliwiają ćwiczenie nadgarstka. W magnetycznym rowerku stacjonarnym też można regulować siłę nacisku w kilku pozycjach.

4. Kondycja na raty

Żeby poczuć efekt, należy ćwiczyć co najmniej trzy razy w tygodniu. Początkujący powinni przeznaczać na ćwiczenia każdorazowo od 15 do 30 minut. Bardziej zaawansowani mogą ćwiczyć dłużej, od 45 do 60 minut. Chodzi o to, by nie zaczynać od przeforsowania się już za pierwszym razem. Do kondycji i sprawności dochodzi się małymi krokami.

5. Ćwiczymy ręce

Do przyrządów ułatwiających ćwiczenia górnych partii ciała należą hantle. Dla kobiet nadają się te od 1 do 3 kg. Jeśli nie masz ciężarków, możesz użyć butelek z wodą. Najlepiej wybieraj butelki z wcięciem pośrodku, żeby łatwiej było je chwycić. Podczas treningu możesz wykorzystać też tzw. expander - gumowy przyrząd służący do rozciągania.

6. Przydatne akcesoria

Jeśli nie masz miejsca i warunków, by urządzić w domu salę gimnastyczną do ćwiczeń w domu z prawdziwego zdarzenia, a chcesz po prostu urozmaicić nieco gimnastykę i poprawić jej efektywność, możesz kupić kilka niezbyt kosztownych, a przydatnych akcesoriów. Mogą to być np. mankiety obciążające (zakładane na kostki u nóg są przydatne w ćwiczeniach ujędrniających uda i pośladki), hula hop czy kolczaste piłeczki do ściskania.

7. Ćwiczymy nogi

Z innych przyrządów, jakie mogą się przydać podczas ćwiczeń w domu polecamy step. To proste urządzenie, ale żeby umieć je wykorzystać, trzeba najpierw nauczyć się odpowiednich układów. W sklepach można kupić fitnessowe DVD, na których trenerzy poinstruują cię, jak trenować. Kolejnym, stosunkowo tanim urządzeniem o niewielkich rozmiarach, jest stepper. Są to pedały, które symulują wchodzenie po schodach.

Dowiedz się więcej o treningu w domu:


napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Uroda

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 9 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
moni2013.06.05 15:29
ja też długo nie mogłam się zmotywować do ćwiczeń w domu, ale jakiś czas temu znalazłam forum, którego użytkowniczki zmotywowały mnie do działania : odchudzanieforum.com/forum.php- polecam Wam serdecznie, jest tam też opisanych dużo ćwiczeń na odchudzanie ;)
Gość2012.11.30 21:08
Heck of a job there, it asbloutley helps me out.
Gość2012.11.25 18:08
w domu jest zawsze 1000 powodow ktore nas zniechecaja albo uniemozliwiaja cwiczenia...a to godziny pracy, dzieci czy rodzice a nawet partner, im tez trzeba poswiecic czas a czasami poprostu troche jest wstyd cwiczyc przy kims z domu - ja sam mam urwanie glowy, dzieciaki i zone ktora totalnie w tym nic pozytywnego nie widzi....w lato mozna biegac ale potem zdrowotnie niewydalam....wiec kupilem sobie rower eliptyczny - lepszy niz zwykly rower bo pracuje wieksza patia miesni i nie takie szalenstwo jak bieznia...pol godziny przed telewizorem pojezdze rano czy wieczorem i o wiele lepiej a i dzieciaki maja frajde jak je roznosi w paskudna pogode...:)
Gość2012.08.29 16:05
Ja wiem, że jednak w domu cieżko jest sie zmotywowć do ćwiczeń, bo zawsze jest milion inncyh rzeczy do zrobienia. Dlatego chyba najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie karnetu, tutaj z mojego doświadczenia mogę polecić MultikarnetOK, bo mozemy chodzić na to na co mamy ochotę i co oczywiscie jest dostępne w naszym klubie fitness.
Gość2012.08.27 11:38
zachęcam do odwiedzenia fanPage Mel B znajduj się na facebook.pl/MelBTotallyFit !!!
Raport specjalny