POLECAMY

Przykładowy jadłospis w diecie paleo

Zobacz, jak skomponować jadłospis jeśli planujesz przejść na dietę paleo!
Przykładowy jadłospis w diecie paleo fot. Fotolia

Czego nie powinnaś jeść na diecie paleo?

  • Produkty typu fast food: pizza, hamburgery, frytki, zapiekanki, potrawy gotowe do odgrzania
  • Słodycze: cukierki, ciasta, ciasteczka, cukier, miód, sztuczne słodziki
  • Sól - trzeba ją całkowicie wykluczyć z diety. Można za to używać przypraw typu pieprz, kurkuma, wszelkie zioła
  • Alkohol
  • Gazowane napoje, kawa, gotowe soki owocowe
  • Tłuste mięso: kiełbasa, bekon, szynka, wszelkie wędliny i konserwy, kotlety mielone, karkówka, żeberka, ryby wędzone i z puszki
  • Nabiał: mleko, sery (białe i żółte), jogurt, kefir, maślanka, masło, wszelkie desery i inne potrawy na bazie mleka
  • Produkty zawierające drożdże: pieczywo i wszelkie pokarmy poddane fermentacji (piwo, ocet winny, kiszonki, tofu)
  • Zboża: wszystkie rodzaje – pszenica, żyto, jęczmień, owiec, kukurydza, ryż, proso, sorgo – oraz wszelkie produkty z nich wytwarzane i zawierające je
  • Rośliny strączkowe: wszystkie oprócz fasolki szparagowej, w tym orzeszki ziemne (które tak naprawdę nie są orzechami tylko nasionami ze strączków)
  • Rośliny wysokoskrobiowe: ziemniaki, maniok
Uwaga! Dieta dopuszcza odstępstwa, pod warunkiem, że produkty wymienione wyżej nie przekroczą 15% tego, co zjadasz. W praktyce oznacza to 1–2 „normalne” posiłki w tygodniu.

Przykładowy jadłospis w diecie paleo

Śniadanie: 280 g melona, 330 g pieczonego łososia
Przekąska: 70 g pomarańczy
Lunch: sałatka z orzechami: 70 g porwanych liści sałaty rzymskiej, 60 g plasterków marchewki, 80 g plasterków ogórka, 250 g pokrojonego
w ćwiartki pomidora, 30 g sosu na bazie soku z cytryny, 10 g orzechów włoskich, 90 g pieczonej chudej polędwicy wieprzowej
Przekąska: 80 g marchewki
Obiadokolacja: 470 g brokułów gotowanych na parze, 235 g sznycla z polędwicy cielęcej, sałatka z awokado i migdałami: 110 g mieszanych warzyw liściastych, 120 g pomidora, 85 g awokado, 45 g pokrojonych migdałów, 30 g plastrów czerwonej cebuli, 30 g sosu na bazie soku z cytryny deser, 130 g truskawek
Przekąska: 90 g selera naciowego

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu autorstwa Urszuli Kowalskiej/Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/rok temu
Dieta Paleo to nie jest dieta odchudzajaca tylko zdrowotna. Na tym przykladowym jadlospisie noe przetrwalabym pol dnia. Miod I tluste mieso jest dozwolone na Paleo,
/rok temu
właśnie znajoma jest na tej diecie i strasznie chwali sobie. Ja myślałam jednak o cateringu, który by mi dostarczał posiłki na cały dzień, bo do gotowania to głowy nie mam. Zobaczymy jutro przejeżdżają do mnie pierwsze pudełka z diet4u :)