Kampania społeczna prowadzona przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ) w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) i współfinansowana przez Ministerstwo Zdrowia

 

Partnerami IŻŻ w realizacji projektu są Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”, Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz Polskie Towarzystwo Dietetyki.
 


Celem projektu jest zapobieganie nadwadze, otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej.
 


Działania projektu Zachowaj Równowagę obejmują:
 

1)        propagowanie zasad prawidłowego żywienia oraz aktywności fizycznej wśród kobiet w ciąży i matek karmiących,

2)        propagowanie zasad prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjalnych i szkołach ponadgimnazjalnych,

3)        propagowanie zasad racjonalnego stylu życia wśród osób z nadwaga i otyłością w systemie ochrony zdrowia w całej Polsce,

4)        zwiększenie świadomości społeczeństwa i rozpowszechnianie wiedzy o składzie i wartości odżywczej żywności, oświadczeniach żywieniowych i zdrowotnych oraz znakowaniu produktów spożywczych,

5)        propagowanie zdrowego stylu żywienia wśród całego społeczeństwa.

 
Więcej na: zachowajrownowage.pl.

Trwałość produktu – czym się różni określenie „spożyć przed” od „spożyć do”?
Trwałość produktu – czym się różni określenie „spożyć przed” od „spożyć do”?8 lat temu
Jak określić trwałość produktu i warunki jego przechowywania? Co oznaczają napisy na opakowaniu „najlepiej spożyć przed” i „najlepiej spożyć do”? Które produkty powinniśmy przechowywać na dole, a które na górze lodówki i dlaczego? Czytaj więcej
O czym może świadczyć brak apetytu?
O czym może świadczyć brak apetytu?8 lat temu
Brak apetytu na każdym z etapów życia człowieka jest objawem niepokojącym. Długotrwały słaby apetyt sprzyja niedoborom pokarmowym i niedożywieniu organizmu. Czy zawsze brak łaknienia jest objawem groźnej choroby takiej jak nowotwór? Jak należy postępować? Czytaj więcej
Co robić, gdy dziecko nie chce jeść?
Co robić, gdy dziecko nie chce jeść?8 lat temu
Jeśli dziecko nie ma apetytu i odmawia jedzenia, nie musi to wcale oznaczać, że jest chore. Jak zachęcić dziecko do zjedzenia posiłku? Jak karmić dziecko, które jest przeziębione i ma gorączkę? Kiedy brak apetytu u malca powinien nas zaniepokoić? Czytaj więcej
Trening dla kobiet w ciąży – zestaw ćwiczeń!
Trening dla kobiet w ciąży – zestaw ćwiczeń!8 lat temu
Jak ćwiczyć w ciąży? Przedstawiamy trening przeznaczony dla kobiet w ciąży – znajdziesz w nim ćwiczenia wzmacniające, rozciągające, oddechowe i relaksacyjne! Na zdjęciach pokazano, jak prawidłowo wykonywać każde ćwiczenie. Czytaj więcej
Jak bezpiecznie schudnąć?
Jak bezpiecznie schudnąć?8 lat temu
Jeśli chcesz schudnąć zdrowo i na zawsze, pamiętaj, że należy tracić nie więcej niż 0.5–1 kg masy ciała tygodniowo. Bezpieczny program odchudzania wiąże się ze zdrową dietą i zwiększeniem aktywności fizycznej. Co zatem wolno jeść na diecie i jak bezpiecznie schudnąć? Czytaj więcej
Czy substancje dodatkowe w żywności są niezdrowe?
Czy substancje dodatkowe w żywności są niezdrowe?8 lat temu
Barwniki, substancje słodzące, wzmacniacze smaku, stabilizatory, substancje konserwujące, polepszacze… W większości produktów żywieniowych znajdziemy całą gamę substancji dodatkowych. Dlaczego? Czy substancje dodatkowe mogą być naturalne i czy zagrażają naszemu zdrowiu? Czytaj więcej
Co producent żywności musi umieścić na etykiecie?
Co producent żywności musi umieścić na etykiecie?8 lat temu
Producenci żywności mają obowiązek umieścić na opakowaniu rzetelne informacje ogólne (np. wykaz składników, masę netto, substancje powodujące alergie, warunki przechowywania i termin przydatności do spożycia) i dotyczące wartości odżywczej produktu. Czytaj więcej
Niebezpieczne zachcianki żywieniowe w ciąży – czym je zastępować?
Niebezpieczne zachcianki żywieniowe w ciąży – czym je zastępować?8 lat temu
Zdarza się, że kobieta w ciąży ma wyjątkową ochotę na zjedzenie czegoś, co jest dla niej niewskazane lub wręcz szkodliwe – może to być zachcianka związana np. ze spożyciem sera pleśniowego, surowego mięsa (np. w postaci tatara), produktów wędzonych lub słodyczy. Czym je zastępować? Czytaj więcej
Jak powinna się odżywiać kobieta w III trymestrze ciąży?
Jak powinna się odżywiać kobieta w III trymestrze ciąży?8 lat temu
Żywienie kobiety ciężarnej ma podwójne znaczenie ze względu na potrzeby żywieniowe zarówno matki, jak i dziecka. W III trymestrze ciąży nadal istotna jest zasada obowiązująca we wcześniejszych trymestrach, by „jeść dla dwojga, nie za dwoje”. Co może, a czego nie powinna jeść kobieta w trzecim trymestrze ciąży? Czytaj więcej
Jak się powinna odżywiać kobieta w II trymestrze ciąży?
Jak się powinna odżywiać kobieta w II trymestrze ciąży?8 lat temu
Jeśli jesteś w drugim trymestrze ciąży, powinnaś jeść 6 posiłków w ciągu dnia, pić przynajmniej 2-2,5 litra płynów dziennie (najlepiej wody) i spożywać dodatkowe 360 kcal więcej niż przed ciążą. Co i ile jeść w czwartym, piątym i szóstym miesiącu ciąży? Czytaj więcej