POLECAMY

4 ćwiczenia na płaskostopie dla ciebie i malucha!

Twój maluch cierpi na płaskostopie? Ćwicz razem z nim! Taki trening nie musi być nudny, trzeba tylko odpowiednio go „sprzedać”.
4 ćwiczenia na płaskostopie dla ciebie i malucha! fot. Fotolia

1. Ćwiczenie na płaskostopie: głupie kroki

Chodzicie na palcach, piętach, a dla urozmaicenia robicie także inne rzeczy, np. po każdym kroku wymachujecie nogą. Możecie też bawić się w kółku, tańczyć kankana - wszelkie chwyty dozwolone. Najważniejsze by chodzić w nienaturalny sposób.

2. Najlepsze na płaskostopie: wędrujące posągi

Przesuwacie się powoli do przodu, podkurczając i rozluźniając palce stóp. To dobre ćwiczenie również dla rodzice, bowiem stanowi profesjonalny masaż wszystkich mięśni znajdujących się w stopach.

3. Przenoszenie przedmiotów dla zdrowych stóp

Dźwig (czyli stopa) przenosi z miejsca na miejsce różne przedmioty, np. chusteczkę. Możecie wspólnie urządzić sobie zawody, kto dany przedmiot przeniesie szybciej - dobra zabawa gwarantowana!

4. Owacja na siedząco

Bijcie brawo stopami - niech np. jedna osoba się wygłupia, a druga ją oklaskuje. I tak na zmianę :)

Dowiedz się więcej o ćwiczeniach:


napisane na podstawie tekstu opublikowanego w magazynie Mamo to ja
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 miesiące temu
Bardzo fajny zestaw ćwiczeń :-) Generalnie wydaje mi się, że temat płaskostopia u dzieci dziś jest jakby nieco zapomniany. Ja ostatnio szukałem jakiś przyrządów do ćwiczeń na profilaktykę płaskostopia u swoich maluchów. Okazało się, że nawet jest z czego wybierać. Mi najbardziej przypadły do gustu maty ORTO - zestaw OrtoJunior. Składa się on z 8 mat, które można ze sobą łączyć jak puzzle. Maty są bardzo kolorowe, a co najważniejsze posiadają różną fakturę (np. trawa, kamienie, choinka, kolce). Dzieciaki chętnie po nich chodzą doskonale się przy tym bawiąc. Może uda się też napisać jakiś zestaw ćwiczeń, które można wykonywać na takich matach? Będę bardzo wdzięczny.