wąska talia fot. Adobe Stock

Chcesz mieć wąską talię? 5 skutecznych trików na talię osy

Wąska talia to efekt diety, ćwiczeń i dobrej postawy. Są sposoby, by osiągnąć ją w krótkim czasie. Najlepsze ćwiczenia na wąską talię to: hula hop, brzuszki, skręty boczne i taniec. Pamiętaj też, by trzymać prostą postawę ciała, a będziesz miała talię osy.
Agata Bernaciak / 20.07.2020 16:13
wąska talia fot. Adobe Stock

Spis treści:

  1. Ćwiczenia na wąską talię z hula hop
  2. Brzuszki na wąską talię
  3. Tańce latino na wąską talię
  4. Skręty boczne na wąską talię
  5. Prawidłowa postawa ciała

Ćwiczenia na wąską talię z hula hop

Zapewne doskonale znane ci jest z dzieciństwa. Kręcenie hula hop jest znakomitym ćwiczeniem wysmuklającym talię. Ważne jest to, że możesz ćwiczyć w wolnych chwilach, w domowym zaciszu, na przykład oglądając film. To doskonałe ćwiczenie na wąską talię, ponieważ pozwala pozbyć się tłuszczu z talii.

  • Stań w lekkim rozkroku i kręć biodrami w lewą stronę tak, aby kółko obracało się wokół talii. Postaraj się wytrwać przez 5-10 min.
  • Ćwiczenie powtórz, kręcąc biodrami w drugą stronę.
  • Możesz wybrać klasyczne hula-hop lub takie, które jest wyposażone w specjalne kulki masujące.

Brzuszki na wąską talię

Krótka seria brzuszków to twój codzienny rytuał, a mimo to nie widzisz efektów wyszczuplenia? Tak naprawdę brzuszki to dość trudne ćwiczenie i mało kto wykonuje je poprawnie. Technika wykonywania brzuszków jest równie ważna, co regularność i ilość powtórzeń. Na początek ćwicz w 3 seriach po 15 powtórzeń.

Poza tym zazwyczaj siły wystarcza nam na zrobienie tylko kilkunastu powtórzeń. Dlatego, jeśli na początku nie dajesz rady, zamień brzuszki na inne ćwiczenie na wąską talię - na przykład na nożyce. I ćwicz codziennie!

  • Połóż się na plecach.
  • Nogi wyprostowane, ręce wzdłuż tułowia.
  • Unieś lewą nogę na około 20 cm nad podłogę.
  • Płynnie zmień nogi, unosząc lewą w ten sam sposób.
  • Powtórz 10-15 razy na każdą nogę.

Tańce latino na wąską talię

W modelowaniu talii sprawdzą się tańce latynoamerykańskie, wymagające intensywnych ruchów biodrami. Jeśli chcesz dodatkowo zgubić kilka kilogramów, warto połączyć je z zajęciami fitness albo wybrać się na zumbę.

To trening, który łączy elementy tańca, m.in. hip-hopu, samby, salsy, mambo i Bollywood Dance z aerobikiem i treningiem siłowym. Plusem takich tanecznych zajęć jest to, że poprawiasz gibkość i elastyczność ciała. Na zajęciach nauczysz poruszać się z gracją. Kołysanie biodrami sprawi, że będziesz bardziej uwodzicielska i poczujesz się bardziej sexy, a do tego zyskasz wąską talię.

Skręty boczne na wąską talię

Najskuteczniejsze ćwiczenie na wąską talię to skręty boczne. Ćwicz najlepiej co drugi dzień lub nawet codziennie, a szybko zobaczysz efekty. Podczas wykonywania skrętów tonizujesz i wzmacniasz mięśnie, które są odpowiedzialne za wygląd talii.

  • Usiądź na krześle bez oparcia lub na skraju łóżka.
  • Wyprostuj plecy.
  • Ugnij ręce w łokciach, a w dłonie chwyć kij, np. od mopa.
  • Umieść go z tyłu na linii ramion.
  • Energicznie skręcaj tułów raz w jedną, raz w drugą stronę.
  • Ćwiczenie wykonuj w szybkim tempie, zachowując przy tym płynność ruchów.
  • Zacznij od wykonania 50-60 powtórzeń ćwiczenia.

Prawidłowa postawa ciała

Wąska talia to również efekt odpowiedniej postawy ciała. Aby ją osiągnąć, wciągnij brzuch, wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, rozluźnij biodra, a talia od razu ładniej się zaznaczy. Wciąganie brzucha to także proste ćwiczenie, które ćwiczy jego mięśnie.

Dodatkowo będziesz się wydawała szczuplejsza i wyższa. Lekkie przygarbienie i wypchnięty brzuch to twoja naturalna postawa? Załóż buty na obcasach. Ich zaletą jest również to, że optycznie wyszczuplają i wydłużają nogi.

Artykuł pierwotnie opublikowany 10.08.2012.

Więcej o wąskiej talii:
Ćwiczenia na talię - 5 najlepszych propozycji
Szczupła talia - triki modelek