POLECAMY

Ile kalorii spożywać na diecie redukcyjnej? Zobacz, jak obliczyć!

Dieta redukcyjna to nie sposób nie na odchudzanie, a na redukcję tkanki tłuszczowej i uwypuklenie mięśni. Wiesz, ile kalorii na redukcji trzeba spożywać? Sprawdź!
Wioletta Górecka / 6 miesięcy temu
Ile kalorii spożywać na diecie redukcyjnej? Zobacz, jak obliczyć! fot. Adobe Stock

Ile kalorii na redukcji powinno się spożywać, by działania przyniosły pożądane efekty? Dieta redukcyjna jest konkretnym i ściśle określonym planem żywieniowym. Musi być stworzona indywidualnie i dopasowana do konkretnych potrzeb, ze względu na metabolizm i zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego nie sposób podać konkretnej, uniwersalnej ilości kalorii na redukcji – to kwestia indywidualna dla danej osoby. Jak wyliczyć, ile kalorii trzeba spożywać na redukcji?

Na czym polega dieta redukcyjna?

Dieta redukcyjna polega na stałym utrzymaniu deficytu kalorii. Trzeba jednak pamiętać, że to nie tylko zamiana wysokokalorycznych, solidnych posiłków na te lekkostrawne i o ograniczonej ilości kalorii. W takim przypadku byłaby to po prostu zdrowa, zracjonalizowana dieta. Na diecie redukcyjnej możesz inspirować się gotowymi propozycjami posiłków, na przykład jadłospisem Ewy Chodakowskiej na 7 dni. Redukcja polega na spaleniu nadmiaru tkanki tłuszczowej, lecz przy jednoczesnym uwypukleniu mięśni. Nie jest to więc sposób na redukcję wagi u osób otyłych. Zapotrzebowanie na kalorie w ciągu dnia uzależnione jest od kilku czynników: płci, wzrostu, wagi, a także trybu życia. Na podobnej podstawie wylicza się również, ile kalorii na redukcji spożywać.

Ile kalorii na redukcji? Jak liczyć?

Aby ustalić ilość kalorii potrzebnych do redukcji, potrzebne jest obliczenie PPM – czyli podstawowej przemiany materii, a także współczynnik aktywności. Podstawową przemianę materii przelicza się mnożąc masę ciała x 24. Do wyniku należy jeszcze dodać współczynnik aktywności. Jego wartości odpowiadają stopniowi aktywności fizycznej:

  • 1,4 – 1,5 – duża aktywność, dużo ruchu (praca fizyczna i codzienne treningi)
  • 1,3 – 1,4 – również duża aktywność (praca lekka fizyczna i codzienne treningi)
  • 1,1- 1,2 – średnia aktywność (praca siedząca i treningi kilka razy w tygodniu)
  • 1 – mała aktywność (praca siedząca, brak treningów).

Zapotrzebowanie na kalorie oblicza się więc według wzoru: PPM * współczynnik aktywności * 0,2.

To także może cię zainteresować! 

Ile czasu powinna trwać dieta redukcyjna?
Co jeść, by zmniejszyć tkankę tłuszczową?
Chcesz schudnąć? Zobacz, jak samodzielnie określić poziom tkanki tłuszczowej!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/5 miesięcy temu
Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO igortreneronline.pl Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na: igortreneronline.pl
/6 miesięcy temu
Ja skorzystałam z oferty specjalisty wygodnejdiety. To oni ułożyli dla mnie odpowiednią dietę, której teraz dzielnie się trzymam;)
/6 miesięcy temu
OSZUST I MANIPULATOR! JEŻELI CHCESZ PODJĄĆ PRACE U IGORA TRENERA ONLINE UWAŻAJ BO CIE OSZUKA I STRACISZ CZAS. PO DWOCH TYGODNIACH NAPISZE ZE TWOJA PRACA NIE PRZYNOSI EFEKTOW. WIELKA ŚCIEMA. SPRAWA NA POLICJI. PRZESTRZEGAJCIE INNYCH. W RAZIE CZEGO PISZCIE DO MNIE PO SCREENY JEGO WIADOMOSCI, MOGĘ UDOSTĘPNIĆ. OSZUKANYCH JEST WIECEJ.
POKAŻ KOMENTARZE (3)