Świeże warzywa - podstawa jadłospisu diety dr Dąbrowskiej fot. Fotolia

Dieta dr Dąbrowskiej - 7 dniowy jadłospis postu warzywno-owocowego!

Dieta dr Dąbrowskiej skutecznie odchudza i wspomaga proces oczyszczania organizmu! Przygotowaliśmy dla was 7 dniowe menu odpowiednie w czasie postu warzywno-owocowego.
Agata Bernaciak / 03.04.2019 11:31
Świeże warzywa - podstawa jadłospisu diety dr Dąbrowskiej fot. Fotolia

Przygotowanie do diety dr Dąbrowskiej

Do każdej diety trzeba się przygotować. Szczególnie do takiej, która wyklucza dużą grupę produktów. Zacznij powoli! Najlepiej już 2 tygodnie wcześniej odstaw czerwone mięso, słodycze, alkohol oraz kawę. Tydzień przed rozpoczęciem postu zrezygnuj z węglowodanów (pieczywo, kasza, ziemniaki, ryż). Pamiętaj o piciu dużych ilości wody! Dietę Dąbrowskiej mogą stosować tylko osoby zdrowe. Maksymalny czas stosowania diety to 6 tygodni! 

Zasady diety warzywno-owocowej

W czasie postu leczniczego dr Ewy Dąbrowskiej jesz tylko warzywa i owoce (nie wszystkie!). Wyklucz te, które mają wysoki indeks glikemiczny:

  • ziemniaki,
  • bataty,
  • kukurydza,
  • rośliny strączkowe,
  • banany,
  • gruszki,
  • winogrona.

Stawiaj przede wszystkim na warzywa, owoce powinny być tylko uzupełnieniem jadłospisu. Powoli i dokładnie przeżuwaj posiłki (każdy kęs około 30 razy). Nie używaj soli i przypraw z glutaminianem sodu. Pij tylko wodę mineralną, herbatę zieloną i napary ziołowe. 

Zyskasz promienną, gładką cerę, schudniesz 2–4 kilogramy w ciągu tygodnia, wzmocnisz system immunologiczny, będziesz miała lepsze samopoczucie. Jeśli po 7 dniach uznasz, że chcesz kontynuować dietę dr Dąbrowskiej możesz powtórzyć menu.

Jadłospis dr Dąbrowskiej

Dzień 1

  • Śniadanie: koktajl ze szpinaku i jabłka, surówka z kapusty kiszonej i rzodkiewki
  • Obiad: kalafior gotowany na parze, zupa krem z pomidorów
  • Kolacja: surówka z kapusty pekińskiej, kiełków i papryki z natką pietruszki, garść truskawek (mogą być z mrożonki)
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

Urozmaicaj śniadania przygotowując koktajle (smoothie). Możesz w nich łączyć dużą ilość warzyw zielonych z 1 średnim, dozwolonym owocem.

Dzień 2

  • Śniadanie: surówka z jarmużu, rzodkiewek i pomidorów 
  • Obiad: zupa krem kalafiorowa, frytki z pieczonego selera
  • Kolacja: 1/2 grejpfruta, sok wielowarzywny bez soli
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

Warzywa jedz przede wszystkim w formie surowej. Dzięki temu zapewnisz swojego ciału zastrzyk ochronnych przeciwutleniaczy i enzymów roślinnych.

Dzień 3

  • Śniadanie: smoothie z malin, buraków i jarmużu
  • Obiad: leczo z papryki, cukinii i kabaczka
  • Kolacja: surówka z rukoli, pomidorów i selera naciowego
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

Dania obiadowe do jadłospisu diety warzywno-owocowej możesz gotować od razu na 2 dni. Dzięki temu zaoszczędzisz czas!

Dzień 4

  • Śniadanie: miks surowych warzyw (pomidor, papryka, sałata, szpinak, jarmuż, rzodkiewki, kiełki, ogórki)
  • Obiad: roladki z bakłażana nadziewane pastą ze zmiksowanej, duszonej papryki z ziołami podane z kiełkami brokuła
  • Kolacja: szpinak z patelni z czosnkiem (bez tłuszczu) i pomidorkami koktajlowymi
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

Warzywa możesz grillować, dzięki temu zyskają wyraźniejszy smak. Pamiętaj jednak, by robić to bez dodatku tłuszczu.

Dzień 5

  • Śniadanie: koktajl ze szpinaku, natki pietruszki i jabłka
  • Obiad: bigos jarski, porcja mini marchewek
  • Kolacja: zakwas buraczany, brokuły gotowane na parze z ogórkiem kiszonym
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

Jabłka to owoc dozwolony na diecie dr Dąbrowskiej. Wykorzystaj je w roli wygodnej przekąski do zabrania ze sobą do pracy czy szkoły.

Zakwas z buraków - składnik jadłospisu diety dr Dąbrowskiej

Fot. Adobe Stock

Dzień 6

  • Śniadanie: surówka z rukoli, pomarańczy i pieczonej marchewki
  • Obiad: sok pomidorowy bez soli, zupa krem jarzynowa z posiekaną bazylią
  • Kolacja: makaron z cukinii z pomidorami malinowymi i ogórkami kiszonymi
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

Wykorzystuj kiszone warzywa, które są źródłem bakterii probiotycznych. Dzięki temu wzmocnisz florę bakteryjną jelita grubego.

Dzień 7

  • Śniadanie: mus z jabłek, truskawek i buraków
  • Obiad: kapuśniak z młodej kapusty, kalarepka
  • Kolacja: paluszki z marchewki i selera naciowego z dipem ze zmiksowanych pomidorów i natki pietruszki
  • Między posiłkami: woda, herbata zielona, napary ziołowe

Wskazówka dnia:

W czasie stosowania diety Ewy Dąbrowskiej staraj się wybierać przede wszystkim warzywa sezonowe. W okresie jesienno-zimowym możesz także skorzystać z mrożonek.

Dowiedz się więcej o diecie dr Dąbrowskiej:
Dieta dr Dąbrowskiej to HIT Internetu! Zobacz, jakich zaskakujących efektów możesz się spodziewać!
5 najlepszych przepisów diety dr Dąbrowskiej - smaczne i szybkie w przygotowaniu!
Detoks? Zobacz trzy, różne propozycje diet oczyszczających