POLECAMY

Oto najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową! Gwarantujemy, że osiągniesz sukces!

Marzy ci się jędrny biust? A może zależy ci na wyrzeźbieniu klatki piersiowej? Dzięki tym ćwiczeniom odniesiesz sukces! Gwarantujemy, że już za kilka tygodni zobaczysz pierwsze efekty. Prezentujemy najlepszy trening na mięśnie klatki piersiowej.
Agata Bernaciak / 2 miesiące temu
Oto najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową! Gwarantujemy, że osiągniesz sukces! fot. Adobe Stock

Jakie ćwiczenia są najlepsze na klatkę piersiową? Specjalnie dla was wybrałyśmy zestaw, który pomoże ci ujędrnić biust i wzmocnić mięśnie tej partii ciała. Przekonaj się, dlaczego warto ją trenować! W naszym tekście znajdziesz informacje na poniższe tematy:

  1. Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową?
  2. Jakie są najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową?

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową?

Przede wszystkim dlatego, ponieważ większość z nas się garbi, co negatywnie wpływa na jędrność biustu. Jeśli natura obdarzyła cię sporym rozmiarem piersi, jesteś w jeszcze trudniejszej sytuacji - niestety przez cały czas działa na nie grawitacja. Ścięgna, które znajdują się w naszym biuście przez całe życia rozciągają się i prawda jest taka, że jedynie operacja plastyczna mogłaby cudownie je z powrotem naprężyć. Nie licz więc, że dzięki ćwiczeniom twoje piersi staną się nie do poznania.

Mimo tych wszystkich smutnych wiadomości, mamy też dla ciebie dobrą informację! Masz wpływ na jędrność skóry biustu i jego zarys. Ćwiczenia na klatkę piersiową mają bardzo korzystny wpływ na ułożenie piersi. Gwarantujemy, że dzięki regularnemu treningowi przestaniesz się garbić, ujędrnisz skórę tej części ciała i sprawisz, że piersi zamiast rozchodzić się na boki - będą pięknie wyglądać również bez biustonosza!

Pamiętaj, że mocne mięśnie klatki piersiowej nie tylko podtrzymują biust, lecz także chronią najważniejsze organy w naszym ciele – serce i płuca, dlatego naprawdę warto nad nimi pracować!

Jakie są najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową?

Ćwicz 3 razy w tygodniu, a już po miesiącu zobaczysz pierwsze efekty! Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu – zamiast hantli wystarczą dwie butelki wody. Jaka jest jeszcze zaleta tego treningu - ćwiczenia na klatkę piersiową wykonasz w domu.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: dociskanie dłoni

To świetne ćwiczenie, które można wykonywać zawsze i wszędzie. Stojąc w rozkroku złącz dłonie i mocno je dociskaj. Łokcie skieruj na zewnątrz i pamiętaj by trzymać je na wysokości klatki piersiowej. Nogi powinny być ugięte w kolanach i nie przekraczać linii palców natomiast stopy skieruj na zewnątrz. Cały czas napinaj mięśnie brzucha. Wykonuj 3 serie po 20 powtórzeń.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: pompki damskie

Opierając kolana na podłodze, rozstaw dłonie po obu stronach ręcznika lub maty i na zmianę opuszczaj i podnoś tułów nie dotykając podłogi. Pamiętaj o prostym kręgosłupie i nigdy nie wyginaj odcinka lędźwiowego – bo ćwiczenie nie przyniesie zamierzonych efektów a tylko niepotrzebnie obciąży kręgosłup. Zwróć też uwagę, aby dłonie były na wysokości barków a łokcie skierowane na zewnątrz. Wykonuj 3 serie po 8-10 powtórzeń.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: wyciskanie

Przyjmij wyjściową pozycję z ugiętymi kolanami, tzw. plie. Stań w rozkroku i ugnij kolana, kierując je na zewnątrz (dzięki temu pracują także uda i pośladki). Brzuch cały czas napięty. Trzymaj ciężarki nad biustem, wierzchem dłoni do góry. Mocno wyciskaj hantle przed siebie a następnie dociskaj do klatki piersiowej, zwracając szczególną uwagę na łokcie – powinny być cały czas na wysokości barków. Aby uzyskać lepsze rezultaty, prostując ręce kieruj dłonie do środka, a zginając – na zewnątrz. Rób 4 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: krzyżowanie

Stojąc w pozycji wyjściowej, krzyżuj przed sobą prawie proste ręce (łokcie powinny być delikatnie zgięte aby nie robić tzw. „przeprostów”). Przez całą serię nie opuszczaj rąk poniżej barków. Mocno krzyżuj hantle przed sobą, niemal „miażdżąc” klatkę piersiową, a następnie szeroko odwódź ręce na zewnątrz. Wykonuj 4 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: rozpiętki nad głową

Wykonaj plie i zatrzymaj się w dole. Brzuch cały czas napięty. Trzymając w dłoniach hantle (lub dwie butelki wody), spinaj mięśnie łącząc ręce nad głową. Łokcie lekko ugięte. Wyobraź sobie że masz nad sobą dużą piłkę, którą chciałabyś objąć. Rób 4 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: odpychanie się od ściany

Stań w lekkim rozkroku, przodem do ściany, na odległość około 30 cm. Unieś ręce do wysokości barków i ugnij łokcie pod kątem 90 stopni. Oprzyj dłonie na ścianie, przybliżając jednocześnie klatkę piersiową. Wyobraź sobie, że Twoje ciało jest jak deska, proste i stabilne - opadający ku ścianie tułów pociąga za sobą biodra. Kiedy uda ci się ustawić całe ciało w jednej linii, naciśnij dłońmi z całej siły i odepchnij się od ściany, a następnie wróć do poprzedniej pozycji. Ćwiczenie wykonuj płynnie w 3 seriach po 15 razy, po których rozluźnij ramiona w swobodnym opadzie. Dla utrudnienia możesz zwiększać odległość dzielącą cię od ściany.

Ćwiczenia na klatkę piersiową: skręty tułowia

Ćwiczenie to jest podobne do pierwszego, ale uruchamia dodatkowo mięśnie skośne brzucha oraz zwiększa ruchomość kręgosłupa. Ty razem stań tyłem. Wykonaj opad tułowia do ściany z jednoczesnym skrętem tułowia. Pamiętaj, aby wykonywać skręty na zmianę - raz w prawą, raz w lewą stronę i utrzymywać łokcie jak najszerzej. Ćwiczenie wykonuj w 3 seriach po 15 razy.

Dowiedz się więcej:
To działa! Zobacz ćwiczenia na ujędrnienie piersi z Mel B
Ćwiczenia na drążku działają cuda! Podpowiadamy, jak zacząć trenować
Jak nauczyć się robić pompki? Mamy instrukcję krok po kroku

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)