4 produkty obniżające poziom cholesterolu!

Wszyscy się go obawiają, bo zapycha naczynia krwionośne i zagraża sercu. Na szczęście można go trzymać w ryzach. Oto dietetyczni pogromcy cholesterolu!

dieta na cholesterol
fot. Fotolia

W naczyniach krwionośnych wciąż toczy się walka między dobrym a złym cholesterolem. Stawką jest twoje zdrowie. Aby je zachować, warto ograniczyć spożycie tłuszczów zwierzęcych i przestrzegać czterech antycholesterolowych zasad. To naprawdę proste.

1. Dieta na cholesterol - jabłko

Jednym z najskuteczniejszych pogromców cholesterolu jest błonnik, zwłaszcza ten z jabłek. Działa jak szczotka, która wymiata z organizmu tłuszcze, zmniejszając tym samym przyswajanie cholesterolu. Błonnik znajdziesz też w porzeczkach, jagodach, borówkach, marchewce i pietruszce. Jego doskonałym źródłem są również otręby owsiane.

Nasza rada: Powinnaś dostarczyć organizmowi co najmniej 30–40 g błonnika dziennie, czyli zjeść np. dwie kromki chleba razowego, dwa średnie jabłka, pomarańczę, trzy ziemniaki, 100 g kapusty pekińskiej i trzy łyżki fasolki szparagowej. Do każdego posiłku dodawaj łyżkę otrębów owsianych.

2. Dieta na cholesterol - ryby morskie

Nienasycone tłuszcze omega-3 obniżają poziom trójglicerydów i złego cholesterolu we krwi, a podwyższają ilość tego dobrego. Najbogatszym źródłem cennych tłuszczów są ryby morskie: halibut, łosoś, śledź, dorsz, makrela, sardynki oraz owoce morza. Tłuszcze omega-3 znajdziesz także w oleju lnianym i rzepakowym (z pierwszego tłoczenia), kiełkach zbóż i orzechach.

Nasza rada: Dwa, trzy razy w tygodniu zjedz porcję (100 g) ryb morskich. Używaj olejów roślinnych (najlepiej z pierwszego tłoczenia). Dodawaj dwie łyżki dziennie do sałatek i surówek.

3. Dieta na cholesterol - szklanka soku z aronii

Sok z aronii jest doskonałym źródłem antyoksydantów. Te zaś zapobiegają odkładaniu cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Podobne działanie mają witamina C i E – znajdziesz je w sałacie, kapuście, soi, ziarnach zbóż, zielonej herbacie, kakao, czerwonym winie oraz grejpfrutach.

Nasza rada: Codziennie wypij 2–3 szklanki zielonej herbaty, szklankę soku aronii lub grejpfrutów, a od czasu do czasu lampkę czerwonego wytrawnego wina.

4. Dieta na cholesterol - czosnek

Allicyna to substancja zawarta w czosnku. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu o ok. 10%, obniża też ciśnienie.

Nasza rada: Jedz ząbek czosnku dziennie. Drobno go posiekaj, dodaj do sosu winegret lub zjedz z kromką razowca.

napisane na podstawie artykułu Agnieszki Leciejewskiej opublikowanego w dwutygodniku "Przyjaciółka"

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu Polki.pl
Oceń artykuł 144 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Małgosia2015.03.02 16:48
mnie też się ten artykuł podoba, krótko, zwięźle i na temat. Ale tak sobie myszkuję po internecie i przed chwilą przeczytałam, że nie wszystkie ryby morskie można jeść walcząc z cholerstwem tym ;-) Mianowicie łososia i śledzi nie wolno. No to jak to właściwie jest?
Gabi2015.01.24 19:43
Mięso i tłuszcze roślinne nie mają żadnego związku z poziomem cholesterolu. Stres, brak ruchu objadanie się słodyczami,żywność złej jakości to podstawowe przyczyny. Bardziej niż poziomem cholesterolu martwiłabym się poziomem trójglicerydów. Jeżeli chcesz naprawdę obniżyć poziom cholesterolu, to zmniejsz słodycze, więcej się ruszaj i zacznij myśleć pozytywnie oraz przynajmniej przez miesiąc czosnek, nasiona goji i grejfrut w diecie = na 100% niższy poziom cholesterolu.
janusz2015.01.10 20:16
kto nie widzial pokrojonego czlowjeka to niewje jakje to wazne,ten choresterol
miszcz2014.11.04 13:16
"Nasza rada: Jedz ząbek czosnku dziennie. Drobno go posiekaj, dodaj do sosu winegret lub zjedz z kromką razowca." I nie wychodź z domu przez cały dzień!
Judyta2014.06.06 12:28
Ja byłam w kwietniu na diecie kapuścianej. Dodatkowo do teraz stosuję suplement diet kapuścianej Magic Kaps który zastępuje tą dietę. W połowie maja miałam robione badania cholesterolu i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że poziom obniżył się z 240 do 170. Po prostu rewelacja.
Marcelina2013.11.13 22:39
Poziom cholesterolu nie jest nie jest tak istotny jak nam wmawiają...
milenkafit2013.10.27 15:57
Zosia możesz powiedzieć coś więcej o garnkach philipiak. Mam patelnię tej firmy i jestem bardzo zadowolona pozwala także na smażenie prawie bez tłuszczu.Ale zastanawiam się czy nie kupić także garnków podobno poprzez system wieżowy nie tylko pozbędziemy się tłuszczu gotując na parze ale i zaoszczędzimy na gazie:) Pozdrawiam
Patrot2013.10.08 14:25
Oczywiście, że dieta. Dieta jest najważniejsza, ale warto wspomagać się preparatami z flavonoidami. Najlepszym, bo zupełnie naturalnym tego typu środkiem, jest Mega Flavon, w 100% naturalny w składzie. Do tego zwalcza wolne rodniki, poprawia kondycję organizmu i podnosi odporność. Czego chcieć więcej?
Gość2012.06.25 19:25
Pomocny w obniżaniu cholesterolu jest suplement, zawierający betaglukan występujący w owsie, Betalip, przyjmowałam go 4 miesiące i w końcu mam cholesterol na odpowiednim poziomie.
ania2009.12.17 19:31
ciesze się że znalazłam ten artykuł..właśnie mam podwyższony cholesterol..lekarz zalecił .mi tabletki..<Larus> ale mam zastosowac także dietę i tu pięknie opisane ..bo same tabletki nic tu nie pomogą..trudne to będzie ale...dla zdrowia warto sobie odpuścić wiele smakołyków..
andzia2009.11.06 13:10
ten artykuł jest świetny polece go swojej mamie bo ma problem właśnie z onawianym tu wogiem serca
Ryszard2009.03.30 18:59
wzorcowy
edzia2009.03.06 09:49
zrobilam badania kontrolne i tez cholesterol mam duzo powyzej normy a nigdy dotad nie mialam tak wysokiego lekarz zalecil mi diete ale niewiem dokladnie co moge jesc a ten artykul jest super a moze ktos sie podzieli zemna swoimi doswiadczewniami
edzia2009.03.06 09:49
zrobilam badania kontrolne i tez cholesterol mam duzo powyzej normy a nigdy dotad nie mialam tak wysokiego lekarz zalecil mi diete ale niewiem dokladnie co moge jesc a ten artykul jest super a moze ktos sie podzieli zemna swoimi doswiadczewniami
Dzińia2009.01.21 12:31
świetny artykuł o cholesterolu bardzo mi pomógł. Zabieram się za tę dieta
Jolusia2009.01.21 12:29
najlepiej na cholesterol kupić sobie taką specjalną książkę z tabelami, tam będzie napisane co ile ma cholesterolu i tym się kierować, ja tak musze robić bo mam cholesterol powyżej normy a dieta to podstawa
Mario2009.01.21 12:28
Jaga musisz przestrzegac diety cholesterolowej, takiej jak ta..z wielu rzeczy które mają zły cholesterol będziesz musiała zrezygnować
Jaga2009.01.21 12:28
wyszło mi w badaniach, że mam za wysoki cholesterol i nie iwem co robic nigdy tego wcześniej nie miałam!!!
Monik2009.01.21 12:27
słyszłam, że jest też jakiś dobry cholesterol to prawda?
hirek2009.01.14 19:06
caly artykul jest super.duzo tych produktow wyprubowalem i pomagaja
zosia2008.09.14 17:02
Ja ostatnio kiedy zakupiłam nowe garnki(philipiak) mam wieksza motywacje do tego zeby gotować na parze ,tak jest o wiele zdrowiej i smaczniej.
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz