4 produkty obniżające poziom cholesterolu!

Wszyscy się go obawiają, bo zapycha naczynia krwionośne i zagraża sercu. Na szczęście można go trzymać w ryzach. Oto dietetyczni pogromcy cholesterolu!

dieta na cholesterol
fot. Fotolia

W naczyniach krwionośnych wciąż toczy się walka między dobrym a złym cholesterolem. Stawką jest twoje zdrowie. Aby je zachować, warto ograniczyć spożycie tłuszczów zwierzęcych i przestrzegać czterech antycholesterolowych zasad. To naprawdę proste.

1. Dieta na cholesterol - jabłko

Jednym z najskuteczniejszych pogromców cholesterolu jest błonnik, zwłaszcza ten z jabłek. Działa jak szczotka, która wymiata z organizmu tłuszcze, zmniejszając tym samym przyswajanie cholesterolu. Błonnik znajdziesz też w porzeczkach, jagodach, borówkach, marchewce i pietruszce. Jego doskonałym źródłem są również otręby owsiane.

Nasza rada: Powinnaś dostarczyć organizmowi co najmniej 30–40 g błonnika dziennie, czyli zjeść np. dwie kromki chleba razowego, dwa średnie jabłka, pomarańczę, trzy ziemniaki, 100 g kapusty pekińskiej i trzy łyżki fasolki szparagowej. Do każdego posiłku dodawaj łyżkę otrębów owsianych.

2. Dieta na cholesterol - ryby morskie

Nienasycone tłuszcze omega-3 obniżają poziom trójglicerydów i złego cholesterolu we krwi, a podwyższają ilość tego dobrego. Najbogatszym źródłem cennych tłuszczów są ryby morskie: halibut, łosoś, śledź, dorsz, makrela, sardynki oraz owoce morza. Tłuszcze omega-3 znajdziesz także w oleju lnianym i rzepakowym (z pierwszego tłoczenia), kiełkach zbóż i orzechach.

Nasza rada: Dwa, trzy razy w tygodniu zjedz porcję (100 g) ryb morskich. Używaj olejów roślinnych (najlepiej z pierwszego tłoczenia). Dodawaj dwie łyżki dziennie do sałatek i surówek.

3. Dieta na cholesterol - szklanka soku z aronii

Sok z aronii jest doskonałym źródłem antyoksydantów. Te zaś zapobiegają odkładaniu cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Podobne działanie mają witamina C i E – znajdziesz je w sałacie, kapuście, soi, ziarnach zbóż, zielonej herbacie, kakao, czerwonym winie oraz grejpfrutach.

Nasza rada: Codziennie wypij 2–3 szklanki zielonej herbaty, szklankę soku aronii lub grejpfrutów, a od czasu do czasu lampkę czerwonego wytrawnego wina.

4. Dieta na cholesterol - czosnek

Allicyna to substancja zawarta w czosnku. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu o ok. 10%, obniża też ciśnienie.

Nasza rada: Jedz ząbek czosnku dziennie. Drobno go posiekaj, dodaj do sosu winegret lub zjedz z kromką razowca.

napisane na podstawie artykułu Agnieszki Leciejewskiej opublikowanego w dwutygodniku "Przyjaciółka"

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 141 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
miszcz2014.11.04 13:16
"Nasza rada: Jedz ząbek czosnku dziennie. Drobno go posiekaj, dodaj do sosu winegret lub zjedz z kromką razowca." I nie wychodź z domu przez cały dzień!
Judyta2014.06.06 12:28
Ja byłam w kwietniu na diecie kapuścianej. Dodatkowo do teraz stosuję suplement diet kapuścianej Magic Kaps który zastępuje tą dietę. W połowie maja miałam robione badania cholesterolu i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że poziom obniżył się z 240 do 170. Po prostu rewelacja.
Marcelina2013.11.13 22:39
Poziom cholesterolu nie jest nie jest tak istotny jak nam wmawiają...
milenkafit2013.10.27 15:57
Zosia możesz powiedzieć coś więcej o garnkach philipiak. Mam patelnię tej firmy i jestem bardzo zadowolona pozwala także na smażenie prawie bez tłuszczu.Ale zastanawiam się czy nie kupić także garnków podobno poprzez system wieżowy nie tylko pozbędziemy się tłuszczu gotując na parze ale i zaoszczędzimy na gazie:) Pozdrawiam
Patrot2013.10.08 14:25
Oczywiście, że dieta. Dieta jest najważniejsza, ale warto wspomagać się preparatami z flavonoidami. Najlepszym, bo zupełnie naturalnym tego typu środkiem, jest Mega Flavon, w 100% naturalny w składzie. Do tego zwalcza wolne rodniki, poprawia kondycję organizmu i podnosi odporność. Czego chcieć więcej?
Gość2012.06.25 19:25
Pomocny w obniżaniu cholesterolu jest suplement, zawierający betaglukan występujący w owsie, Betalip, przyjmowałam go 4 miesiące i w końcu mam cholesterol na odpowiednim poziomie.
ania2009.12.17 19:31
ciesze się że znalazłam ten artykuł..właśnie mam podwyższony cholesterol..lekarz zalecił .mi tabletki..<Larus> ale mam zastosowac także dietę i tu pięknie opisane ..bo same tabletki nic tu nie pomogą..trudne to będzie ale...dla zdrowia warto sobie odpuścić wiele smakołyków..
andzia2009.11.06 13:10
ten artykuł jest świetny polece go swojej mamie bo ma problem właśnie z onawianym tu wogiem serca
Ryszard2009.03.30 18:59
wzorcowy
edzia2009.03.06 09:49
zrobilam badania kontrolne i tez cholesterol mam duzo powyzej normy a nigdy dotad nie mialam tak wysokiego lekarz zalecil mi diete ale niewiem dokladnie co moge jesc a ten artykul jest super a moze ktos sie podzieli zemna swoimi doswiadczewniami
edzia2009.03.06 09:49
zrobilam badania kontrolne i tez cholesterol mam duzo powyzej normy a nigdy dotad nie mialam tak wysokiego lekarz zalecil mi diete ale niewiem dokladnie co moge jesc a ten artykul jest super a moze ktos sie podzieli zemna swoimi doswiadczewniami
Dzińia2009.01.21 12:31
świetny artykuł o cholesterolu bardzo mi pomógł. Zabieram się za tę dieta
Jolusia2009.01.21 12:29
najlepiej na cholesterol kupić sobie taką specjalną książkę z tabelami, tam będzie napisane co ile ma cholesterolu i tym się kierować, ja tak musze robić bo mam cholesterol powyżej normy a dieta to podstawa
Mario2009.01.21 12:28
Jaga musisz przestrzegac diety cholesterolowej, takiej jak ta..z wielu rzeczy które mają zły cholesterol będziesz musiała zrezygnować
Jaga2009.01.21 12:28
wyszło mi w badaniach, że mam za wysoki cholesterol i nie iwem co robic nigdy tego wcześniej nie miałam!!!
Monik2009.01.21 12:27
słyszłam, że jest też jakiś dobry cholesterol to prawda?
hirek2009.01.14 19:06
caly artykul jest super.duzo tych produktow wyprubowalem i pomagaja
zosia2008.09.14 17:02
Ja ostatnio kiedy zakupiłam nowe garnki(philipiak) mam wieksza motywacje do tego zeby gotować na parze ,tak jest o wiele zdrowiej i smaczniej.
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz