POLECAMY

Sprawdź! Jak ćwiczyć pilates w plenerze?

Leżysz wygodnie na kocu lub ręczniku i wykonujesz proste ćwiczenia. Dyskretnie i bez wysiłku. Oto, jak ćwiczyć pilates w plenerze!

Sprawdź! Jak ćwiczyć pilates w plenerze?

Jeśli przez dwa tygodnie codziennie będziesz wykonywać zestaw ćwiczeń pilates, opracowany przez naszego eksperta, Twoja sylwetka wyraźnie na tym zyska. Choć nie stracisz na wadze, wyrobisz w sobie nawyk prostowania pleców, rozciągniesz mięśnie. Dzięki temu wydasz się szczuplejsza.

Czym jest pilates?

To zestaw ćwiczeń, który podnosi świadomość prawidłowej postawy i odczuwania własnego ciała w przestrzeni. Podstawową zasadą ćwiczeń pilates
jest wzmacnianie mięśni naszego ciała, kiedy kręgosłup ustawiony jest w pozycji naturalnej. Ponadto trening ten świetnie mobilizuje stawy kręgosłupa i obręczy biodrowej, poprawia gibkość sylwetki i koordynację ruchów oraz wpływa na harmonijny rozwój całego ciała.

Technika ćwiczeń pilates
Opiera się na tzw. napięciu środka. Podczas treningu cały czas koncentruj się na środku, czyli mięśniach brzucha i dna miednicy.

Technika oddychania
Wykonując ćwiczenia pilates, wdychaj powietrze nosem, a wydychaj ustami. Naucz się oddychać torem żebrowym (podczas wdechu klatka piersiowa rozszerza się na boki). Oddech podczas ćwiczeń powinien być lekko wydłużony.

Opalanie na boku
Jest niezłym pretekstem do tego, by wzmacniać nogi, plecy i ramiona.

Mocne nogi




Leżysz na jednym boku, nogi proste. Głowę połóż na wyprostowanym ramieniu. Obydwie nogi unieś nieznacznie w górę i utrzymaj tę pozycję (a). Z wydechem unieś jedną nogę dosyć wysoko w górę (b). Opuść ją, robiąc wdech. Podczas ćwiczenia utrzymuj biodra na jednej linii (przez cały czas miednica jest nieruchoma). Powtórz po 15 razy na każdą ze stron.

Zobacz inne pomysły na ćwiczenia pilates!


Wysportowane ramiona


Leżąc na boku, ustaw łokieć pod barkiem (a). Nogi ugnij w kolanach, biodra wypchnij delikatnie do przodu. Robiąc wydech, unieś biodro w górę
i przenieś ciężar ciała na dolną rękę, a górną unieś nad głowę (b). Utrzymaj tę pozycję. Wdychając powietrze, połóż jednocześnie biodra na macie. Powtórz to ćwiczenie 10 razy na obie strony.

Opalanie na plecach
Tę pozycję możesz wykorzystać do wzmacniania, spłaszczania i rozciągania mięśni brzucha.

Twardy brzuch



Połóż się na plecach (a). Ugnij nogi w kolanach, ramiona połóż wzdłuż ciała. Robiąc wydech, unoś tułów i oderwij głowę i ramiona od podłoża (b). Z wdechem wróć do pozycji początkowej. Wykonaj 20 powtórzeń.

Zobacz inne pomysły na ćwiczenia pilates!

Koci grzbiet



Usiądź z nogami ugiętymi w kolanach. Ramiona wyprostuj i chwyć uda pod kolanami (a). Z wydechem zaokrąglij plecy i powoli kładź się na macie (b). W pozycji leżącej zrób wdech i z wydechem podnoś tułów. Powtórz 20 razy.

Opalanie na brzuchu
To okazja, aby obserwować świat spod kapelusza i ćwiczyć plecy. Szczupłe i umięśnione są bardzo seksowną partią ciała.

Ładne plecy




Połóż się na brzuchu z rękami wyprostowanymi przed sobą. Stopy rozstaw na szerokość bioder (a). Wydychając powietrze, napnij mięśnie brzucha, jakbyś wciągała je do środka. Na przemian unoś jedną rękę i przeciwną nogę, koncentrując się na ich wydłużaniu (b). Wykonaj 20 powtórzeń.

Smukłe barki, płaski brzuch




Leżąc na brzuchu, oprzyj łokcie blisko tułowia (a). Głowa znajduje się na przedłużeniu kręgosłupa. Z wydechem wciągnij pępek do środka i unieś biodra w górę (b). Zatrzymaj tę pozycję i policz do pięciu. Cały czas pomału i rytmicznie oddychaj. Wykonaj 20 razy.

Zobacz inne pomysły na ćwiczenia pilates!


Joanna Winiarska/Uroda
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/9 lat temu
"Choć nie stracisz na wadze, wyrobisz w sobie nawyk prostowania pleców, rozciągniesz mięśnie. Dzięki temu wydasz" to czytaj uważniej a rozciąganie z rana i na noc działą cuda uwierzcie ;) dodaje moc energii
/10 lat temu
To chyba nic nie działa, bo ja codzennie cwicze i dalej jestem gruba. Waga nie zmienia sie wogóle. Nie zrozumcie mnie zle, ale pilates wogóle nie pomagaja te cwiczenia !!!!
/11 lat temu
Pilates to sposób na życie jeśli jest ktoś kto Cię dobrze poprowadzi i pokaże jak prawidłowo ćwiczyć to nie ważne gdzie i z kim będziesz to robić.
POKAŻ KOMENTARZE (8)