Cel główny: utrwalanie poprawnej pisowni wyrazów z „ó” oraz „u” w ćwiczeniach usprawniających funkcje percepcyjno-motoryczne
Cele operacyjne:
- ćwiczy umiejętność wypowiadania się;
- usprawnia grafomotorykę;
- ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową;
- usprawnia pamięć, logiczne myślenie;
- usprawnia pracę obu półkul mózgowych, przekracza środkową linię ciała;
- ćwiczy pisownię wyrazów z „ó” oraz „u”.
Metody: słowna - praktycznego działania
Polecamy: Program edukacyjno- terapeutyczny "Ortografitti z Bratkiem"
Formy: zbiorowa - indywidualna - jednolita
Środki dydaktyczne: plakaty ortograficzne, ksero z zadaniami tekstowymi, komputer
Przebieg zajęć:
Część I
- Powitanie: rytualna Iskierka przyjaźni;
- Wypowiedzi ustne: Jakie masz plany na przyszłość?
- Powtórzenie wiadomości z poprzednich zajęć: przypomnienie poznanych zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”, omówienie prac domowych.
Część II
- Ćwiczenia tekstowe - seria Ortograffiti (str. 93-95): łączenie ponumerowanych punktów w obrazkową całość; mówienie wyrazów do rymu; odtwarzanie zapamiętanych wyrazów; analiza przysłowia; rozwiązywanie oraz tworzenie rebusów.
Część III
- Ćwiczenia ruchowe wg metody Dennisona - zestaw wspomagający przekraczanie środkowej linii ciała, wspomagający sprawne uczenie się (ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, słoń, wahadło, rysowanie oburącz w powietrzu, motyl na suficie, pozycja Cooka, sowa, punkty na myślenie, kapturek myśliciela itd.). Ćwiczenia przedstawia grupie wybrane dziecko, wspomagane przez prowadzącego. W trakcie wykonywania poszczególnych ćwiczeń dzieci recytują pasujące doń wierszyki.
Część IV
- Trening ortograficzny przy komputerze;
- Omówienie prac domowych;
- Pożegnanie: rytualna Iskierka przyjaźni.
Zobacz także: Kinezjologia edukacyjna Paula Dennisona