Absolwentka Wydziału Technologii Żywności i Żywienia Człowieka SGGW.

Obecnie uczestnik Studiów Podyplomowych Poradnictwa Żywieniowego i Dietetycznego SGGW. Szczególne zainteresowania  wpływ technik kulinarnych na zawartość witamin i składników mineralnych w produktach spożywczych. W Europejskim Centrum Leczenia Otyłości - Ekspert ds. technologii i przygotowywania potraw. www.beznadwagi.pl

Witaminy A i E - jak ich nie stracić
Witaminy A i E - jak ich nie stracić4 lata temu
Witaminy A i E ulegają rozpadowi pod wpływem światła i tlenu atmosferycznego. Są one jednocześnie odporne na działanie wysokich temperatur. Czytaj więcej
Żeń-szeń
Żeń-szeń11 lat temu
Żeń-szeń czasem nazywany jest "wszechlekiem". Ten skarb azjatyckiego ziołolecznictwa zawiera wiele cennych związków chemicznych i może dobroczynnie wpłynąć na organizm. Sprawdź, jak działa żeń-szeń! Czytaj więcej
Dereń
Dereń11 lat temu
Owoce derenia mają elipsoidalny kształt, osiągają 1,5-2 cm długości, twardą pestkę. W zależności od odmiany derenia przybierają zabarwienie od żółtego do ciemnoczerwonego. Te małe owoce posiadają cierpko-kwaskowaty smak, dlatego zazwyczaj robi się z nich przetwory tj.: konfitury, dżemy, galaretki, marmoladę, wina, nalewki (dereniówka), kompoty, kandyzuje się je i suszy. Czytaj więcej
Co można zrobić z amarantusem
Co można zrobić z amarantusem11 lat temu
Amarantus jest zbożem. Oto przykładowe potrawy z amarantusem. Czytaj więcej
Amarantus – zboże XXI wieku
Amarantus – zboże XXI wieku11 lat temu
Do najczęściej spożywanych przez Polaków zbóż zaliczamy: pszenicę, ryż, kukurydzę, żyto, jęczmień oraz owies. Wciąż na polskich stołach mało popularny jest amarantus, pomimo że pod względem wartości odżywczych i żywieniowych przewyższa inne zboża. Amarantus inaczej nazywany jest szarłatem. Czytaj więcej
Kminek
Kminek11 lat temu
Kminek jest jednym z najbardziej popularnych ziół. Aromatyczne nasiona kminku używane są nie tylko jako przyprawa, ale również jako wspaniały środek wspomagający trawienie. Czytaj więcej
Witamina B2 - jak ograniczyć jej straty
Witamina B2 - jak ograniczyć jej straty11 lat temu
Witamina B2 nazywana inaczej ryboflawiną jest szczególnie wrażliwa na działanie promieni słonecznych oraz na obojętne i alkaliczne środowisko. Czytaj więcej
Witaminy B1 - jak ograniczyć ich straty
Witaminy B1 - jak ograniczyć ich straty12 lat temu
Tiamina inaczej nazywana witaminą B1 należy do witamin najbardziej wrażliwych na działanie wysokiej temperatury. Łatwo ulega zniszczeniu w zasadowym środowisku, a także pod wpływem promieni jonizujących. Czytaj więcej
Miód
Miód12 lat temu
Miód jest jedną z najcenniejszych substancji odżywczych i leczniczych. Podstawowym składnikiem miodu są łatwo przyswajalne węglowodany proste (glukoza i fruktoza), które stanowią od 60% do 80% masy miodu. Czytaj więcej
Witamina C - jak uchronić pokarmy przed jej utratą
Witamina C - jak uchronić pokarmy przed jej utratą12 lat temu
Zmienne temperatury, porywisty, chłodny wiatr i deszcz sprawiają, że nasz organizm szczególnie potrzebuje wzmocnienia. Najskuteczniejsza w walce z przeziębieniami i grypą jest witamina C. Najlepiej sięgać po jej naturalne źródła. Dlatego zwróćmy uwagę w czasie przygotowywania codziennych posiłków na techniki kulinarne, gdyż od nich zależy, czy nasz posiłek będzie bombą witaminową, czy nie. Czytaj więcej