POLECAMY

Co jeść po treningu? Poznaj rady red. nacz. magazynu Be Active Ewy Chodakowskiej!

Kwestia odpowiedniego żywienia dla osób aktywnych fizyczne jest bardzo ważna. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwala przygotować ciało na wysiłek, a także zregenerować go po nim. Ewa Chodakowska podpowiada, co warto zjeść po treningu!
Wioletta Górecka / 3 miesiące temu
 Co jeść po treningu? Poznaj rady red. nacz. magazynu Be Active Ewy Chodakowskiej! fot. ONS.pl

Ćwiczysz i zastanawiasz się nad tym, co jeść po treningu? Ewa Chodakowska, jedna z najbardziej znanych trenerek fitness, podpowiada: po treningu należy zjeść białko, najlepiej znajdujące się w chudym mięsie, rybach, owocach morza oraz roślinach strączkowych. Po porannym treningu warto spożyć również porcję węglowodanów. Po wieczornym – niekoniecznie. Jakie produkty trenerka poleca po wieczornym treningu?

Dlaczego odpowiednie żywienie jest tak ważne?

Odpowiednie – a więc pełnowartościowe, jednak nie tuczące – odżywianie się, jest niezwykle istotne w przypadku każdego z nas. Zarówno osoby niebędące na żadnej diecie ani nie ćwiczące, jak i te trenujące w pocie czoła, powinny przywiązać szczególną uwagę do tego, co, w jakich ilościach, a także w jakich porach dnia jedzą. Dostarczanie odpowiedniej ilości energii i składników odżywczych przed treningiem pozwoli na ćwiczenia bez ryzyka, zaś po treningu – zapewni właściwe odżywienie mięśni i pozwoli na regenerację organizmu. Jeśli nie jesteś aktywna fizycznie, musisz dobierać posiłki w taki sposób, by nie przytyć! Nieważne, czy ćwiczysz czy nie - jeśli nie masz pomysłu na dietę, wypróbuj jadłospis Ewy Chodakowskiej na 7 dni!

Co jeść po treningu? Ewa Chodakowska radzi!

Większość aktywnych fizycznie osób wie, że podstawą w diecie sportowca jest białko, szczególnie po treningu. Posiłek po treningu najlepiej spożyć w ciągu pół godziny od zakończenia go. Co jednak w przypadku, gdy mowa o wieczornym treningu, który kończy się na przykład o godzinie 22? Wówczas potreningowy posiłek również jest wskazany – tyle, że powinien być niewielki i mało kaloryczny. Warto również uważać na spożywanie dużej ilości węglowodanów przed położeniem się do łóżka. Nie masz pomysłu na to, co jeść po treningu? Ewa Chodakowska podpowiada kilka propozycji, które zaspokoją zapotrzebowanie na niezbędne składniki, jednak nie zrujnują efektów treningu. Do przykładowych propozycji należą:

  • serek wiejski z dodatkiem rzodkiewek i kiełków
  • twarożek z dodatkiem jogurtu i świeżych ziół
  • tuńczyk z dodatkiem cykorii i oliwek
  • omlet (z samych białek), w towarzystwie pomidorów i jarmużu

To również może cię zainteresować! 

Poznaj sekret treningu Ewy Chodakowskiej!
Lewandowska uznała, że Chodakowska się nią inspiruje!
Jak schudnąć? Oto 10 rad Ewy Chodakowskiej

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/2 miesiące temu
Ja czasami mam tak, że po treningu w ogóle nie jestem głodna. Jedyne o czym marzę to wrócić do domu i napić się mojej ukochanej matchy z machomatcha. pl. Nawet ostatnio kupiłam sobie akcesoria do jej parzenia.
/3 miesiące temu
Uwielbiam Ewcie, bardzo pomocne rady :D
/3 miesiące temu
Ja na siłownie chodzę od razu po pracy, więc ciężko mi dostosować doskonały posiłek przed i po treningu. Ale obiecałam sobie, że codziennie będę pić herbatkę z machomatcha. pl, bo ona bardzo dobrze działa na mój organizm, jakoś tak lżej jest i bardzo dobrze smakuje.
POKAŻ KOMENTARZE (2)