zdrowe koktajle fot. Fotolia.pl

Dieta oczyszczająca - kompletny plan na 3 dni

To idealny plan przed sylwestrem. Jeszcze zdążysz! Zobacz, na czym polega!
Agata Bernaciak / 28.12.2017 12:02
zdrowe koktajle fot. Fotolia.pl

Toksyny przedostają się do organizmu przez skórę, płuca, a także układ pokarmowy. I z każdym rokiem jest ich wokół nas coraz więcej. Wszystkiemu winien jest przemysł, który - choć pozwala żyć wygodniej - zatruwa glebę, powietrze, wodę i żywność. Dieta oczyszczająca może pomóc!

6 rad, jak czuć się szczupło i lekko w czasie sylwestrowej imprezie

Jak walczyć z toksynami, które utrudniają odchudzanie?

Toksyny umiejscawiają się w różnych komórkach naszego ciała. Ale najwięcej jest ich w tkance tłuszczowej. Właśnie dlatego z każdym nadliczbowym  kilogramem czujemy się coraz gorzej. Aby odzyskać wigor, trzeba oczyścić organizm i schudnąć. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Główne zasady 3-dniowej diety na pozbycie się toksyn

  • W dniu poprzedzającym kurację zjedz 5 lekkich posiłków. Ogranicz w nich do minimum tłuszcz!
  • Przestrzegaj godzin jedzenia i picia. Ostatni posiłek zjedz o 18.30.
  • Pij wodę. Pobudza nerki do pracy i łagodzi głód.

Jadłospis w 3-dniowej diecie na pozbycie się toksyn

Dzień 1.

godzina 8:00 i 9:00

  • Szklanka soku jabłkowo-pomarańczowego zmiksowanego z kilkoma łyżkami mleka i łyżką płatków owsianych lub otrąb.

godzina 10:00

  • Szklanka niegazowanej wody mineralnej lub szklanka słabej zielonej herbaty.

godzina 11:00

  • Szklanka koktajlu przygotowanego z 200 ml jogurtu naturalnego, 2 szklanek soku z buraczków, 2 szklanek soku z marchwi. Jeśli lubisz, możesz dodać łyżkę posiekanej natki pietruszki.

godzina 12:00, 14:00, 16:00

  • Szklanka wody mineralnej lub herbatka z pokrzywy.

godzina 18:00

  • Sałatka z chudego drobiowego mięsa, jajka, sałaty lub kapusty pekińskiej, papryki i cebuli.

Warzywnych składników nie musisz ograniczać, bo zawierają mało kcal. Nie przesadzaj jednak z ich ilością, by nie rozpychać żołądka. Nie dodawaj do sałatki oleju, przypraw odrobiną soli.

godzina 18:30

  • Szklanka odtłuszczonego bulionu mięsno-warzywnego lub warzywnego.

8 dietetycznych pomysłów na sylwestrowe sałatki

Dzień 2. i 3.

godzina 8:00

  • Sałatka z melona, jabłka, gruszki i grejpfruta. Zjedz pełną miseczkę takiej sałatki.

godzina 9:00

  • Szklanka ciepłej wody z plasterkiem cytryny lub pomarańczy.

godzina 10:00

  • Mały banan.

godzina 11:00, 13:00, 15:00

  • Szklanka ciepłej wody.

godzina 12:00, 14:00, 16:00

  • Sałatka z cytrusami. Weź po jednym owocu pomarańczy, kiwi i ćwiartkę cytryny. Uzupełnij sałatkę winogronami lub mrożonymi truskawkami. Możesz też dodać listki melisy. Za każdym razem przyrządzaj świeżą, bo pokrojone owoce tracą witaminę C.

godzina 13:00, 15:00 i 17:00

  • Szklanka ciepłej wody z cytryną.

godzina 18:00

  • Warzywa z dipami. Zmiksuj po 100 g chudego twarożku i jogurtu naturalnego. Podziel na kilka porcji, każdą przypraw inaczej (np. koncentratem pomidorowym, chrzanem, curry). Zjedz z warzywami.

godzina 18:30

  • Szklanka zielonej herbaty lub szklanka chudego bulionu.

5 najlepszych propozycji treningów dla początkujących

na podstawie tekstu autorstwa Agnieszki Czechowskiej/Pani Domu