Fitness dla mężczyzn fot. Adobe Stock

Zajęcia fitness dla mężczyzn. Z jakich propozycji treningów powinieneś skorzystać?

Fitness dla panów? Mężczyzna skaczący na stepie z paniami to raczej rzadki widok. Wszyscy są przyzwyczajeni do wizerunku mężczyzny, którego trening w fitness klubie sprowadza się do podnoszenia ciężarów. Może jednak warto urozmaicić trening i skorzystać z oferty zajęć fitness?
/ 28.01.2019 14:46
Fitness dla mężczyzn fot. Adobe Stock

Przedstawiamy rodzaje zajęć fitness, na których mężczyźni mogą poczuć się odrobinę pewniej i na pewno nie będą jedynymi przedstawicielami tej płci na sali. Spróbujesz?

Zajęcia ze sztangami

W różnych fitness klubach zajęcia te noszą odmienną nazwę. W grafiku powinniśmy szukać określeń: magic bar, bar & shape, czy sztanga. Panów z pewnością zadowoli fakt, iż prawie wszystkie ćwiczenia w ramach tych zajęć, przebiegają z wykorzystaniem sztang, lub ciężarków.

Taki trening umożliwia ukształtowanie praktycznie wszystkich partii mięśniowych. Nacisk kładziony jest zarówno na nogi, jak i brzuch, czy ręce. Duża ilość powtórzeń wykonywanych w rytm muzyki, pozwala zapomnieć o wysiłku, a towarzystwo ćwiczących pań i panów motywuje do precyzji ruchów i pozostawania „w rytmie” narzuconym przez prowadzącego zajęcia.

Zajęcia są także świetne dla panów, którzy pragną wyszczuplić ciało lub po prostu mają słabo ukształtowaną tkankę mięśniową. Bardzo często prowadzącymi ten rodzaj treningu są mężczyźni, co pozwala nowym uczestnikom pozbyć się skrępowania z powodu uczęszczania na zajęcia "typowo babskiego" aerobiku.

Spinning/rowery

Warte uwagi są również zajęcia na rowerach. Nie wymagają one dużej koordynacji ruchowej, pozwalają natomiast na spalenie ogromnej ilości kalorii. Co więcej, odciążone zostają dolne partie ciała co sprawia, że ten rodzaj treningu może być korzystny dla panów z nadwagą.

Podczas zajęć panowie będą musieli naciskać na pedały w rytm muzyki, wedle instrukcji prowadzącego. Czego można oczekiwać po takim treningu? Przede wszystkim utraty wagi, wzmocnienia kości, poprawy kształtu mięśni łydek, ud i pośladków. Taka forma ruchu, to także świetna zabawa. „Kręcenie” świetnie rozładowuje stres.

Oba rodzaje treningu mogą być podejmowane przez panów bez ograniczeń w przypadku, gdy cieszą się oni pełnią zdrowia. W przypadku jakiejkolwiek choroby, taki rodzaj aktywności warto skonsultować z lekarzem. Dotyczy to również panów otyłych, po 50. roku życia, którzy do tej pory z ruchem mieli niewiele wspólnego.

Dowiedz się więcej o rodzajach treningu fitness:
Boot Camp Fitness, czyli trening wojskowy
Na czym polega i co daje bungee fitness? Wzmacniaj mięśnie i unoś się w powietrze!
Jak wykonać trening obwodowy krok po kroku? Podpowiadamy!