POLECAMY

Na czym polega i co daje bungee fitness? Wzmacniaj mięśnie i unoś się w powietrze jak superwoman!

Masz ochotę zawisnąć na ziemią niczym Tom Cruise w „Mission Imposible” i polatać w pozycji „pocisku”? Takie pozycje bez problemu wykonasz już na pierwszych zajęciach bungee fitness! Do tego będziesz się świetnie bawić, ale też porządnie się zmęczysz! Sprawdziłam sama na sobie!
Barbara Dąbrowska / 2 miesiące temu
Na czym polega i co daje bungee fitness? Wzmacniaj mięśnie i unoś się w powietrze jak superwoman! fot. Just Jump Fitness

Na czym polega bungee fitness?

Bungee fitness pojawił się w Polsce rok temu. Sam pomysł na taki trening wywodzi się z Azji. Bungee fitness to zajęcia, na których jesteś przymocowana do elastycznej liny, podobnej do tej, którą wykorzystuje się przy skokach bungee. Lina przymocowana do sufitu utrzymuje twoje ciało, ale wciąż masz panowanie nad każdym ruchem. Sprzęt stosowany do bungee fitness jest bezpieczny i musi uzyskać specjalny certyfikat. Długość liny i ich ilość (tak naprawdę to nie jedna, a kilka lin), tuż przed zajęciami, dopasowywana jest do twojego wzrostu i masy ciała.

Celem treningu bungee fitness jest wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych. Najintensywniej pracują: mięśnie brzucha i pleców odpowiedzialne za stabilizację pozycji ciała. Wzmacniasz  cały gorset mięśniowy stabilizujący kręgosłup.

Jak wyglądają zajęcia? Jak przygotować się do bungee fitness?

„Na zajęcia bungee fitness może przyjść każdy. Nie trzeba być super wytrenowanym” – twierdzi Agnieszka Szaniawska właścicielka warszawskiego klubu Just Jump Fitness i instruktorka bungee fitness. To właśnie w Just Jump Fitness postawiłam swoje pierwsze kroki w bungee fitnessie.

Przed zajęciami obejrzałam kilka filmów w internecie i…byłam zestresowana! Co jeśli nie dam sobie rady, spadnę na twarz, nie wytrzymam kondycyjnie i nie ogarnę kolejności wykonywania ruchów? Chcesz wiedzieć jak było?

Przed zajęciami poproszono mnie, abym na swój własny strój sportowy założyła neoprenowe, wygodne spodenki, a pod spodenki specjalne przyczepiane na rzepę poduszeczki ochronne na kolce biodrowe. To wszystko po to, by uprząż, do której doczepiona jest lina nie uwierała za mocno, w końcu miałam zamiar spędzić w niej 50 minut. Dopiero na spodenki zakładasz uprząż.

Zajęcia bungee fitness

fot. Just Jump Fitness

Na sali instruktorka Marta każdą uczestniczkę doczepiała do liny dopasowując jej parametry do wzrostu i masy ciała. Obawiałam się, że będę jedynym „żółtodziobem”, ale w małej, kameralnej grupie (8 osób) aż 3 uczestniczki zajęć były na nich po raz pierwszy.

Zanim zaczęłyśmy uczyć się poszczególnych ruchów każda z nas miała chwilę za oswojenie się z liną, pobujanie, wyczucie jak pracuje i jak napięcie mięśni ciała wpływa na kontrolę ruchu liny. No i zaczęło się…

Bungee fitness tylko wygląda tak niewinnie, jakby nie trzeba było się w ogóle wysilać. Mięśnie pleców i brzucha muszą być cały czas napięte, inaczej nie „dogadasz” się z liną. Kondycyjnie to bardzo wymagające zajęcia. Mój gadżeciarski zegarek wskazał średnie tętno wynoszące 164 uderzenia na minutę.

Nie obawiaj się, że nie będziesz wiedziała jak się poruszać. Instruktorka wszystko dokładnie tłumaczyła i pokazywała każdą pozycję. Lina była wyregulowana tak, że uderzenie o ziemię było w zasadzie niemożliwe.

Jakaż to była zabawa, gdy zaczęłyśmy „fruwać”. Unosiłam się z ręką wysuniętą przed siebie niczym superwoman, wykonywałam pompki w podskoku (normalnie nie dałabym rady) i obracałam się jak baletnica wokół liny! Czad!

Z zajęć wyszłam na miękkich, galaretowatych nogach, cała mokra, jak po prysznicu. Jaka ja byłam zadowolona! Naładowana endorfinami, rozgadana wracałam do domu, a następnego dnia…bolały mnie wszystkie mięśnie. Bungee fitness angażuje takie partie mięśniowe o istnieniu których nie miałam pojęcia. Najbardziej ucierpiało krocze od uprzęży, ale to kwestia przyzwyczajenia. Dwa dni później, gdy przestało boleć, byłam już gotowa na kolejne zajęcia!

Dla kogo jest bungee fitness?

Agnieszka Szaniawska podkreśla, że na bungee fitness najlepiej wybrać się mając przynajmniej minimalne doświadczenie w fitnessie. Przeszkodą nie jest nadwaga! Osobom z nadprogramowymi kilogramami ćwiczenie w uprzęży, z podpiętą liną może wręcz pomagać wykonywać niektóre ćwiczenia.

Na 2 godziny przed zajęciami nie można jeść! Pełny żołądek może się buntować przy tak częstej zmianie pozycji. Bungee fitness nie jest także wskazany dla osób, które mają problemy z błędnikiem, cierpią na dyskopatię czy kobiet w ciąży.

Pozostałe osoby mogą śmiało próbować tej formy ruchu. Nie będziesz żałować! Bungee fitness skutecznie buduje świadomość ciała! Ja już zapisałam się na kolejne zajęcia!

Zobacz także:
Dieta na płaski brzuch – efekty już po 7 dniach! (6 skutecznych trików)
Co musisz zrobić, żeby spalić 1 kg tłuszczu?
Jak szybko schudnąć z ud? Mamy 5 sprawdzonych sposobów!

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 miesiące temu
próbowałam bungee fitness! genialna zabawa!