POLECAMY

Wiosłowanie – trening całego ciała

Podczas wiosłowania pracuje całe ciało, kształtują się mięśnie i spalana jest tkanka tłuszczowa. Wiosłowanie nie obciąża ponadto stawów, więc jest polecane m.in. tym, którzy nie mogą biegać. Jakie jeszcze korzyści płyną z wiosłowania?
Wiosłowanie – trening całego ciała

Zalety wiosłowania

Wiosłowanie nie jest ćwiczeniem izolowanym, to znaczy, że w jego trakcie nie pracujemy nad konkretnym mięśniem, ale poddajemy treningowi całe ciało. Bardzo ważne jest, że w trakcie wiosłowania odciążone są nasze stawy, przez co nie narażamy ich na dalsze uszkodzenia, a osoby, które muszą zrezygnować z biegania z powodu bólu, mogą swobodnie ćwiczyć na ergometrze wioślarskim.

Wiosłowanie jest na tyle intensywnym ćwiczeniem, że pomoże rozprawić się ze zbędnymi kilogramami, kształtując jednocześnie nasze mięśnie.

Wiosłowanie na siłowni

Jednym z popularnych przyrządów na siłowni jest ergometr wioślarski. Podczas ćwiczeń na nim angażujemy mięśnie nóg – zwłaszcza dwugłowy uda, obszerny uda oraz półścięgnisty.

W trakcie ćwiczeń warto zwracać uwagę na to, czy główną część pracy wykonują nogi – jest to najbardziej efektywny trening, ponieważ odciążamy tym samym kręgosłup oraz kończyny górne. Podczas tego ćwiczenia pracują również mięśnie pośladkowe, mięśnie ramion, grzbietu oraz mięśnie pleców.

Również mięśnie brzucha odgrywają duża rolę, prostując nas do pozycji wyjściowej oraz stabilizując kręgosłup. Ćwiczenie na ergometrze wioślarskim pozwoli wzmocnić prostownik grzbietu oraz mięśnie najszersze grzbietu, mięśnie czworoboczne i równoległoboczne, dzięki czemu uzyskamy wyprostowaną sylwetkę i coraz rzadziej będziemy się garbić.

Zobacz też: Jak mieć jędrne pośladki? - 10 ćwiczeń

Wiosłowanie na wodzie

W trakcie wiosłowania, w np. kajaku, mniejszy nacisk kładziony jest na nogi, a większy na górne partie ciała, co wiąże się z potrzebą pokonania oporu stawianego przez wodę. W trakcie wiosłowania pracują głównie mięśnie pleców, ramion, grzbietu, ale także mięśnie brzucha. W trakcie wiosłowania warto pamiętać o wyprostowanej postawie ciała, dzięki czemu nie nabawimy się kontuzji kręgosłupa.

Nie należy także zginać łokci w trakcie wiosłowania. Wiosła najlepiej trzymać szeroko rozstawionymi rękami, a jedna dłoń powinna pozostawać nieruchoma. O najwygodniejszą technikę najlepiej zapytać instruktora kajakarstwa lub doświadczonych kajakarzy, jednak dopiero z upływem czasu i kolejnymi spływami znajdziemy sposób idealny dla siebie.

Zobacz też: Jak trenować na bieżni?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)