POLECAMY

Ten jeden przyrząd do ćwiczeń sprawi, że będziecie wyglądały zniewalająco. Orbitrek wraca do łask!

Aby wzmocnić mięśnie i wysmuklić sylwetkę, wystarczy ćwiczyć na orbitreku 2-3 razy w tygodniu.
Ten jeden przyrząd do ćwiczeń sprawi, że będziecie wyglądały zniewalająco. Orbitrek wraca do łask! fot. Fotolia

Orbitrek zwany również trenażerem lub rowerem eliptycznym służy do treningu tlenowego. Pozwala zaangażować dolne i górne partie ciała. Ćwiczenia na orbitreku pozwalają zrzucić zbędne kilogramy, poprawić kondycję i wysmuklić sylwetkę. Orbitrek łączy w sobie zalety bieżni, steppera i jazdy na rowerze.  Wykonywane ćwiczenia są bardzo łatwe. Jeżeli chcecie ćwiczyć na orbitreku, to w naszym tekście znajdziecie wszystkie niezbędne informacje. Podpowiadamy jak ćwiczyć na orbitreku, wyjaśniamy, czym jest orbitrek magnetyczny i mówimy o efektach ćwiczeń na orbitreku.

Pozwala schudnąć, wzmacnia mięśnie i daje dużo radości. Zumba zdobywa coraz większą popularność!

Orbitrek - efekty ćwiczeń

Orbitrek to popularna maszyna do ćwiczeń, która jest zalecana wszystkim osobom chcącym schudnąć. W czasie treningu na orbitreku angażowanych jest wiele partii mięśniowych - pośladki, brzuch, ręce i nogi. Wiele osób uważa, że ćwiczenia na orbitreku są lepsze niż biegania, bo nie obciążają stawów i ścięgien, a przez to ryzyko wystąpienia kontuzji jest znacznie mniejsze. Dlatego orbitrek jest odpowiedni również dla osób, które mają słabą kondycję i nadwagę.

Trening wykonywany na rowerze eliptycznym jest bardzo łatwy, ale nie można powiedzieć, że jest lekki, bo po 30-45 minut poczujecie zmęczenie, a być może nawet złapiecie zadyszkę. A już na pewno poczujecie, że mięśnie dostały solidny wycisk. Dużym plusem tego urządzenia jest możliwość dopasowanie poziomu trudności treningu do osoby ćwiczącej. Wszystko dzięki możliwości regulacji oporu i różnym programom treningowym dostępnym w ustawieniach urządzenie.

W czasie treningu na orbitreku intensywnie pracują pośladki, uda i łydki, czyli miejsca, gdzie najczęściej pojawia się cellulit. Dlatego regularne ćwiczenia na orbitreku pozwalają spalić tłuszcz i poprawić krążenie, a tym samym pomagają w walce ze skórką pomarańczową.

Nadal walczysz z cellulitem? Nie martw się, do lata jeszcze możesz z nim wygrać!

Orbitrek - rodzaje rowerów eliptycznych

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów rowerów eliptycznych. Zasadniczo można podzielić je na 3 grupy - mechaniczne, magnetyczne i elektromagnetyczne.

  • Orbitrek mechaniczny - jest najtańszy i najprostszy, ale niestety dość hałaśliwy.
  • Orbitrek magnetyczny - są ciche i z powodzeniem można korzystać z niego w domowym zaciszu. Do działania wykorzystują magnesy, które oddziałują na siebie i wytwarzają opór.
  • Orbitrek elektromagnetyczny - jest najbardziej zaawansowany technologicznie i najdroższy model. Posiada komputer do sterowania, a opór jest wytwarzany przy pomocy elektromagnesu.

Plan treningowy, który bije rekordy popularności. 6 weidera po prostu musicie znać!

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Ćwiczenia na orbitreku są dla każdego. Jednak przed rozpoczęciem ćwiczeń warto zrobić krótką rozgrzewkę. Kilka przysiadów, pajacyków, wykroków i skłonów to absolutne minimum. Po takim rozruchu możecie wejść na orbitrek i rozpocząć trening właściwy. Pamiętajcie, żeby nie odrywać stóp od pedałów (zawsze ćwiczcie w sportowych butach) i mieć proste plecy. Na początku ćwiczcie w średnim tempie i zrezygnujcie z oporu. Później możecie przyspieszyć i zwiększyć opór. Treningu nie kończcie gwałtownie. Przez ostatnie 5 minut zwolnijcie tempo. Ochłoniecie i będziecie mogły uspokoić oddech.

Aby schudnąć i poprawić kondycję, powinnyście ćwiczyć minimum 2-3 razy w tygodniu. Ćwiczenia na orbitreku powinny trwać minimum 30 minut, jednak z czasem warto wydłużać ich czas i intensywność.

Białko to bardzo ważny składnik codziennej diety. Dlaczego?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/7 miesięcy temu
Na orbitreku sie nie siedzi
/rok temu
Orbitek to fajny sprzęt, ale niestety nie dla mnie. Ja to wolę się poruszać, a nie siedzieć. Teraz przed latem zapisałam się na fitness do fit curves na 30 minutowy trening, bo chyba takiego godzinnego to bym nie wytrzymała. Forma u mnie słaba.