jak zmotywować się do ćwiczeń fot. Adobe Stock

Zamiast narzekać, zacznij działać! 5 porad, jak zmobilizować się do ćwiczeń

Za nic w świecie nie chce ci się iść na trening? Przeczytaj nasze rady - na pewno z niego nie zrezygnujesz! Pamiętaj, że twoje życie nie zmieni się, jeśli ty sama nie będziesz chciała zacząć działać. Te triki z pewnością obudzą w tobie motywację do ćwiczeń!
Agata Bernaciak / 22.08.2018 13:50
jak zmotywować się do ćwiczeń fot. Adobe Stock

1. Zapisuj swoje postępy

Gdy tylko w twojej głowie pojawi się myśl o rozpoczęciu przygody z ćwiczeniami, zacznij prowadzić pamiętnik treningów. Dzięki niemu łatwiej ci będzie kontrolować ilość wyjść na siłownię czy ćwiczeń w plenerze. A regularność w odchudzaniu i rzeźbieniu sylwetki to najważniejsza rzecz!

2. Często przeglądaj się w lustrze

I nie chodzi tu o poranny makijaż czy wieczorną toaletę. Po przebraniu się w strój treningowy poświęć kilka minut na przeglądanie się w lustrze i "ściskanie wałeczków". Widok tego, co nam się nie podoba i świadomość, że od tego jednego wyjścia na siłownię wszystko może ulec zmianie jest najbardziej motywujący.

3. Myśl pozytywnie

Zamiast myśleć o tym, jak bardzo byłaś zmęczona po ostatnim treningu, jak strasznie się spociłaś i jakie okropne miałaś zakwasy, przypomnij sobie tę euforię po jego zakończeniu. Ona jest największym motorem napędowym dla trenującej osoby.

4. Nie traktuj treningu jak przykrego obowiązku

Wyobraź sobie, że trening to nie jest wyjście za karę, a 1 godzina dziennie, którą całkowicie poświęcasz samej sobie. Ile czasu w ciągu dnia myślisz o tym, by zadowolić innych? Dzieci, partner, praca, zobowiązania wobec przyjaciół. Gdzie w tym wszystkim jesteś ty sama? 1/24 dnia to naprawdę niewiele, a z pewnością na nią zasługujesz!

5. Korzystaj z mobilnych aplikacji

Nie uwierzysz, ale one też mobilizują! Wiele aplikacji przypomina o swoim istnieniu wysyłając powiadomienie o tym, że długo nie ćwiczyłaś i że właśnie teraz nadszedł czas, by ponownie ją uruchomić. Do tego dzięki nim możesz śledzić swoje postępy. W końcu z tygodnia na tydzień twoja wydolność wzrasta, a obwody maleją!

Aplikacje na telefon, które pomogą ci schudnąć!

Nie ma nic, co działa bardziej motywująco ;)